2021-12-06, 19:45
Medlem
otellos avatar
Hur gammal är hon på bilden? Hon ser ganska ung ut, och kommer tydligen från en håla. Jag tycker inte man bör lastas för dumheter man gjorde som ung, så länge man tar avstånd från dessa idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag förstår varför Nyheter Idag gör en grej av det - de lever på klick. Men om MSM hakar på och det blir ett drev mot henne och hon avgår på grund av det är det för tragiskt...

Jag hatar nazister och nazism men gör hitlerhälsningar på skoj minst 5-10 ggr per år. Klarar man inte att koppla handlingen från åsikten så är man rejält bakom flötet.

Så talar en sann socialdemokrat! Det är ok att hela när vi gör det!
Citera
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ida_Karkiainen

Citat:
Ida Victoria Karkiainen, född 10 maj 1988 i Nedertorneå-Haparanda församling i Norrbottens län,[1] är en svensk socialdemokratisk politiker. Hon är Sveriges civilminister sedan 30 november 2021.

Karkiainen är bosatt i Haparanda och har studerat statsvetenskap vid Luleå Tekniska Universitet. Hon har arbetat vid avdelningen för regional utveckling vid Norrbottens läns landsting. Karkiainen sitter i kommunfullmäktige i Haparanda kommun sedan 2010, och ingick i kommunstyrelsen 2011–2014.[2][3] Hon tjänstgjorde som statsrådsersättare i Sveriges riksdag för Sven-Erik Bucht mellan 2014 och 2018.[4][5] 2015–2016 var hon ledig från sitt uppdrag. Vid riksdagsvalet 2018 valdes Karkiainen in som ordinarie riksdagsledamot.[2] Ida Karkiainen avslöjas år 2021 heila till vit makt-musik.[6]

Wikipedia var också snabba på nyheten.
Citera
2021-12-06, 19:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag tippar på att de tar upp det. Tror Frick vet vad han snackar om, med källorna osv. Bilden tycker jag talar sitt eget tydliga språk. Inget snack om att det är en Hitlerhälsning. Hon poserar dessutom för kameran, så svårt att tro att det bara skulle vara en tillfällig rörelse med armen.

Visst har MSM beröringsskräck gentemot Nyheter Idag, men det är ändå inte Fria Tider, Samhällsnytt/Avpixlat eller NMR-bladet. De gav väl credit till Frick när det handlade om den irakiske försvarsministern, även om de hävdade att de själva redan arbetade på samma story.

Vete fan om hon inte kommer tvingas avgå för detta.

Självfallet kommer hon att tvingas avgå. Detta oavsett om MSM skriver om det eller inte. Anden är redan ute ur flaskan på sociala media.
Citera
2021-12-06, 19:46
Medlem
Citat:
Jag förstår varför Nyheter Idag gör en grej av det - de lever på klick. Men om MSM hakar på och det blir ett drev mot henne och hon avgår på grund av det är det för tragiskt...

Jag hatar nazister och nazism men gör hitlerhälsningar på skoj minst 5-10 ggr per år. Klarar man inte att koppla handlingen från åsikten så är man rejält bakom flötet.

Ja, men det är inte problemet, eller hur? Sanningen är den att hade hon tillhört SD så hade krigsrubrikerna haglat, i varenda medium. Där räcker det med att ens far har gjort något, inte ens en själv.
Men nu tillhör hon S, och är inte enbart toppolitiker, utan minister, i regeringen.
Alltså, en av landets absolut mest mäktiga personer.
Citera
2021-12-06, 19:47
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Självklart måste hon avgå. Vi kan inte ha dubbla måttstockar bara för att det gäller en socialdemokrat väl?

Ska ju ha ha anklagat och brunsmetat andra partier titt som tätt, rätt vanligt bland vänsterextremister.

Sen kan man ju undra varför hon ljög om att inte ha några skelett i garderoben… men du behöver inte vara orolig, en sosse behöver inte lämna så lätt. Maggan och nån flumliberal snackar bort det medan man jämför med riktigt smutsiga beteenden.. som att en moderat inte betalat TV-avgiften…

---
Förstår a du menar men tänk om vuxna kan visa vägen och sluta "cancelera" folk för skit de gjorde i tonåren.
Kan man ha en 10-15år preskribering på sånt här.
Fan jag röstade MP för 14 år sen. Förlåt.
Citera
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Så talar en sann socialdemokrat! Det är ok att hela när vi gör det!

Sossarna tycker säkert så, men jag tycker det är ok att heila för alla hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nu verkar det ju dock iofs som att hon vid denna tid ev. kan ha haft åsikter som även varit åt detta hållet. Det är ju dock då hon var i övre tonåren och det är så länge sedan att det faktiskt känns löjligt att ens dar upp det. Håller dock med om att man får skilja på handlingen från åsikten. I de kretsar jag hängde med som yngre, så kunde det på fester ibland "fylle-heilas". Detta var då bland folk som låg skapligt långt ut till vänster.

Kanske inte så märkligt när nazismen är en vänster-ideologi??
Citera
2021-12-06, 19:48
Medlem
Citat:
Självklart måste hon avgå. Vi kan inte ha dubbla måttstockar bara för att det gäller en socialdemokrat väl?

Vilka är det som har fått avgå för att de tidigare har heilat på en fest i tonåren? De personer som jag sett kommit upp är personer som inte bara heilat på fester utan även varit politiskt engagerade nazister efter tonåren.

Citat:
Ska ju ha ha anklagat och brunsmetat andra partier titt som tätt, rätt vanligt bland vänsterextremister.

Vem ska ha gjort detta menar du? Ida? Var då?

Citat:
Sen kan man ju undra varför hon ljög om att inte ha några skelett i garderoben… men du behöver inte vara orolig, en sosse behöver inte lämna så lätt. Maggan och nån flumliberal snackar bort det medan man jämför med riktigt smutsiga beteenden.. som att en moderat inte betalat TV-avgiften…

Hon sa antagligen att hon inte hade några skelett i garderoben för att hon inte kände att det va nödvändigt att säga nått i stil med: "Jag brukade lyssna på Pluton Svea i tonåren och heila lite när jag blev full".
Citera
2021-12-06, 19:48
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Ja, men det är inte problemet, eller hur? Sanningen är den att hade hon tillhört SD så hade krigsrubrikerna haglat, i varenda medium. Där räcker det med att ens far har gjort något, inte ens en själv.
Men nu tillhör hon S, och är inte enbart toppolitiker, utan minister, i regeringen.
Alltså, en av landets absolut mest mäktiga personer.

Och det hade varit lika uselt om hon blir hängd för detta, oavsett om hon nu är modern sosse (S) eller gammaldags sosse (SD).
Citera
2021-12-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Egentligen inte. Beroende på partitillhörighet verkar det dock ha stor betydelse ibland.

Ja det har ju det. Ser fram emot att se hur det hela kommer att hanteras.
Citera
2021-12-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Förstår a du menar men tänk om vuxna kan visa vägen och sluta "cancelera" folk för skit de gjorde i tonåren.
Kan man ha en 10-15år preskribering på sånt här.
Fan jag röstade MP för 14 år sen. Förlåt.

Och självklart ska vi börja med det när det råkar vara en socialdemokrat som ertappats….

Citat:
Sossarna tycker säkert så, men jag tycker det är ok att heila för alla hela tiden.

Detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in