• 1
  • 2
2021-12-08, 21:57
Medlem
2021-12-24s avatar
Jag har genom en vldigt sker klla ftt hra att coca cola och coca cola zero kommer byta recept i Sverige. Vill man ha det gamla receptet s fr man vnda sig till online-aktrer, t.ex. ebay. Vad tycker ni om detta?
Citera
2021-12-08, 22:00
Medlem
Och du tnker att dom fortfarande ska f kalla sig coca-cola? Jag tror att din klla ljuger
Citera
2021-12-08, 22:02
Medlem
OneTaps avatar
zero har ju bytt recept redan?
Citera
2021-12-08, 22:03
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Jag har genom en vldigt sker klla ftt hra att coca cola och coca cola zero kommer byta recept i Sverige. Vill man ha det gamla receptet s fr man vnda sig till online-aktrer, t.ex. ebay. Vad tycker ni om detta?
Det r samma recept verallt och inte speciellt fr Sverige
Citera
2021-12-08, 22:04
Medlem
megacoolmans avatar
Det r inte omjligt. Viss lskeblask kan skilja sig mellan olika lnder.
T ex s innehller Fanta en viss mngd apelsinjuice i alla lnder utom i USA dr de bara kr med konstgjorda smakmnen.
Citera
2021-12-08, 22:12
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det r inte omjligt. Viss lskeblask kan skilja sig mellan olika lnder.
T ex s innehller Fanta en viss mngd apelsinjuice i alla lnder utom i USA dr de bara kr med konstgjorda smakmnen.
Det ndrade ju receptet p Fanta nu ocks genom att ha 30% stningsmedel istllet fr socker. ( Stningsmedel r billigare n rvaran socker).
Citera
2021-12-08, 22:16
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det r samma recept verallt och inte speciellt fr Sverige

Det r det inte alls. I USA anvnds tex. Isoglukos och i Sverige sackaros.
Citera
2021-12-08, 22:16
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24

"Har hrt frn skra kllor". Ja det var ju ett bra trovrdigt underlag.
Citera
2021-12-08, 22:24
Medlem
jjujjus avatar
Har tyckt att allt smakat fr stt dom senaste ren. Inte gott.

Var inte coca cola mer uppfriskande frr? Jag har aldrig varit typen som dricker detta ofta men jag minns att det var godare frr.

Varfr ska dom ndra receptet? ndra tillbaka isfall. Cola r inte gott, cola r en sdan sak "man ska tycka r gott" fr att det r Coca cola. Jag kper hellre Fanta eller Sprite. Men helst en MER eller en Festis.
Citera
2021-12-08, 22:32
Medlem
Idag sljs det utlndsk Coca-Cola i Sverige i burkar med svensk text. Framfrallt r det i de sm knubbiga burkarna. Enligt Coca-Cola beror det p aluminiumbrist s man har inte kunnat f fram sleek-can i Sverige. D har man tagit in burkar frn utlandet fr att klara av efterfrgan.
Man tror ltt att de r svenskproducerade eftersom de har svensk text.
Och ja, det smakar skillnad p dem.

Hur ser man d att de inte r tillverkade i Sverige ? Jo, en svenskproducerad cola har ett SE-mrke p flaskan/burken.

Framfrallt knns det mrkligt att man skickar upp dryck frn Europa fr att sljas i Sverige nr man skryter om hur miljvnlig produktionsanlggningen i Handen r.
Citera
2021-12-08, 22:33
Medlem
De har ju redan frstrt fanta.

frut var det 12% appelsinjuicei .

nu r det bara 6% och jvligt mycket socker var det.

Nu har de frstrt fantan nnu mer med nervgiftet aspartam s fanta gr inte att kpa ens ibland.

coca cola innehller fr mycket socker i sverige.

undrar om de ska stta in nnu mer socker eller stta in billigt skitigt glukossirap som i vissa lnder.
Citera
2021-12-08, 22:47
Medlem
BeppeTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
De har ju redan frstrt fanta.
frut var det 12% apelsinjuice i .
nu r det bara 6% och jvligt mycket socker var det.
Nu har de frstrt fantan nnu mer med nervgiftet aspartam s fanta gr inte att kpa ens ibland.
coca cola innehller fr mycket socker i sverige.
undrar om de ska stta in nnu mer socker eller stta in billigt skitigt glukossirap som i vissa lnder.

Coca-Cola Original innehller 10,6g/100ml det r samma som i vriga Europa. Sockerhalten skiljer sig dock vrden ver.
Senast redigerad av BeppeTurbo 2021-12-08 kl. 22:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in