Citat:
Ursprungligen postat av
PedoPatrick
Vad beror det på att så många till synes verkar vilja vara feta, och hur tänker dessa människor?
Och hur tänker de som vill vara smala men som fortsätter att vara feta år efter år? Ni som är feta men som vill gå ner i vikt, och vara smala, varför bantar ni inte ner er?
Vilka ursäkter har feta människor för att vara feta? Grupptryck eller tycker feta att det är snyggt?
Kan bara svara för hur det var för mig när jag var fet..
Jag blev sambo, fick nytt jobb inom ”mat” kan vi säga, där vi uppmuntrades att smaka för att ”veta vad vi säljer”.
Månaderna och åren gick och en kväll var jag hemma hos min bästa vän som jag pga flytt inte träffat på säkert ett år och vi gick igenom hennes garderob (vi lånade konstant kläder av varann genom hela högstadiet/gymnasiet).
Jag tar fram ett par av hennes jeans som var mina favoriter, drar dom över fötterna och där tog det stopp..
Tänkte för mig själv att ”oj, jag har visst lagt på mig lite”, men släppte dom tankarna ganska snart och fortsatte livet med snabbmat, provsmak på jobbet, chips varje kväll osv osv.
Tills en dag jag går på stan, strålande sommardag och jag plötsligt ser mig själv i profil i glaset till entrén på mataffären.
Det var som en bomb som briserade ”herregud, hur ser jag ut” typ..
Redan samma kväll bestämmer jag mig för att kilona ska bort.
Så jag bestämmer mig för att bokstavligt talat gå bort dom.
Första promenaden klarade jag 10 minuter sen var jag så trött och flåsig att jag höll på att avlida typ.
1 1/2 år senare hade jag droppat från nästan 100 pannor till hälften och där är jag än idag.
Dock äter jag ff skräpmat, chips, godis, dricker RedBull så det sprutar ur näsan osv.
Men jag går inte upp i vikt för det, har visserligen fysiskt krävande arbete som hjälper mig hålla igång vilket jag är tacksam över.
Men latare människa än mig är nog svårt att hitta, har tränat en del för nåt år sedan, men insåg inte ”passionen” i att varannan dag behöva tvinga sig ner på gymmet som var så infernaliskt tråkigt..😂
Dagarna jag är ledig ligger jag helst på soffan bara och degar framför IP-TV.
Nu var jag rätt ung när jag gick ner all den vikten, hade inte ens fyllt 20, och jag antar att det är tack vare det som jag varken fått bristningar/slapp hud någonstans (TACK du ljuva ungdom 🙏🏼!!!), vilket jag som sagt är enormt tacksam över!
Klarade jag så kan alla klara av det.
Och jag undrar precis som dig, hur f*n kan man fortsätta välja att vara fet år efter år efter år efter år osv?!
Har även sedan jag gick ner i vikt extremt svårt att se feta människor äta, jag klarar inte ens av att sitta nära en..
Det är något av det vidrigaste jag vet, speciellt inne på Dånken eller BK, man tvingas till åsynen av en människa som i princip sitter och begår ett långsamt självmord framför en, flottiga fingrar, smaskandet och den smälta osten från burgaren utkletat i mungipan (tacka gudarna för foodora 🍟

..🤢