2021-12-06, 23:24
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Helknäppt. Vem har inte heilat på fyllan nån gång i ungdomen i ett slutet sällskap? Kul eftersom det var så förbjudet. Hoppas hon får vara kvar.

Jag håller med om att det egentligen är löjligt, men i det här fallet handlar det om en standard som skapats och upprätthålls av politikerna själva. Skall man spela det spelet får man vara beredd på att dömas efter spelets regler. I slutändan tror jag att folk reagerar mer på hycklande politiker än att någon har fylleheilat i tonåren (vilket undertecknad förmodligen gjort 1000 gånger). Rules for thee but not for me liksom.
Citera
2021-12-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Fy fan va löjligt, vet att jag tramsa så i den åldern också och betyder ju inget. Hur långt bak ska man jaga folk. Jinmie kanske slog en flicka med pinne när han var 5 år.
Pinsamt att det ens trender

nu är ju problemt för några veckor sen i tv. hon fick chans att ursäkta sig men fortsatte igen med nekande och inte minns. hon minns inte 2005. visst det kan jag köpa.
men att då kunna hänvisa till 90 - talet att nåt hänt för att kunna baktala sd rimmar då jävligt illa
Citera
2021-12-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Det är väl kul att heila i fyllan när man är ung. Förstår inte problemet riktigt.

jag har gjort samma sak. men jag torskade för hets mot folkgrupp. :/
Citera
Medlem
Klosss avatar
Inte ovanligt att folk gjorde hitlerhälsningar på skämt både i privata som mer offentliga sammanhang på 90 talet och det togs som ett skämt också innan det här landet blev pk-fierat till den grad att vi inte får säga negerboll längre. Så kan det förstås vara. Men uppmärksamheten ska inte ses i ljuset av det utan att journalister och inte minst sossarna själva gärna drar upp dylika anekdoter och de som är mycket lindrigare än så för att smutskasta enskilda SD företrädare och SD som parti. Nu har man en egen "naziskandal" att hantera och det rör ett Statsråd till på köpet.
Senast redigerad av Kloss 2021-12-06 kl. 23:28.
Citera
Medlem
Här återigen ett exempel att hennes resonemang är motsägelsefulla.

https://twitter.com/reichgbg/status/1467982162389614595
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Helknäppt. Vem har inte heilat på fyllan nån gång i ungdomen i ett slutet sällskap? Kul eftersom det var så förbjudet. Hoppas hon får vara kvar.

S har kopplingar till nazismen och nu har civilministern heilat. Hur mycket har det skrivits om S:s bakgrund? I stort sett inget. Däremot är det väldigt angeläget att varje gång JÅ intervjuas att ta upp det förflutna.
Jag är inget fan av SD men det är sjukt vilken sandlåda det blivit i svensk politik. Har full förståelse om folk väljer att inte rösta.
Den här regeringen har verkligen urholkat demokratin.
Citera
2021-12-06, 23:27
Medlem
Wow, hon var alltså 15 år (och ej myndig) och gjorde kanske en skämt-Hitlerhälsning...., Nu går SDare och AFSarna bananas...., eller har vi vänsterblivna MPare i tråden..

Vem av hennes polare har sålt ut henne?

Detta är ju anledningen till att vi att aldrig kommer få se en SDare som minister, p g a alla brott och ungdomssynder. Klickbaitmedia frossar och längtar
Citera
2021-12-06, 23:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Han spelar väl fortfarande i bandet, bra texter.

Dystopi

Det är inte främst dystopin utan stroferna om att likvidera folk, rensa ut på P3 och blodshämnd mot MTV som är problematiska.
Citera
2021-12-06, 23:30
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är inte främst dystopin utan stroferna om att likvidera folk, rensa ut på P3 och blodshämnd mot MTV som är problematiska.
Den här killens band: https://i.imgur.com/5dAjtpQ.jpg

Har en låt som heter 'Necropedophile'. Är det också, vadhettere, problematiskt?
Citera
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Inte ovanligt att folk gjorde hitlerhälsningar på skämt både i privata som mer offentliga sammanhang på 90 talet och det togs som på skämt också innan det här landet blev pk-fierat till den grad att vi inte får säga negerboll längre. Så kan et förstås vara. Men uppmärksamheten ska inte ses i ljuset av det utan att journalister och inte minst sossarna själva gärna drar upp dylika anekdoter och de som är mycket lindrigare för att smutskasta enskilda SD företrädare och SD som parti. Nu har man en egen "naziskandal" att hantera och det rör ett Statsråd till på köpet.
Araberna heilar fritt i Malmö inom SSU...Inget nytt här inte.

Finner det här roligt dock....

Men jag har aldrig gjort något sådant för att sympatisera med en så avskyvärd ideologi som nazismen. I så fall har det varit för att förlöjliga eller ironisera över det, säger Ida Karkiainen till SVT Nyheter.

Skitsnack rakt av det finns många nazister inom Sveriges regering inom S och alla andra partier samt i befolkningen, jag är bara ärlig. Kommer aldrig försvinna enligt mig.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Jag håller med om att det egentligen är löjligt, men i det här fallet handlar det om en standard som skapats och upprätthålls av politikerna själva. Skall man spela det spelet får man vara beredd på att dömas efter spelets regler. I slutändan tror jag att folk reagerar mer på hycklande politiker än att någon har fylleheilat i tonåren (vilket undertecknad förmodligen gjort 1000 gånger). Rules for thee but not for me liksom.

Exakt så ja. Vilket är trist, men så är det.

Sedan kan man även ha en del synpunkter på Idas egen hantering av det hela såhär i efterhand. Om förtroendet var skadat från början blev det knappast bättre av den funktionsvarierade pudeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Min teori är att hon minns tiden generellt, men inte denna enskilda händelsen. Herregud, hon var 15. Jag minns knappt vad jag gjorde för ett par år sedan. För ungdomar flyter sånt här förbi som om det inte är någonting. Inget man direkt ser som ett fint minne, bara en del av tonårsdimman. För jävligt att hon ska ställas till svars, och hon har väl inget annat väl än att ge väldigt generiska svar som "Jag minns inte", "om jag gjorde det var det på grund av X", "jag tror på människors lika värde", etc.

inte minns? men kan så lättvändigt hänvisa till nåt som skedde på 90-talet. för att kunna baktala sd. det rimmar jävligt illa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in