2021-12-08, 00:34
Medlem
EnergizerBunnys avatar
"– Jag har inget minne av den här händelsen, att jag skulle ha gjort en sådan typ av hälsning. Det är svårt att säga då, eftersom jag inte har något minne av den, vad det är för någonting."

av någon märklig anledning minns folk ALDRIG dåliga saker de har gjort, spelar ingen roll hur stor grej eller hur nyligen det hände.

Bra grejer minns de dock ALLTID, om det så var under värsta fyllan 5 decennier tidigare.

Märkligt
Citera
2021-12-08, 00:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Som om det spelade någon roll ifall hon minns eller inte? Det finns bildbevis, punkt

Skall hon säga så om allvarligare saker också?

"- Du körde ihjäl 3 personer igår när du vansinneskörde på fyllan igår".
"Ida: Jag har inget minne alls av det där (så då räknas det som det aldrig har hänt)"

Fint, då slipper hon påföljder bara för att hon inte minns
Citera
2021-12-08, 00:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
"– Jag har inget minne av den här händelsen, att jag skulle ha gjort en sådan typ av hälsning. Det är svårt att säga då, eftersom jag inte har något minne av den, vad det är för någonting."

av någon märklig anledning minns folk ALDRIG dåliga saker de har gjort, spelar ingen roll hur stor grej eller hur nyligen det hände.

Bra grejer minns de dock ALLTID, om det så var under värsta fyllan 5 decennier tidigare.

Märkligt

När hon fick frågan om hon heilat flera gånger än denna sa hon sa också att hon är inte en person som heilar. Bilden visar dock att hon just är en person som heilar, dessutom tillsammans med andra nazister.
Citera
2021-12-08, 00:41
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
En bild kan fultolkas och då ska den ska fultolkas på samma sätt oavsett om den på bilden är en företrädare för V, MP, C, S, L, M, KD, SD.

Om bilden inte ska fultolkas så kan man använda the principle of charity oavsätt om den på bilden är en företrädare för V, MP, C, S, L, M, KD, SD.

Jag ser enligt denna princip en tjej som lika gärna kan vinka åt en kompis. Det skulle jag även tro om hennes parti var ett av de onda tre. Detta borde media spegla.

Fattar du nu ditt korkade kukhuvud?
Blundetto är verkligen ett passande namn. Bilden tolkas inte utifrån endast vad som syn på bilden, utan också vad folk har vittnat om är kontexten. Det uppger Chang i alla fall att han har. Bilden OCH ett antal vittnesmål.

Sen kan du ju använda din princip om charity och se hur hon vinkar, och fullständigt bortse från vad som är berättat om hur saker förhöll sig vid tiden. Detta är vad media speglar.
Citera
2021-12-08, 00:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
När hon fick frågan om hon heilat flera gånger än denna sa hon sa också att hon är inte en person som heilar. Bilden visar dock att hon just är en person som heilar, dessutom tillsammans med andra nazister.

Ja, inte minst när det inte enbart handlar om en hälsning. Det handlar om vit maktmusik, att hennes sambo likväl sympatiserar med sådant, och så vidare.

Man är inte sambo med en nazist och är helt ovetande om det, det händer bara inte, det är bara en lögn i så fall. OM man är ovetande om det, så är det för att man är gravt utvecklingsstörd, och jag tror inte hon är gravt utvecklingsstörd.

Och om hon verkligen är emot den ideologin så är hon ju inte sambo med den personen. Inget snack om saken.

Hon sympatiserar med det där, så är det. Antingen får folk helt enkelt svälja det, och godta att hon sympatiserar med nazismen, eller sparka henne från sin tjänst.
Senast redigerad av EnergizerBunny 2021-12-08 kl. 00:44.
Citera
2021-12-08, 00:44
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Du kanske såg den här posten tidigare? Men den lilla dokumentären förklarar rätt bra och "neutralt"

"Frihet mot överheten"

10 min Amerikansk historia lektion.
https://www.youtube.com/watch?v=H1VnD-PRVh8

För raggarna symboliserar den frihet mot överheten. Sydstatsflaggan är en markering mot Stockholms eviga förtryck och landsbygdens kamp mot storstaden och makt eliten.

