2021-12-06, 19:33
Medlem
Citat:
...i mitten på 2000-talet.

Hon ägnade sig alltså åt detta när hon var i övre tonåren? Självklart bör hon inte avgå för detta. Hon hade la vid denna tiden inte ens börjat engagera sig i S.
Citera
2021-12-06, 19:35
Medlem
Detta var i mitten av 2000-talet, så säg 2005. 16 år sedan. Hon är född 88 (sammanträffande?) så hon var 17-18 år, nyvuxet barn. Nu är hon alltså 33 år och har säkerligen vuxit upp på en knappt halv livstid. Hur långt bak ska man gå för sånthär? Alla har gjort något skit på fyllan när man var tonåring.
Citera
2021-12-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
okej har kollat artikeln. om det hade hänt på en fest de senaste 5 åren hade det varit en stor skandal. nu verkade det ha hänt för cirka 15 år sen.

för 15 år sen övervägde jag nästan att kunna rösta mp

så åsikter kan ju verkligen ändras.
Ingen med förnuft i behåll (dvs de flesta utanför sossekretsar) tar särskilt allvarligt på detta. Problemet för Snövit är ju att hon blivit påkommen med att helt ogenerat stå och ljuga
Citera
2021-12-06, 19:36
Medlem
Jagersros avatar
Lite piggt med en Nazist i Regeringen !
Citera
2021-12-06, 19:39
Medlem
Om det är 10+ år sen är det väl inte hela världen. Men det är onekligen roligt att veta var den socialdemokratiska ministern har sina rötter.
Citera
2021-12-06, 19:39
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag förstår varför Nyheter Idag gör en grej av det - de lever på klick. Men om MSM hakar på och det blir ett drev mot henne och hon avgår på grund av det är det för tragiskt...

Jag hatar nazister och nazism men gör hitlerhälsningar på skoj minst 5-10 ggr per år. Klarar man inte att koppla handlingen från åsikten så är man rejält bakom flötet.
Citera
2021-12-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
okej har kollat artikeln. om det hade hänt på en fest de senaste 5 åren hade det varit en stor skandal. nu verkade det ha hänt för cirka 15 år sen.

för 15 år sen övervägde jag nästan att kunna rösta mp

så åsikter kan ju verkligen ändras.

De kan ju verkligen detta. Ida var dessutom antagligen i övre tonåren när bilden togs.
Citera
2021-12-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hon ägnade sig alltså åt detta när hon var i övre tonåren? Självklart bör hon inte avgå för detta. Hon hade la vid denna tiden inte ens börjat engagera sig i S.

Självklart måste hon avgå. Vi kan inte ha dubbla måttstockar bara för att det gäller en socialdemokrat väl?

Ska ju ha ha anklagat och brunsmetat andra partier titt som tätt, rätt vanligt bland vänsterextremister.

Sen kan man ju undra varför hon ljög om att inte ha några skelett i garderoben… men du behöver inte vara orolig, en sosse behöver inte lämna så lätt. Maggan och nån flumliberal snackar bort det medan man jämför med riktigt smutsiga beteenden.. som att en moderat inte betalat TV-avgiften…
Citera
2021-12-06, 19:43
Medlem
Sesuss avatar
Den "nya" Ida hälsningen.

Hela S borde avgå
Citera
2021-12-06, 19:44
Medlem
Felstavarens avatar
Ett ganska svagt case ändå. Det enda de har är en bild på henne med utsträckt arm och lite citat från "en källa". Hade jag sett den bilden utanför sitt sammanhang så hade jag inte tolkat det som att hon heilade utan mer som att hon viftade med armen. I tredje riket hade hon förmodligen fått bakläxa direkt för en så slapp salut.

Om det sedan skulle visa sig stämma att hon heilade så tycker jag inte heller att det är en så stor sak om jag skall vara ärlig, eftersom man tydligt ser att hon är tonåring på bilden. Det finns garanterat bilder nedsparade på någon gammal bortglömd mobil där jag och mina kompisar står och heilar när vi är 16-17 år gamla. Vi, precis som alla andra ungdomar, tyckte det var skitkul att spexa med hitlerhälsningar eftersom man blivit intalad under hela sin uppväxt att man inte får lov att göra så.

Men sen är det ju förstås politikerna som själva har satt den här töntiga standarden som nu gör att folk får sparken för något ogenomtänkt de gjort för en halv livstid sedan, så de kan väl gott få leva med konsekvenserna antar jag. Men för vanliga människor borde man verkligen inte göra en stor grej av sånt här. Alla har varit dumma tonåringar.

T.o.m. att umgås med aktiva nazister i sin ungdom tycker jag går att ursäkta. Bor man i en håla där de enda som arrangerar hemmafester och livespelningar är skinnskallar så är det inte så konstigt om man hamnar i de umgängena. För egen del gick jag med i pingstkyrkan som tonåring av samma anledning. Det var väldigt cringe och en del saker som predikades där var faktiskt rätt sjuka (lite Knutby-vibbar). Men om någon skulle försöka hålla det emot mig idag skulle jag varken bry mig eller försöka försvara mig. Vem fan var inte cringe som tonåring?

Med det sagt: jag bryr mig inte om hon får löpa gatlopp för detta. Politiker lever på att trissa upp stämningen i samhället och skapa onödiga konflikter mellan grupper så ofta de kan, så det skadar inte om de biter sig själva i svansen emellanåt.
Citera
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Om det är 10+ år sen är det väl inte hela världen. Men det är onekligen roligt att veta var den socialdemokratiska ministern har sina rötter.
Egentligen inte. Beroende på partitillhörighet verkar det dock ha stor betydelse ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag förstår varför Nyheter Idag gör en grej av det - de lever på klick. Men om MSM hakar på och det blir ett drev mot henne och hon avgår på grund av det är det för tragiskt...

Jag hatar nazister och nazism men gör hitlerhälsningar på skoj minst 5-10 ggr per år. Klarar man inte att koppla handlingen från åsikten så är man rejält bakom flötet.

Nu verkar det ju dock iofs som att hon vid denna tid ev. kan ha haft åsikter som även varit åt detta hållet. Det är ju dock då hon var i övre tonåren och det är så länge sedan att det faktiskt känns löjligt att ens dar upp det. Håller dock med om att man får skilja på handlingen från åsikten. I de kretsar jag hängde med som yngre, så kunde det på fester ibland "fylle-heilas". Detta var då bland folk som låg skapligt långt ut till vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in