2021-12-02, 19:36
Medlem
dannbaggens avatar
Sen har jag en fråga till 1ulvius9, julskinkan med flera:

Varför argumenterar ni så otroligt hårt för att andra människor inte ska få göra en viss sak? När det handlar om något som inte skadar någon annan?

Kaffe-exemplet är relevant. Tänk om 1ulvius9 och julskinkan älskar kaffe, det är deras favoritdryck på jorden. Hur skulle det då vara om det fanns en liten klick människor som ägnande hela sin tillvaro åt att försöka förbjuda allt kaffedrickande? Skulle ni inte bara tycka att de borde "shut up och gräva ner sig någonstans"?
Citera
2021-12-02, 19:37
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
All forskning på området visar att ett lag blir starkare och preseterar bättre ju mer "diverse" det är.
Jaså?

"Our results suggest that despite the imprimatur often given to McKinsey’s (2015, 2018, 2020) studies, caution is warranted in relying on their findings to support the view that US publicly traded firms can deliver improved financial performance if they increase the racial/ethnic diversity of their executives."

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3849562

Citat:
Sen har jag en ett flertal gånger ställt frågan "vad är det för fel på ökad tolerans och förståelse mellan människor". Man kan notera att 1ulvius9, julskinkan med flera ignorera frågan. Troligtvis förstår de inte ens vad det betyder.
Beror i hög grad på vad man lägger in i ordet. Det visar sig ju hela tiden att de människor som talar som mest om tolerans och mångfald har väldigt lite acceptans för idéer som går emot deras egna.

Snarare blir mångfaldsbegreppet intimt kopplat till attribut som ras, sexuell läggning, kön eller religion. Medan det som gör en individ unik just som en individ måste krossas.
Citera
2021-12-02, 19:38
Medlem
Citat:
Om du ställer frågan så, så är svaret självklart ja.

Men du är så gravt retarded så att du inte förstår att det finns folk som rent hormoniellt eller psykologiskt är mycket olycklig i den form man är född. Trenden mot förståelse kring detta är mycket stark.

Redan nu så tillåter över 1/3 av världens länder att man byter kön rent juridiskt. Detta innefattar i stort sett alla utvecklade länder, Europa, Japan, Sydkorea, USA. Dessutom är det nu minst 8 länder som erkänner ett tredje kön, däribland Kandada, Argentina, Australia, Denmark, Iceland, Nepal and New Zealand.

Om du ställer frågan "ser du att det finns människor som vantrivs i rollen som man eller kvinna och bör ges rätt att byta kön", så lär du få ett rungande ja från majoriteten av befolkningen i de flesta utvecklade I-länder. Det är ingen "vänsterextrem" åsikt. Sorry mannen.

Det är ju olika frågor. Den andra mycket mer komplex.

Frågan gällde om en man är en man, en bil en bil etc. D.v.s. hur någon "identifierar sig" är irrelevant.
Citera
2021-12-02, 19:45
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jaså?

"Our results suggest that despite the imprimatur often given to McKinsey’s (2015, 2018, 2020) studies, caution is warranted in relying on their findings to support the view that US publicly traded firms can deliver improved financial performance if they increase the racial/ethnic diversity of their executives."

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3849562

Du får ursäkta men jag tror nog mer på McKinsey och hur många andra rapporter som helst, än någon obskyr motsats som du lyckas Googla fram. Världen är så stor att oavsett vad som hävdas så kommer det alltid finnas någon attention-seeker som hävdar motsatsen.

Money talks brukar man säga, och det finns ingen som helst anledning till att samtliga (!) stora globala företag har policys om diversity och utbildar sin personal i detta. De vill bygga ett bättre lag, och tjäna så mycket pengar som möjligt.

Liten hemläxa för dig: Ge mig namnet på ett stort framgångsrikt företag som INTE hävdar att diversity är eftersträvansvärt.

OBS: Glöm inte heller min fråga i mitt inlägg från 19:36 idag.
Citera
2021-12-02, 20:01
Medlem
Citat:
Du får ursäkta men jag tror nog mer på McKinsey och hur många andra rapporter som helst, än någon obskyr motsats som du lyckas Googla fram. Världen är så stor att oavsett vad som hävdas så kommer det alltid finnas någon attention-seeker som hävdar motsatsen.