Nästa flagga de försöker smeta är Gadsden flag
"Dont Tread on Me"

Skulle vilja påstå att den första skyddar den andra.
Yttrandefrihet är viktigt i USA och det borde den även vara i Sverige.

Flaggans betydelse har ändrats under de senaste 15 åren.
Kanske är inte flaggan så allvarlig i sammanhanget men heilandet har inte varit OK sen 1939
Citera
2021-12-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
"Ni som ej böjs av rösten ifrån banken"
"globalt tyranni"
"Vår statschef böjer sig för dem han lyder
Närhelst de ämnar bjuda upp till dans"
"världsordningens hundar"

Fattar inte varför inte MSM går in hårdare på Raubtierspåret. Att snacka om antisemitiskt "hundvisslande" här vore en underdrift: det antisemitiska budskapet här är ju i det närmaste helt explicit. Hela idén att hela västvärlden lyder under en världsordning bestämd av bankerna är svår att formulera utan referenser till judar.

Jävla svårt att snacka om "konstnärlig frihet" och annat skit här.

Sen ännu en gång:

”Jag har också fått frågor om min sambo i ett klädesplagg med sydstatsflaggan på. Den har jag länge bett honom slänga, men jag är inte ansvarig för hans klädval.”

Hennes smålögner är så oerhört transparenta och patetiska.

De är ju den frie mannens bastaljon. Får man inte kritisera bankväsendet, media eller överstatlighet i det här landet? Då anser du att MSM skall dreva och snaran skall dras åt? Bara för att du säger att man inte kan kritisera de institutionerna utan att referera till judar?

Inte mycket till åsiktsfrihet då inte.
Citera
2021-12-08, 00:45
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterDeSilva
Yes flaskan från Procter & Gamle är den flaska som relanserades 2010 till 50 års jubileet. Då skulle det innebära att Ida är 22 år på bilden.
Flaskan fanns även fram till 2000. Då skulle Ida vara 12 år på bilden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fairy_%28brand%29

Man kan ju ha en gammel flaska… kort sagt är flaskan endast, inte nog att fastställa något dato alls.
Citera
2021-12-08, 00:52
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Flaggans betydelse har ändrats under de senaste 15 åren.
Kanske är inte flaggan så allvarlig i sammanhanget men heilandet har inte varit OK sen 1939

---
Haha. Well... Det beror väl på vem man frågar men ja. Personligen tycker jag inte att det är en stor grej med själva hailandet. Men hyckleriet och ljuget är vidrigt.
Citera
2021-12-08, 00:52
Medlem
stjaertselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Man kan ju ha en gammel flaska… kort sagt är flaskan endast, inte nog att fastställa något dato alls.

Vi kan alltså med flaskans hjälp fastställa att hon vid tidpunkten för fotografiet har en ålder, som är för oss okänd.
Citera
2021-12-08, 00:54
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Blundetto är verkligen ett passande namn. Bilden tolkas inte utifrån endast vad som syn på bilden, utan också vad folk har vittnat om är kontexten. Det uppger Chang i alla fall att han har. Bilden OCH ett antal vittnesmål.

Sen kan du ju använda din princip om charity och se hur hon vinkar, och fullständigt bortse från vad som är berättat om hur saker förhöll sig vid tiden. Detta är vad media speglar.

Jag förstår varför du tycker att användarbilder och nick är passande argument. Det är din nivå.

Vem är Chang? Menar du Chang Frick din infantila idiot?

Han har anonyma vittnesmål som förhoppningsvis publiceras under veckan så att sosseministern blir grillad ännu mer. "Folk har vittnat" är ingen källa din förbannande jubelidiot.

Du är så söt då du tror att principle of charity är min sak. Men visst karaktärsmord är säkert en framkomlig politisk väg för er idioter.
Senast redigerad av Blundetto 2021-12-08 kl. 00:56.
Citera
2021-12-08, 00:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjaertselleri
Vi kan alltså med flaskans hjälp fastställa att hon vid tidpunkten för fotografiet har en ålder, som är för oss okänd.

Skulle behöva metadata på bilden, förmodligen tagen med en Nokia 3200.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in