2021-12-07, 08:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Oops!
Jag hade precis glömt bort att det var OK att heila på skoj.

Ida: "i så fall har det skett med ironi"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLmdj5/civilministern-jag-kan-ha-gjort-hitlerhalsning

Då var det mysteriet löst!
Vi kan nu förpassa den här tråden till papperskorgen, och glömma alla misstroendeomröstningar.
Citera
2021-12-07, 08:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja. Men kommer det fram mer saker som visar att hon ljuger så kanske hon måste gå. För då har man inget förtroende om man ljuger i media.

Så är det såklart. Hon ligger risigt till om det kommer fram fler känsliga grejer.
Citera
2021-12-07, 08:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kanske tycker detta är en stor grej men jag tror normalt funtade människor fattar att alla gjorde idiotgrejer när man var tonåring. Tror detta kommer blåsa över.
Så är det troligen.
Men varför säger hon inte det? Då hade det blåst över, rätt snart. Nu gör hon det vanliga misstaget att blåneka, skylla ifrån sig och bagatellisera.
Dumt!
Kommer att sätta skamstämpel på henne hos folk och inte minst bland hennes kollegor i partiet och regeringen.
Citera
2021-12-07, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-civilminister-ida-karkiainen-till-vit-makt-musik/

Bör hon avgå?
Hon dansar disko. Jag brukade också sträcka upp handen när jag dansade disko.
Citera
2021-12-07, 08:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Till att börja med så är det inte på något sätt säkerställt att hailningen är från tonåren. Mer troligt är för drygt 10 år sedan i dryga 20-årsåldern.

Men mer anmärkningsvärt är att hon rör sig i dessa miljöer fortfarande och är sambo nu med trummisen i bandet med Det Finns Bara Krig, Achtung Panzer, En Starkare Art, Lebensgefahr, Låt Napalmen Regna, Panzarmarsch, Skjut/Gräv/Tig, Bunkern, Kommando X, Huvudjägarsång.

Det är liksom inte normalt någonstans.

Om det visar sig att hon är äldre på bilden ligger hon såklart pyrt till.

Jag har ingen koll på denna trummis eller hans band. Titlarna du drar upp kan lika gärna komma från Sabaton.
Citera
2021-12-07, 08:26
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Undrar hur många som svarar i denna tråd som skulle klara en gallring och kvalificering till Regeringen vid 33 års ålder?

Eller just det ja. Användarna på FB är ju Heligare än Jesus Kristus själv.

Den utan synd kan ju kasta den första stenen.

Norrlänningar kan man räkna med. I alla lägen. Kan inte säga detsamma om Stockholmare,
Jag är säker på att 99 % av alla som läser och kommenterar i tråden sitter och flabbar och inte bryr sig ett skit om damens fylleheilingar. Det är ironin med att Sverigedemokraterna naziststämplats i decennier som är poängen. Skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen, sägs det.
Citera
2021-12-07, 08:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så är det troligen.
Men varför säger hon inte det? Då hade det blåst över, rätt snart. Nu gör hon det vanliga misstaget att blåneka, skylla ifrån sig och bagatellisera.
Dumt!
Kommer att sätta skamstämpel på henne hos folk och inte minst bland hennes kollegor i partiet och regeringen.

Politiker är ju oftast riktigt usla på krishantering trots att partierna har anställda krishanterare. Märkligt det där.
Citera
2021-12-07, 08:28
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
Undrar hur många som svarar i denna tråd som skulle klara en gallring och kvalificering till Regeringen vid 33 års ålder?

Eller just det ja. Användarna på FB är ju Heligare än Jesus Kristus själv.

Den utan synd kan ju kasta den första stenen.

Norrlänningar kan man räkna med. I alla lägen. Kan inte säga detsamma om Stockholmare,

Jag börjar faktiskt känna mig lite exkluderad.

Är det bara jag som aldrig har
  • Jobbat svart
  • Åkt dit för fortkörning
  • Knarkat
  • Varit stamkund hos kronofogden
  • Struntat i att betala räkningar
  • Lyssnat på Vit Makt musik
  • Heilat
  • Osv

Vad har jag gjort med mitt liv?
Citera
2021-12-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Här har hon hjälp pojkvännen och bandet med musikvideo enligt undertexten…
”En hjältes väg”. Musik för en ung socialdemokratisk minister…

https://youtu.be/wZ58WxM8uog

hmmmm hjälp och support. sin killes band. va det inte hon som sa att hon inte va inblandad och hon kunde skilja på saker som inte låg i hennes tycke... ojjj en lögn från hennes sida
Citera
2021-12-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, hade Jomshof gått på antifa-möten tills han var 23 år gammal och blivit fångad på bild med massa kommunistiska symboler i sin lägenhet. Hade man kunnat argumentera för att Jomshof är kommunist.
Jomshof är en näktergalsjungare som med pipröst sjunger kommunistiska agendor.
Citera
Medlem
Media har säkert fler bilder. De släpper ju en i taget för att dra ut på storyn och låta ministern gräva sin egen grav, sakta med säkert....

Ok, man får hetsa mot en folkgrupp på skoj, om man är ironisk 😀😀😀😀😀🐷💩
Citera
Medlem
Mogaku-sans avatar
Brukar vara tillräckligt med att inte ha betalt TV-avgiften i andra partier för att få avgå.
Inom S är det okej som man att ta en kvinna på rumpan och att göra Hitlerhälsning på fest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in