2021-12-02, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Om du ställer frågan "ser du att det finns människor som vantrivs i rollen som man eller kvinna och bör ges rätt att byta kön", så lär du få ett rungande ja från majoriteten av befolkningen i de flesta utvecklade I-länder. Det är ingen "vänsterextrem" åsikt. Sorry mannen.

Åsikten är betydligt vanligare till vänster än till höger, oavsett om höger kännetecknas av ekonomisk frihet eller konservatism. Åsikten är extrem, men inte på så sätt att det bara är de som identifierar sig själva som postmarxister som delar den, utan sett till det kroppsliga ingrepp på det bristfälliga underlag som åsikten innebär. Finner du det inte märkligt att inte andra psykologiska bekymmer behandlas med en någon så frånskild behandlingsmetod som penisklyvning?
Citera
2021-12-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
0.

Hur många transsexuella patienter har du avslöjat som fuskare genom att titta på deras hypofys? Vad har du gjort med de påkomna?
OK. Så du pratar om något du inte har n aning om.
Citera
2021-12-02, 20:43
Medlem
Knepigt att vi ska diskutera folks sexuella läggning/kön istället för vad de presterar och har visat vad de presterar.

Men eftersom detta är flashback så ska jag också vrida runt lite på det här.
Om en person född man konverterar till att bli kvinna, träffar en man och gifter sig och adopterar barn.
Är den mannen som gifter sig då bög eftersom den gift sig med en man. (fy så knepigt)
Eller visste han inte om att kvinnna var en fd man?
Kan ni inte få barn är det därför ni adopterat? Jaså din fru är inte född som fru.

Att de sen skiljer sig och mannen skaffar nu en fru som är född som kvinna blir ju lite konstigt i det hela. Jag hade tyckt det var mysko om min partner varit gift tidigare med en som bytt kön.
Citera
2021-12-02, 20:50
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Åsikten är betydligt vanligare till vänster än till höger, oavsett om höger kännetecknas av ekonomisk frihet eller konservatism. Åsikten är extrem, men inte på så sätt att det bara är de som identifierar sig själva som postmarxister som delar den, utan sett till det kroppsliga ingrepp på det bristfälliga underlag som åsikten innebär. Finner du det inte märkligt att inte andra psykologiska bekymmer behandlas med en någon så frånskild behandlingsmetod som penisklyvning?

Jag kan inte kalla en åsikt som delas av en rungande stor majoritet av I-ländernas befolkning för extrem.

Finns dessutom ett antal länder som gått längre än Sverige i liberal lagstiftning i dessa frågor.
Citera
2021-12-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Hon är psykiskt sjuk. Jag anser inte att någon psyksjuk borde ha ett regeringsuppdrag.
Lina är knappast psykiskt sjuk. Hon har varit en framgångsrik rektor på en problemskola. Det gör ingen psykiskt sjuk.

Du projicerar bara din egen könsneuros på henne.
Citera
2021-12-02, 20:56
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Du får ursäkta men jag tror nog mer på McKinsey och hur många andra rapporter som helst, än någon obskyr motsats som du lyckas Googla fram.
..

Liten hemläxa för dig: Ge mig namnet på ett stort framgångsrikt företag som INTE hävdar att diversity är eftersträvansvärt.
..

Varför argumenterar ni så otroligt hårt för att andra människor inte ska få göra en viss sak? När det handlar om något som inte skadar någon annan?
Det intressanta med den studie jag länkade till vår ju att den motbevisade den tidigare rapporten från McKinsey.

Det finns inte ett enda större företag idag som inte har en extensiv miljöpolicy. Betyder detta att denna är en ledstjärna för dem eller är det kanske så att det mer ofta än inte handlar mer om att verka grön än att agera grönt? Du kan själv dra paralleller till deras fokus på mångfald..

Och att ett visst agerande inte skadar någon annan är ingenting självklart. Skulle du applicera samma resonemang på fenomen som du själv ogillar?
Citera
2021-12-02, 20:58
Avslutad
Citat:
Jag kan inte kalla en åsikt som delas av en rungande stor majoritet av I-ländernas befolkning för extrem.

Finns dessutom ett antal länder som gått längre än Sverige i liberal lagstiftning i dessa frågor.

Med det resonemanget antar jag att du också menar att det inte är en extrem åsikt att anse att apostater ska bestraffas med döden, då åsikten delas av många länders majoriteter?
Citera
2021-12-02, 21:03
Medlem
Citat:
Det är väldigt oklart hur du menar med "fluga". Tolerans för HBTQ och transpersoner är ju del av en mycket långsiktig trend som har pågått sedan 1950-1960-talet minst. Andra komponenter i denna trend är jämlikhet mellan könen, synen på barnaga, synen på kvinnan vid spisen, och en massa andra saker.

Helt enkelt en modernisering av samhället. Det finns absolut inget som talar för att detta ska vända, fler och fler länder tillåter könsbyte och fler och fler länder och befolkningar blir mer och mer toleranta mot andra aspekter och synsätt än den egna.

Sen vet du inte ens vad företagens strävan efter diversity är. Det handlar inte om "kvotering" utan mer en stävan efter att få in så vitt spridda erfarenheter och bakgrunder som möjligt. För att bygga det starkaste vinnande laget.

