2021-12-07, 00:27
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja

Skämtar du eller är det olagligt på riktigt?
Sverige har ju någon konstig lag om hets mot folkgrupp eller vad det heter
Citera
2021-12-07, 00:27
Medlem
.-.-.s avatar
Blir intressant se hur Magdalena agerar. Hade det varit SD det handlade om så hade hon varit utesluten ur partiet under morgondagen.
Men nu när det gäller sossarna så lär det inte ses som nån större sak att vara gammal nazist.
Citera
2021-12-07, 00:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det har tjatats i oändligheten om att JÅ minsann höll en sverigeflagga på tidigt 90-tal.
Nej han heilade och sjöng sången om Olof Palme som försökte simma ryggsim i sitt eget blod. Nu sitter han i riksdagen som Ida Karkiainen.

Det är nästan så att man borde börja gräva i samtliga riksdagsledamöters bakgrund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Utan att ta ställning för varken sossar eller sverigedemokrater så tycker jag att det är skillnad på att skämtheila lite friskt på fest i sin ungdom och att ett parti har faktiska rötter i vitmaktmiljö. Men alla skulle kunna tagga ner lite. Bryr mig inte om Ida Karkiainens hitlerhälsning och jag bryr mig inte om Jimmie lyssnat på Pluton Svea på nån finlandsfärja när han och partiet druckit bärs. Tycker snarare sånt gör politiker till människor istället för folk som skapat hela sin personlighet genom att vara så pk som möjligt sen tidiga tonår.

Alltså jag tror vi tycker ungefär samma sak fast har olika lösningar för det. Om jag inte skulle bli upprörd över att nån från ett annat parti hade skämtheilat på fest så tänker jag inte ramla av stolen av bestörtning för att en sosse gör det.

har du sett texter han sjunger. och han sjunger än. samma då som nu. och dom är ff tillsammans så du tror verkligen på att det va på skämt. skyllde på umgänge och har tydligen samma umgänge och ser inget fel...

mkt rensa i deras texter. och i s får hon ju göra det. fast svenskar från sverige och då vet vi ju det är ok.
Citera
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
Aftonbladet är de riktiga tonåringarna. Det är bara 12 åringar som tycker detta är hemskt. Och Chang är en liten tönt.

Tycker inte Ida förtjänar detta korsfästande från media som kommer att påverka hennes karriär till de sämre.

Ida som verkar ha sunda värderingar som rötter förtjänar naturligtvis inte detta.
Dock så förtjänar sozzarna all skit och brunsmetningen kan de få tillbaka med ränta så kör drevet i botten och fram med vittnesmål om balkongheilande och helst ett par filmer.
Citera
2021-12-07, 00:29
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej han heilade och sjöng sången om Olof Palme som försökte simma ryggsim i sitt eget blod. Nu sitter han i riksdagen som Ida Karkiainen.

Det är nästan så att man borde börja gräva i samtliga riksdagsledamöters bakgrund.
Har aldrig sett honom heila, stämmer det eller är det ytterligare en vänster-fantasi?
Citera
2021-12-07, 00:30
Medlem
Kvinnor kan också göra fel, hon kan varit full, det brukar vara giltig anledning.
Citera
2021-12-07, 00:31
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus

Snart är hela riksdagen nazister. Hujeda mig.
Citera
2021-12-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Hon fick väl frågan av SVT om hon hade några "lik i garderoben"
Hon skrattade och sa att hon var tråkig och inte hade några.

Nu har en 17 år gammal bild dykt upp där hon var 16-17 år gammal...och NÄ ! inget lik i garderoben har överhuvudtaget hittats än. Kallar man DETTA för "lik i garderoben" är man dum i hela jävla huvudet...detta är PÅ SIN HÖJD något som kan kallas för pojkstreck (finns inget bättre ord).

Alla har för fan varit unga och ironiserat likt Basil i Fawlty Towers, gjort narr, varit ironisk eller tramsat eller vad fan som helst !

Är denna tråden bara för dem som haft sådana tråkiga ungdomsår att det räckte att vara rebell genom att hoppa över kvällsbönen på onsdagar ?

Ni får fan ge er, det här är patetiskt på riktigt. Jag är inte såsse, men man får ju ändå försvara andra sidan när nivån sjunker till Aftonbladetnivå.

grejen är ursäkterna. och förnekandet att hon inte minns.

tex. fel på umgänge. men frågan är ju då hur stor skillnad på umgänge hon har. eftersom hon är tillsammans med samma kille som är med i samma band, och sjunger samma sorts musik då som nu som inte är sveningvars direkt..
Citera
2021-12-07, 00:32
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu menade väl inte Hallandsposten att det är samma band utan snarare att Raubtier är något slags spirituella arvtagare till Ultima Thule. Det är helt olika medlemmar i banden vad jag kan se och de är verksamma på vitt avskilda orter (Nyköping och Haparanda).

Däremot beskrivs ju Raubtier på ett rätt festligt sätt i artikeln. Och med låttitlar som Lebensgefahr, Världsherravälde och Achtung Panzer är det svårt att inte låta fantasin skena iväg.

Kommer bli stor humor om opinionsbildare på vänsterkanten känner sig nödgade att försvara detta.

Achtung - Panzer! är titeln på Heinz Guderians bok från 1937 som lägger fram den strategi av Blitzkrieg som man senare implementerade under WWII. Guderian var också en framstående tysk general under kriget.

Lite ur texten:
Orosmoln vid horisonten
Ståloväder bryter ut
Ståloväder - Ernst Jünger
Krigets odjur äter fronten
Hoppets flammor blåses ut, ja
Venerna som pumpar diesel
Porerna som svettas blod
Trotyl och död i våldsam vigsel
Med larvfotsburet vredesmod
Achtung panzer, näven slår
Achtung panzer, åskan går
Achtung panzer, marken bränns
Achtung panzer, pansarnäven känns
En kolsvart basker pryder döden
Som tronar över krigets zon
Där möter krigsmän sina öden
En mäktig pansarbataljon
"en kolsvart basker pryder döden" läser jag som "en kolsvart basker som pryds av döden", vilket torde vara en referens till SS eller tyska pansartrupperna.

Vet inte riktigt vad ni har för kriterier för "vit makt-musik", men det där är rätt suspekta grejer, skulle jag säga.

Med förbehåll för att jag googlat fram texten, och aldrig ens hört talas om bandet före ikväll.
Citera
2021-12-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Ida som verkar ha sunda värderingar som rötter förtjänar naturligtvis inte detta.
Dock så förtjänar sozzarna all skit och brunsmetningen kan de få tillbaka med ränta så kör drevet i botten och fram med vittnesmål om balkongheilande och helst ett par filmer.

Det bruna är väl ändå strikt talat att göra saker och ting utan ränta?
Citera
2021-12-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Ja vi vet ju inte
Hon kan ju vart hardcore i många år
Tror ej sådant hat försvinner alls
E väl många föredetta nazi skinhead som sen gått tillbaks till nazismen

Vi får ju hoppas hon ej dödat folk bara
Man blir ju orolig

tillsammans med samma kille än som spelar i samma band. som spelar samma musik. men då va det bara en tillfällighet och fel umgänge. likförbannat är det samma umgänge nu då med tanke på, samma kille, samma band, samma musik. -använderordsominteuppfunnitsänikorkadeidiotiskalam aursäkter-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in