2021-12-09, 01:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tror du har rtt.

Men om man ska tnka hur det blev med plastkassarna. De som r bara gjorda av sockerrr har plastskatt. S fuskstad lsk fr nog ocks skatt.
Jo, det knns ganska sannolikt nu nr du sger det.
Citera
2021-12-09, 05:01
Medlem
Har det att gra med att vissa mnen kommer frbjudas frn och med 2022 i EU eftersom de kunnat se vissa kopplingar till cancer? Hittar inte listan men men var sker p att typ sugrr/bestick(plast) och en del frgmnen skulle frbjudas.
Citera
2021-12-09, 05:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2021-12-24
Jag har genom en vldigt sker klla ftt hra att coca cola och coca cola zero kommer byta recept i Sverige. Vill man ha det gamla receptet s fr man vnda sig till online-aktrer, t.ex. ebay. Vad tycker ni om detta?

Inte frsta gngen och knappast sista heller.
Vi som r lite ldre kommer ihg "New Coke" som fanns ett tag under 80-talet.
Citera
2021-12-09, 05:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Har det att gra med att vissa mnen kommer frbjudas frn och med 2022 i EU eftersom de kunnat se vissa kopplingar till cancer? Hittar inte listan men men var sker p att typ sugrr/bestick(plast) och en del frgmnen skulle frbjudas.

r bl.a. en viss rdfrg som varit frbjuden i Sverige lnge, men som r tillten annorstdes. Har fr mig att mnet kan ge ADHD hos barn.
Citera
2021-12-09, 08:12
Medlem
Haajibs avatar
Hll p att krkas nr jag drack nya Fanta och sg att den var fylld med aspartam.
Citera
2021-12-09, 08:15
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Hll p att krkas nr jag drack nya Fanta och sg att den var fylld med aspartam.
Ja den var faktiskt ingen hjdare, drack en klunk sen hllde jag ut resten.
Citera
2021-12-09, 08:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det ndrade ju receptet p Fanta nu ocks genom att ha 30% stningsmedel istllet fr socker. ( Stningsmedel r billigare n rvaran socker).
Samma sak med original-colan. Den har nu iaf sen i sensomras, av 100% sockermnen ca 30% riktigt socker och 70% aspartam/liknande light-stningsmedel.

Inte lika gott alls.
Socker, kta, r dyrt och marknadspriset fluktuerar. S d trycker de i labbsocker och tar hem vinsten. Att det r cancerframkallande skiter de i.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-12-09 kl. 08:25.
Citera
2021-12-09, 08:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Fanta smakar skit numera. De har frlorat en konsument.
Ja, vad har hnt med Fanta? Gillade den tidigare fr den lite spetsiga, lskande smaken. Nu r den helt annorlunda, blaskigare p ngot stt.

Coca Cola har ocks frsmrats, s att de ndrar kanske bara r positivt?
Citera
2021-12-09, 09:02
Medlem
Cuckslayers avatar
Hoppas de brjar anvnda Stevia igen. De anvnde ju det ett tag.

I nulget r det inte vrt att dricka lsk.

Du fr antingen i dig fr mycket socker eller skadliga stningsmedel som Aspartam och Acesulfam K.
Citera
2021-12-09, 09:51
Medlem
Dricker vldigt sllan Coca-Cola eller lsk verhuvudtaget, men igr slog jag till p en Coca-Cola Zero till burgaren och den smakade verkligen rv. Kan inte fatta att den r s poppis. Ingen aning om det var nytt eller gammal recept, ville mest off topic-vdra min besvikelse.
Citera
2021-12-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det ndrade ju receptet p Fanta nu ocks genom att ha 30% stningsmedel istllet fr socker. ( Stningsmedel r billigare n rvaran socker).
Nja, vinsten ligger i att man via labbtester vet att det nya stningsmedlet r mer beroendeframkallande. Du kanske knner ngon som te.x dricker 1L Pepsi Max per dag, vgar pst att dom flesta har en sdan i sin nrhet
Citera
2021-12-09, 09:57
FYFAN, vad frbannad jag blir om det r sant!

Pepsi frstrde dom fr ngra mnader sen.

Lmna min jvla cola ifred. Veckodagarna blir det en flaska om dagen och p helgerna blir det cola blandat med rom.

Och varfr kommer det alltid folk i dessa trdar "Dricker ens vuxna lsk?" JA uppenbarligen vad fan r eran pong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in