2021-12-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Inga dåliga bortförklaringar där inte. (mina fetningar)

Svt förnekar sig inte heller:

Hon har verkligen svar på tal.

”Jag kan säga att jag har inget minne av jag ska ha gjort en sådan gest, säger Ida Karkiainen (S).

– Det kan ha spelats Ultima Thule och den typen av musik i de sammanhangen, men i så fall har jag gått och stängt av den och sagt att det inte är okej.

I så fall har det varit för att förlöjliga eller ironisera över det, säger Ida Karkiainen.”

Hon har inget minne av något alls. Men kanske spelades det en viss sorts musik. Och om sån musik spelades så är hon säker på att hon skulle ha stängt av den och sagt ifrån.

Lustigt att hon säger ”i de sammanhangen”. Vilka sammanhang syftar hon på?
Citera
2021-12-06, 21:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Istället för att själva gräva och se om det finns ytterligare fynd så publicerar de en överslätande intervju.

Stats-Tv.

Jag tror iofs att de och många andra journalister gräver flitigt just nu. Telefonledningarna till Haparanda går nog varma.
Citera
2021-12-06, 21:11
Medlem
Det är väl kul att heila i fyllan när man är ung. Förstår inte problemet riktigt.
Citera
2021-12-06, 21:12
Medlem
Citat:
Istället för att själva gräva och se om det finns ytterligare fynd så publicerar de en överslätande intervju.

Stats-Tv.

Hon gavs möjligheten att dementera det hela i SVT, å nu kan kulturministern gå fram och stänga ner Nyheter idag. Som sosseriet har väntat..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Och det hade varit lika uselt om hon blir hängd för detta, oavsett om hon nu är modern sosse (S) eller gammaldags sosse (SD).

hon är en fara och borde avgå. för nu vet vi hon skulle ljuga. och om nån nu försöker få henne att tro det finns film och muta sig fram, hur stor trovärdighet har hon då att hon skulle träda fram
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Det är nog jävligt få som i tonåren är "riktiga" nazister. De flesta gör det för att dumma sig. Förekommer på mindre orter även idag, speciellt bland killar. Elever i högstadieålder är helt besatta av Hitler, ristar in hakkors på bänkar och heilar i korridorerna. Inget man ska förminska, men det är nog inte ens en på 1 000 som är en genuin nazist.

De är nog jävligt få som i tonåren är "riktiga" sossar De flesta gör det för att dumma sig.

Det är nog inte ens en på 1000 som är en genuin sosse.
Citera
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
....

Så Nyheter Idag ägnar sig åt samma cancel culture som vilken vänsterblaska som helst. Jävligt trist att man fortsätter att eskalera utvecklingen. Så småningom kommer man behöva leva ett felfritt liv för att kunna göra karriär, speciellt som politiker. Det är knappat en önskvärd utveckling. Den här bilden av att demonisera politiska motståndare, och framställa sig själv som moraliskt överlägsen utan synder i bagaget, måste få ett stopp.

Just min mening. Till slut kommer endast personer som mer eller mindre vuxit upp i ett tillrättalagt liv inom elitiska/politiska familjer att ha möjlighet att bli politiker.
Citera
2021-12-06, 21:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Stats-Tv.

Men så är de alltid tvåa på bollen också. Låt de göra sig mer meningslösa i det nya medielandskapet. De visar allt mer att de står på S sida, sitt ”oberoende” till trots.

Ogillar man S så är det här ett win-win-läge. Sitter ministern kvar sätter S ribban för övriga partier och kan lägga ner sitt eget smutskastande. Får minister gå lider S en rejäl prestigeförlust. Att ha både en heilade kvinna och en tafsande man på ministerposter bör täppa till truten rejält på Mogge och gänget inför valrörelsen -22. Kanske kan man börja diskutera sakfrågor istället för det vanliga tramset.
Citera
2021-12-06, 21:13
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
En alkoholiserad kärring till statsminister, en sexualbrottsling samt en nazist i regeringen. Transvestiten är den mest normala i gökboet.
Du fick mig att skratta högt och länge ! Tack för ditt inlägg
Citera
2021-12-06, 21:14
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Hon har verkligen svar på tal.

”Jag kan säga att jag har inget minne av jag ska ha gjort en sådan gest, säger Ida Karkiainen (S).

– Det kan ha spelats Ultima Thule och den typen av musik i de sammanhangen, men i så fall har jag gått och stängt av den och sagt att det inte är okej.

I så fall har det varit för att förlöjliga eller ironisera över det, säger Ida Karkiainen.”

Hon har inget minne av något alls. Men kanske spelades det en viss sorts musik. Och om sån musik spelades så är hon säker på att hon skulle ha stängt av den och sagt ifrån.

Lustigt att hon säger ”i de sammanhangen”. Vilka sammanhang syftar hon på?
Min teori är att hon minns tiden generellt, men inte denna enskilda händelsen. Herregud, hon var 15. Jag minns knappt vad jag gjorde för ett par år sedan. För ungdomar flyter sånt här förbi som om det inte är någonting. Inget man direkt ser som ett fint minne, bara en del av tonårsdimman. För jävligt att hon ska ställas till svars, och hon har väl inget annat väl än att ge väldigt generiska svar som "Jag minns inte", "om jag gjorde det var det på grund av X", "jag tror på människors lika värde", etc.
Citera
2021-12-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Mellanstor arbetarstad på 70-80 talet. Har sett mycket heilande, men mer på skoj..

Arbetarstad haha. Vilka var målgruppen då? Arbeit macht frei.
Citera
2021-12-06, 21:15
Medlem
Skall bli intressant att se om det kommer något avgångsdrev. Oddsen känns däremot inte så höga. Runt 20 år sedan, mängder med folk har gjort det i nyktert och onyktert tillstånd, kladdat lite hakkors osv. Utan att för den skull vara hedersmedlemmar i NSAP, eller det kanske blev lite fel i medlemsansökan.

Till saken hör väl att var och en som sagt hailat lite i ungdomen och det gick bra ändå. Skillnaden då är möjligen att vi andra inte är ministrar i S och att de flesta av oss inte var så jävla korkade att göra det när det fotograferades för eftervärlden. Finns dessa bilder kommer nog tanken snart om det inte även finns andra bilder ... med något mindre kläder på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in