2021-12-01, 14:22
Bannlyst
Överflödigt fett är DET fulaste en kvinna kan ha. Hon kan vara en skönhetsdrottning under fettet men är hon fet så faller hon till botten.
Omvänt behöver inte en kvinna vara vacker. Mager räcker för att feminina former ska synas. Fetma förstör alla former värda namnet. Skapar en äckelkänsla, både hos de feta själva och betraktarna.

Men ändå gör de inget åt sin fetma, vilket är väldigt dåligt och ett uppvisande av en slapp karaktär. Hur ska man kunna lita på en fet människa?
Feta ska åtminstone inte klaga över alkoholister, narkomaner, "porrmissbrukare" med mera.
Citera
2021-12-01, 14:35
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag håller med dig TS.

Jag skäms nästan för att erkänna det men jag föraktar människor med kraftig övervikt.
Jag vet natrurligtvis inte deras bakrund eller varför dom låtit det gå så långt. Man ska ju inte döma andra människor innan man gått i deras skor. Ändå kan jag inte låta bli att känna så.

Nu pratar vi inte lite trivselvikt a´la 10 kilo eller så men när en kvinna på 1,65 börjar röra sig mot 80-85 börjar dom se sliskiga ut. En extra fettrand på ryggen, dubbelhaka och ingen som helst midja.

Det blir på nåt sätt som dom triggar igång nån slags äckel och ilska hos mig som gör att jag har svårt att ta dom på allvar.

Känns som att jag kommer att brinna i helvetet för att jag har dessa tankar. Fy fan vad ytlig jag är...
Citera
2021-12-01, 14:41
Medlem
Imnshos avatar
Varför slutar inte knarkaren knarka? Därför att han a) är beroende eller b) prioriterar knarket.

Det är samma med fetton. Man är sockerberoende eller så tycker man att äta bröd, potatis, pasta och ris är viktigare än att minska på späcket.

Förutom en liten minoritet med hormonstörningar så är det ett subjektivt val att vara fet.

LCHF kombinerat med periodisk fasta löser överviktsproblemet för 90% av alla valrossar.
Citera
2021-12-01, 14:46
Medlem
Jag har ca 10-13 kg jag inte vill ha, problemet är att man måste få igång ämnesomsättningen ordentligt. När man väl fått det och det flyter på med de nya vanorna med kost och träning/motion så brukar det ju rasa av kg och man har ställt om smaklökarna och kroppen vill inte bara äta och slöa. Sedan är det oftast lättare om man är i en bra period i övrigt, dvs inte har det för stressigt, sover bra osv
Citera
2021-12-01, 14:48
Medlem
För att det tar tid och du måste ÄTA medan du gör det, jobbigt

Lite som om man va tjacktorsk så måste man ta mindre doser och träna samtidigt när man är paj
Citera
2021-12-01, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Islandi
Jag har ca 10-13 kg jag inte vill ha, problemet är att man måste få igång ämnesomsättningen ordentligt. När man väl fått det och det flyter på med de nya vanorna med kost och träning/motion så brukar det ju rasa av kg och man har ställt om smaklökarna och kroppen vill inte bara äta och slöa. Sedan är det oftast lättare om man är i en bra period i övrigt, dvs inte har det för stressigt, sover bra osv
Träning/motion hjälper inte ett jäkla dugg mot övervikt. Träning och motion är bra för andra saker men inte som ett sätt att gå ner i vikt.
Såklart funkar motion vid ett bestämt kaloriintag men träning bara höjer intaget av mat i nästan identisk nivå som träningen gjorde av med kalorier. Set point theory...
Citera
2021-12-01, 14:59
Medlem
Nej, vad du stoppar i dig är väldigt avgörande. För mig funkar dra ner på snabba kolhydrater och äta ren mat bäst, men efter ett tag så blir de tråkigt och så blir de lite mycket fika för folk fyller år osv och då är suget tillbaka och motivationen borta .
Citera
2021-12-01, 15:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoPatrick
Överflödigt fett är DET fulaste en kvinna kan ha. Hon kan vara en skönhetsdrottning under fettet men är hon fet så faller hon till botten.
Omvänt behöver inte en kvinna vara vacker. Mager räcker för att feminina former ska synas. Fetma förstör alla former värda namnet. Skapar en äckelkänsla, både hos de feta själva och betraktarna.
Det är din åsikt. De flesta porrsajter har en avdelning med BBW, Big Beautiful Women och där är det ganska gott om fläsk. Själv föredrar jag lite mulliga kvinnor, magra eller muskulösa går fetbort, pun intended .

