2021-12-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Idag sljs det utlndsk Coca-Cola i Sverige i burkar med svensk text. Framfrallt r det i de sm knubbiga burkarna. Enligt Coca-Cola beror det p aluminiumbrist s man har inte kunnat f fram sleek-can i Sverige. D har man tagit in burkar frn utlandet fr att klara av efterfrgan.
Man tror ltt att de r svenskproducerade eftersom de har svensk text.
Och ja, det smakar skillnad p dem.

Hur ser man d att de inte r tillverkade i Sverige ? Jo, en svenskproducerad cola har ett SE-mrke p flaskan/burken.

Framfrallt knns det mrkligt att man skickar upp dryck frn Europa fr att sljas i Sverige nr man skryter om hur miljvnlig produktionsanlggningen i Handen r.

Noterade ocks att de gamla burkarna smakar ungefr som cola gjort nr jag kpt i U-lnder. Zeron smakade jag ingen skillnad p, men den vanliga smakade inte rtt.
Citera
2021-12-09, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det ndrade ju receptet p Fanta nu ocks genom att ha 30% stningsmedel istllet fr socker. ( Stningsmedel r billigare n rvaran socker).

Det fattade jag fr rtt lnge sedan nr antisocker terrorismen kom - samtidigt som jag mrkte
att socker blivit vldigt dyyyrrrttt. Det har varit extremt stora priskningar p socker s marabou
et co som strp kakao mot socker har ytterligare strypt o d socker mot andra stningsmedel.

Jvla bluff o bgsamhlle - det r bara premiumlsk o frskpressad juice som gller.

Har Coca Cola brjar gra motsvarande bedrgerier p Innocent (juice) som de kpt.

Coca Cola har ven hoppat p Kaffetget (det bruna guldet)

Chaqwa - rostat i Ankdammen - ngon som vet av vem - Coca Cola verkar inte ha eget
kafferosteri n
Citera
2021-12-09, 10:21
Medlem
Nej inget ska ndras.
Citera
2021-12-09, 10:48
Medlem
S.W.I.Ms avatar
En dryck endast stad med stevia eller munkfrukt hade varit att fredra
Citera
2021-12-09, 11:18
Moderator
Gromguttens avatar
Fretagsskvaller -> Drycker

/Mod
Citera
2021-12-09, 11:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hoppas de brjar anvnda Stevia igen. De anvnde ju det ett tag.

I nulget r det inte vrt att dricka lsk.

Du fr antingen i dig fr mycket socker eller skadliga stningsmedel som Aspartam och Acesulfam K.
Coca Cola med stevia, var den i grn burk? Den var riktigt god..

N nu fr man lyxq till det med cherry tree cola och Boylans m rrsocker
Citera
2021-12-09, 11:42
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Man fr vl ska sig mot de mindre namnkunniga lskmrkena nu d. Cuba Cola har jag fr mig r rtt OK.

Ett annat alternativ r MAC Black Cola som tillverkas av Krnleins, fri ifrn natriumbensoat. Nr Spendrups tog ver Cuba Cola fick inte Krnleins tappa den lngre utan tog fram ett eget mrke.

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Kan det vara att dom kommer snka mngden socker och kompensera med stningsmedel?

Jag kan tnka mig att dom vill slippa sockerskatten i lnder i som t.ex. Norge. Det r bara en tidsfrga innan Sverige ocks infr sockerskatt fr att kunna finansiera alla bidragstagare.

Storbritannien har sockerskatt, i lsken har sockret reducerats och stningsmedel har tillsats fr att slippa beskattningen. Coca-Cola r dock ofrndrad, men Irn-Bru drog ner p sockret och tillsatte stningsmedel vilket r mrkligt d det r en av Skottlands nationaldrycker.

Danmark har ingen sockerskatt p lsk, men Sprite och Fanta innehller 30% mindre socker och stningsmedel, ven dr s r Coca-Cola ofrndrad.

Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hoppas de brjar anvnda Stevia igen. De anvnde ju det ett tag.

I nulget r det inte vrt att dricka lsk.

Du fr antingen i dig fr mycket socker eller skadliga stningsmedel som Aspartam och Acesulfam K.

Det vara Coca-Cola Life som innehll Stevia men p grund utav urusla frsljningssiffror togs den bort.
Senast redigerad av Kraftkarl 2021-12-09 kl. 11:45.
Citera
2021-12-09, 11:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Samma sak med original-colan. Den har nu iaf sen i sensomras, av 100% sockermnen ca 30% riktigt socker och 70% aspartam/liknande light-stningsmedel.

Vilken Coca-Cola syftar du p? Finns ingen vad jag vet som innehller bde stningsmedel och socker.
Citera
2021-12-09, 13:59
Medlem
alroberts avatar
Enda skillnaden r vll att dem ska slppa en variant utan koffein? Denna variant finns tex redan i Norge
Citera
2021-12-09, 16:16
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Samma sak med original-colan. Den har nu iaf sen i sensomras, av 100% sockermnen ca 30% riktigt socker och 70% aspartam/liknande light-stningsmedel.

Inte lika gott alls.
Socker, kta, r dyrt och marknadspriset fluktuerar. S d trycker de i labbsocker och tar hem vinsten. Att det r cancerframkallande skiter de i.

Jag har letat, ingen stans har jag hittat original Coca Cola med stningsmedel.

Blir helt slut p drikandet fr mig om de tillstter stningsmedel eller byter till iso-socker.
Citera
2021-12-09, 17:00
Avstngd
grungewhores avatar
I USA har de otroligt st cola, smakmedel i typ cherry och vanilj r mycket mer potenta dr. Kndes friskt att komma hit och dricka cola. Vad jag frstr ska de allts rra sig mer t Zero-hllet n t det amerikanska?
Citera
2021-12-09, 17:04
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Vilken Coca-Cola syftar du p? Finns ingen vad jag vet som innehller bde stningsmedel och socker.

Enda svenska colan som r mixad r den grna med stevia och socker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in