2021-12-02, 20:05
Bannlyst
Jag fick email om att VPN-leverantören hade problem där de bad om ursäkt för besväret. Det var det minsta. Nu känner jag mig iakttagen och paranoid. Nu är jag rädd.

Hur står ni som regelbundet inte använder VPN ut?

Hur kan ni sova om nätterna.. Hur håller ni nojan borta..
Citera
2021-12-02, 20:08
Medlem
PrivateVPN?

Ja jag skulle inte använda internet utan VPN. I alla fall inte på datorn. På mobilen får jag överleva utan pga batteriskäl.
Citera
2021-12-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoPatrick
Jag fick email om att VPN-leverantören hade problem där de bad om ursäkt för besväret. Det var det minsta. Nu känner jag mig iakttagen och paranoid. Nu är jag rädd.

Om man inte har provat VPN - så har man inget att jämföra med. Så jag vet inte vad du menar. Men allt sånt som man ska installera har ju blivit lite av en mardröm i sig. Det ska väljas program, och rätt sort till min dator. Och ska väljas från vem det ska levereras. Det är många val - och det är en jungel, eller snårskog. Sen ska man också förstå vad det gör och hur. Och man ska sätta sig in i de olika VPN:erna vad som skiljer dem - Så kommer hela denna visan med ekonomin. Vilka är prisvärda och lättanvändna. Hur sker betalning - finns det olika ekonomiska modeller? Hur går installationen till? Är det som en plugin i en webbläsare? I så fall måste man ju veta vilken webbläsare man ska välja till det? Och all sånt där ska uppdateras och hur gör man med betalningen - ja du hör hur många frågetecken det finns att räta ut.
Vad kommer jag få för pengarna - hur värderar jag det?

finns det någon VPN för dummies = enkel överskådlig lättförståelig punkt för punkt - som fungerar att följa.

Det är ju tjugo frågor man ska sätta sig in i, utvärdera, välja..
Citera
2021-12-02, 20:33
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:

VPN är ett bra sätt att få ännu en aktör som kan spionera på dig - VPN-providern alltså.
Citera
2021-12-02, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
VPN är ett bra sätt att få ännu en aktör som kan spionera på dig - VPN-providern alltså.
Spioneri skiter jag i. En VPN skulle gå bankrutt om den avslöjade sina kunder. Det är vad som står jag kommer vara orolig för ett bra tag.
Citera
2021-12-02, 21:48
Medlem
Undrar varför så många VPN-leverantörer mörkar vad de har för ägare.

Jag spår att stater och bedragare står bakom ett antal av dem och att det inom ett par år kommer att brisera minst en stor VPN-skandal.
Citera
2021-12-02, 22:09
Medlem
Citat:

Om du VERKlGEN skulle ha något att dölja skulle du inte skyddas av VPN och om du inte har något som är så megastort så ser alla mellan fingrarna, även om du inte använder VPN. Lite samma som med privat sjukvård. Om man har tillgång till privat sjukvård får man kanske snabbare vård vid ormbett, men skulle det verkligen gälla, om du får cancer, då är det bara den allmänna sjukvården som tar hand om dig.
Citera
2021-12-02, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
vad EXAKT är du orolig över?
För att svara dig kort: Allt.
Åtminstone allt som jag i en åklagares roll skulle kunna vända till åtal. Hela lagboken skrämmer mig mao.
Det är en fobi jag inte får bukt med. Jag har prövat psykoterapi men det hjälpte inte.
Citera
2021-12-02, 22:18
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
För att svara dig kort: Allt.
Åtminstone allt som jag i en åklagares roll skulle kunna vända till åtal. Hela lagboken skrämmer mig mao.
Det är en fobi jag inte får bukt med. Jag har prövat psykoterapi men det hjälpte inte.
För det finns ingenting du skulle "råka" åka dit på om du inte gör något uppenbart olagligt. Sysslar du med något uppenbart olagligt? Om inte så finns som sagt inget du skulle "råka" klanta dig med.

Och du förstår såklart att detta är en väldigt ovanlig sak att oroa sig över till den grad du verkar göra?
Citera
2021-12-02, 22:45
Medlem
Citat:

Vad är VPN för något? Vad har jag missat?
Citera
2021-12-02, 22:51
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:

Hade nordvpn i 3 år sen när min subscription tog slut sket jag i att förnya. Jag kollar på porr jag laddar ner, och är inte det minsta nojjig. Om trassel skulle uppstå tar jag det när det kommer istället för att försöka göra mig imun, sådan är jag.

Enligt mig är vpn bara värt att ha på mobilen, har protonvpn (gratiskonto) funkar hur bra som helst.
Citera
2021-12-02, 23:04
Medlem
BigFatCones avatar
Vad är det jag ska vara rädd för menar du?

Edit: Well, jag är ju ingen pedofil så det kan ju därför vara så att TS är paranoid. Alltså, för att han är pedo - inte för att jag inte är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in