Citat:
Men ändå gör de inget åt sin fetma, vilket är väldigt dåligt och ett uppvisande av en slapp karaktär. Hur ska man kunna lita på en fet människa?
Feta ska åtminstone inte klaga över alkoholister, narkomaner, "porrmissbrukare" med mera.
[/quote]
Feta är opålitliga? Nu tog du nog i lite för mycket.
Senast redigerad av proconsul 2021-12-01 kl. 16:00.
Citera
2021-12-01, 16:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-
"ganska kraftigt" är ju en överdrift. 1kg fett är ungefär 7,500 kalorier. Äter du 500 kalorier mindre per dag än vad du förbrukar så tappar du ett halvt kg i veckan. Det blir 25kg på ett år. 500 kalorier i underskott är inte särskilt kraftigt. Klarar man inte det i ett år för att må mycket bättre i resten av livet så har ingen självdisciplin alls. Äter du i stället 250 kalorier i underskott tar det 2 år och är ännu lättare. Skippa chipsen, glassen, läsken och annat gott med väldigt mycket kalorier. Det är inte så jävla svårt.

Det där stämmer helt enkelt inte. Många har extremt stillasittande jobb och låg förbränning. Att skippa glassen och chipsen räcker inte. Jag vet, jag var fet en gång efter en svår graviditet. Jag hade ett behov av 1800 kalorier per dag. Dvs, för att gå ner ett halvt kg i vikt per vecka skulle jag äta 1300 kalorier. Eftersom ett halvt kg inte räckte för mig så valde jag att äta 800 kalorier per dag, då gick jag ner 1 kg i veckan. Testa att äta 800 kalorier per dag och se om du själv skulle klara det.

Jag klarade det eftersom jag har en extremt bra disciplin. Men i ett samhälle med adhd-diagnoser och folk som inte ens klarar av att hålla ihop ett äktenskap, söka jobb, klara utbildar osv osv så är det lätt att förstå att feta människor inte orkar banta.

Jag har varit smal hela livet innan den graviditeten och kan säga att det blev en ögonöppnare för mig. Det var hemskt att vara tjock och att alla trodde jag åt kebab varje dag när jag käkade broccoli och torsk. Att vara smal är superlätt, men att gå ner i vikt är tufft! Och det tar tid!

Är tacksam att jag är smal och snygg idag, men också ödmjuk.
Citera
2021-12-01, 18:56
Medlem
Krocketklubbas avatar
"det är en sjukdom"
Citera
2021-12-01, 18:58
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoPatrick
Träning/motion hjälper inte ett jäkla dugg mot övervikt. Träning och motion är bra för andra saker men inte som ett sätt att gå ner i vikt.
Såklart funkar motion vid ett bestämt kaloriintag men träning bara höjer intaget av mat i nästan identisk nivå som träningen gjorde av med kalorier. Set point theory...

Skämtar du eller? Antar att du sitter hemma och vräker i dig chips och dipp samtidigt som du skriver detta. Hur länge sedan såg du din kuk?
Citera
2021-12-01, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Skämtar du eller? Antar att du sitter hemma och vräker i dig chips och dipp samtidigt som du skriver detta. Hur länge sedan såg du din kuk?
Lustigt... exakt när jag läste vad du skrev så var jag på andra påsen Ahlgrens bilar.Jag tror sockersug och hunger beror på att man saknas något i livet. Man saknas glädje.

Jo kuken ser jag men vad ska jag använda den till när det för fan bara är kolsäckar med svartkrulliga kukar i landet. Inte konstigt att alla skiter i vilket. varför finns det inga kvinnor i Sverige! Dom som finns är inte kvinnor, utan feta paddor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in