Citat:
Ursprungligen postat av
utforskaren
Man fr vl ska sig mot de mindre namnkunniga lskmrkena nu d. Cuba Cola har jag fr mig r rtt OK.
Ett annat alternativ r MAC Black Cola som tillverkas av Krnleins, fri ifrn natriumbensoat. Nr Spendrups tog ver Cuba Cola fick inte Krnleins tappa den lngre utan tog fram ett eget mrke.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Kan det vara att dom kommer snka mngden socker och kompensera med stningsmedel?
Jag kan tnka mig att dom vill slippa sockerskatten i lnder i som t.ex. Norge. Det r bara en tidsfrga innan Sverige ocks infr sockerskatt fr att kunna finansiera alla bidragstagare.
Storbritannien har sockerskatt, i lsken har sockret reducerats och stningsmedel har tillsats fr att slippa beskattningen. Coca-Cola r dock ofrndrad, men Irn-Bru drog ner p sockret och tillsatte stningsmedel vilket r mrkligt d det r en av Skottlands nationaldrycker.
Danmark har ingen sockerskatt p lsk, men Sprite och Fanta innehller 30% mindre socker och stningsmedel, ven dr s r Coca-Cola ofrndrad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cuckslayer
Hoppas de brjar anvnda Stevia igen. De anvnde ju det ett tag.
I nulget r det inte vrt att dricka lsk.
Du fr antingen i dig fr mycket socker eller skadliga stningsmedel som Aspartam och Acesulfam K.
Det vara Coca-Cola Life som innehll Stevia men p grund utav urusla frsljningssiffror togs den bort.