Citat:
Ursprungligen postat av
PedoPatrick
Jag fick email om att VPN-leverantören hade problem där de bad om ursäkt för besväret. Det var det minsta. Nu känner jag mig iakttagen och paranoid. Nu är jag rädd.
Hur står ni som regelbundet inte använder VPN ut?
Hur kan ni sova om nätterna.. Hur håller ni nojan borta..
Om man inte har provat VPN - så har man inget att jämföra med. Så jag vet inte vad du menar. Men allt sånt som man ska installera har ju blivit lite av en mardröm i sig. Det ska väljas program, och rätt sort till min dator. Och ska väljas från vem det ska levereras. Det är många val - och det är en jungel, eller snårskog. Sen ska man också förstå vad det gör och hur. Och man ska sätta sig in i de olika VPN:erna vad som skiljer dem - Så kommer hela denna visan med ekonomin. Vilka är prisvärda och lättanvändna. Hur sker betalning - finns det olika ekonomiska modeller? Hur går installationen till? Är det som en plugin i en webbläsare? I så fall måste man ju veta vilken webbläsare man ska välja till det? Och all sånt där ska uppdateras och hur gör man med betalningen - ja du hör hur många frågetecken det finns att räta ut.
Vad kommer jag få för pengarna - hur värderar jag det?
finns det någon VPN för dummies = enkel överskådlig lättförståelig punkt för punkt - som fungerar att följa.
Det är ju tjugo frågor man ska sätta sig in i, utvärdera, välja..