Noterar att jag inte får svar på något av frågorna jag ställer, bara en massa okvädningsord och känslouttryck. Blir ingen bra diskussion då.

Ingen person vid sina sinnens fulla bruk tror ju att någon på riktigt bryr sig om "diversity" eller skulle tro att det är bra.

Ingen tror att en man är en kvinna.

Det handlar givetvis om makt.
Citera
2021-12-02, 21:22
Medlem
Citat:

Om något land är extremt på världsnivå är det ju Sverige. Man opererar ju bort organ på folk eftersom man inte bryr sig. Rent ointresse. Att människor dör är irrelevant för er.
Citera
2021-12-02, 21:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ingen person vid sina sinnens fulla bruk tror ju att någon på riktigt bryr sig om "diversity" eller skulle tro att det är bra.

Ingen tror att en man är en kvinna.

Det handlar givetvis om makt.
Trans handlar om makt, ja. Egenmakt. Att äga makten att definiera sig själv som det man är. Jordan Peterson menar att det är "compelled speech", men han har fått mothugg från många och däribland Canadian Bar Association, som inte håller med honom om hans tolkning av Bill C-16. Men många håller med honom ändå, för att han har fått stor spridning pga han bekräftar mångas fördomar.

Jag tar upp Peterson för att han är en central gestalt för många som även har lite svårt med rörelser som av samma personer uppfattas komma från vänster. Han har en personkult omkring sig och en liten del av den sitter och läser detta. Denna sekt tar honom i försvar oavsett vad han säger för tokigheter, vilket jag inte är intresserad av att debattera här och nu.

Som en person med många klassiskt liberala och individualistiska åsikter är jag helt med på att alla ska få vara vad de vill så länge som det inte skadar andra. Detta inkluderar faktiskt deras rätt att skada sig själva eller rentav ta sina egna liv, om man går hela vägen med individuell frihet. Många skulle kalla det sista för extremt.

Om du vill komma ut som det motsatta könet och leva som det ett tag eller resten av livet så har jag inget emot det. Om du gör det för att du vill ljuga för alla andra så kommer du förr eller senare att bli påkommen och förlora mångas respekt, men det är ditt problem när så sker. Om du vill göra det för att du helt enkelt inte kommer ut som det motsatta könet, utan är det motsatta könet mot vad din kropp ser ut som, så har du nu valet att göra det också.

Vilket du väljer är upp till dig. Men jag vill inte vara med och betala för dina nya kläder eller operationer. Där drar jag gränsen, för att det är ditt liv och inte mitt.
Citera
2021-12-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Trans handlar om makt, ja. Egenmakt. Att äga makten att definiera sig själv som det man är. Jordan Peterson menar att det är "compelled speech", men han har fått mothugg från många och däribland Canadian Bar Association, som inte håller med honom om hans tolkning av Bill C-16. Men många håller med honom ändå, för att han har fått stor spridning pga han bekräftar mångas fördomar.

Jag tar upp Peterson för att han är en central gestalt för många som även har lite svårt med rörelser som av samma personer uppfattas komma från vänster. Han har en personkult omkring sig och en liten del av den sitter och läser detta. Denna sekt tar honom i försvar oavsett vad han säger för tokigheter, vilket jag inte är intresserad av att debattera här och nu.

Som en person med många klassiskt liberala och individualistiska åsikter är jag helt med på att alla ska få vara vad de vill så länge som det inte skadar andra. Detta inkluderar faktiskt deras rätt att skada sig själva eller rentav ta sina egna liv, om man går hela vägen med individuell frihet. Många skulle kalla det sista för extremt.

Om du vill komma ut som det motsatta könet och leva som det ett tag eller resten av livet så har jag inget emot det. Om du gör det för att du vill ljuga för alla andra så kommer du förr eller senare att bli påkommen och förlora mångas respekt, men det är ditt problem när så sker. Om du vill göra det för att du helt enkelt inte kommer ut som det motsatta könet, utan är det motsatta könet mot vad din kropp ser ut som, så har du nu valet att göra det också.

Vilket du väljer är upp till dig. Men jag vill inte vara med och betala för dina nya kläder eller operationer. Där drar jag gränsen, för att det är ditt liv och inte mitt.

Det du skriver är rappakalja. Fatta det och sluta experimentera på barn och leka med deras hjärnor.

Man är det man är, man kan inte "definiera" någonting, det fattar man när man har passerat småbarnstadiet. En 1 åring förstår inte det men lär sig under uppväxten.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-12-02 kl. 21:36.
Citera
2021-12-02, 21:36
Medlem
Om Lina mår bra av att vara kvinna och därmed kan jobba och vara samhället till nytta, varför skulle det objektivt störa någon? Folks egna negativa hangups kring sådant här är lika irrelevanta som att det finns folk som av någon outgrundlig anledning hyllar folk som byter kön.
Däremot kan jag förstå att det stör skattebetalare att könsbyte räknas som botemedel mot en sjukdom, könsdysfori, och att skattepengar därför måste tas i anspråk. Liksom IVF och annan lyxvård. Det finns sannerligen andra diagnoser som borde prioriteras. Alla kan inte få allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in