Citat:
Ursprungligen postat av
Mattefbk
så du tror inte det hände på 5-6 år då fast hon höll på att festa med samma folk och det finns ju iaf bildbevis till 2011 nu. 10 år blir det.
Svar: Jag vet inte. Hon kanske får avgå, vad vet jag? Nyheter Idag har frågat Mathias Wåg, av alla människor. Jag skiljer på ord och handling - artistisk frihet (ok) och våld i verkligheten (inte ok). Det gör inte Mathias Wåg. Om hon lyssnar på musiken, eller texten, eller gillar den eller inte gillar den, eller har gjort det, eller bara gillade nån kille i bandet, eller vad som, är inget som angår folk. Skulle hon som tonåring förstå att texterna 15 år senare skulle komma att ses som nazistiska?
Jag tänker att den här kvinnan var 17-18 år i mitten på 2000-talet, när bilden togs. Hon är av en generation när telefonkameror och digitala kameror plötsligt började användas. Hade hon varit 20 år äldre hade det varit mitten på 80-talet. Då fanns nästan inga såna kameror. Men säkert lika många uppsträckta händer i ungdomlig obetänksamhet under alkoholens rus.
Hennes pojkvän har spelat i ett band som en gång spelat på samma konsert med ett annat band (Svea Pluton) som Mathias Wåg från våldsvänstern tycker är nazister. För det står så i den främlingsfientliga! (ursäkta - invandringskritiska) publikationen Nyheter Idag!?
Fanns det ens en lag mot heilande (om det nu är det hon gör) i mitten på 2000-talet?
Jag avskyr orättfärdiga drev oavsett om det kommer från vänster eller höger (och jag är den förste att förbanna att det kommer från vänster mycket mycket mycket oftare). Men det verkar ha blivit en storm om det här, det märker jag, och det är upp till andra att avgöra om hon har förtroende. Jag har försökt sia tidigare men oftast misslyckats. Jag tror jag mera svarade vad jag tyckte om saken än någon gissning om utgången. Jag kanske tänker primitivt; Här kommer en äntligen en minister som tagit intryck av folk som sjunger att svenskarna ska företrädas för en gångs skull, bra!
Vi får se vad som händer.