Money talks brukar man säga, och det finns ingen som helst anledning till att samtliga (!) stora globala företag har policys om diversity och utbildar sin personal i detta. De vill bygga ett bättre lag, och tjäna så mycket pengar som möjligt.

Liten hemläxa för dig: Ge mig namnet på ett stort framgångsrikt företag som INTE hävdar att diversity är eftersträvansvärt.

OBS: Glöm inte heller min fråga i mitt inlägg från 19:36 idag.

Kvotering är ju ett relativt nytt fenomen så din slutsats motbevisas snarare.

Givetvis beror det bara på att man vill "positionera sig rätt".

Om 10 år kommer en ny fluga och då kommer alla hönsen springa åt samma håll precis som alla visste vilken perukhorn var "rätt" baserat på vad drottningen i Versailles bar just för tillfället.

Du är så korkad att du är rolig. Grundlurad, men du låtsas nog ... Ingen tar åt sig, din freakshow har blivit norm ...
Citera
2021-12-02, 20:11
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Hon är psykiskt sjuk. Jag anser inte att någon psyksjuk borde ha ett regeringsuppdrag.

Men det är bara de psykiskt sjuka som uppfyller mångfaldskraven på fler psykiskt sjuka på höga poster. Vi måste bara lita blint på dessa psykiskt sjuka individer, för att enbart de psykiskt sjuka kan se den sanna utopins gloria och leda oss dit!
Citera
2021-12-02, 20:16
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Kvotering är ju ett relativt nytt fenomen så din slutsats motbevisas snarare.

Givetvis beror det bara på att man vill "positionera sig rätt".

Om 10 år kommer en ny fluga och då kommer alla hönsen springa åt samma håll precis som alla visste vilken perukhorn var "rätt" baserat på vad drottningen i Versailles bar just för tillfället.

Du är så korkad att du är rolig. Grundlurad, men du låtsas nog ... Ingen tar åt sig, din freakshow har blivit norm ...

Det är väldigt oklart hur du menar med "fluga". Tolerans för HBTQ och transpersoner är ju del av en mycket långsiktig trend som har pågått sedan 1950-1960-talet minst. Andra komponenter i denna trend är jämlikhet mellan könen, synen på barnaga, synen på kvinnan vid spisen, och en massa andra saker.

Helt enkelt en modernisering av samhället. Det finns absolut inget som talar för att detta ska vända, fler och fler länder tillåter könsbyte och fler och fler länder och befolkningar blir mer och mer toleranta mot andra aspekter och synsätt än den egna.

Sen vet du inte ens vad företagens strävan efter diversity är. Det handlar inte om "kvotering" utan mer en stävan efter att få in så vitt spridda erfarenheter och bakgrunder som möjligt. För att bygga det starkaste vinnande laget.

Noterar att jag inte får svar på något av frågorna jag ställer, bara en massa okvädningsord och känslouttryck. Blir ingen bra diskussion då.
Citera
2021-12-02, 20:19
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2021-12-02, 20:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är väldigt oklart hur du menar med "fluga". Tolerans för HBTQ och transpersoner är ju del av en mycket långsiktig trend som har pågått sedan 1950-1960-talet minst. Andra komponenter i denna trend är jämlikhet mellan könen, synen på barnaga, synen på kvinnan vid spisen, och en massa andra saker.

Helt enkelt en modernisering av samhället. Det finns absolut inget som talar för att detta ska vända, fler och fler länder tillåter könsbyte och fler och fler länder och befolkningar blir mer och mer toleranta mot andra aspekter och synsätt än den egna.

Noterar att jag inte får svar på något av frågorna jag ställer, bara en massa okvädningsord och känslouttryck. Blir ingen bra diskussion då.
Och allt detta sammanfaller med lägre födelsetal i alla vita länder. Så konstigt det kan bli.
Skulle man kunna tänka att det ligger en agenda bakom? Att det kanske finns några tomtenissar som vill att det skall bli så här?
Citera
2021-12-02, 20:25
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Och allt detta sammanfaller med lägre födelsetal i alla vita länder. Så konstigt det kan bli.
Skulle man kunna tänka att det ligger en agenda bakom? Att det kanske finns några tomtenissar som vill att det skall bli så här?

Du får läsa på lite om korrelation och kausalitet. Dvs om skillnaden mellan dessa.

Ju rikare ett land blir, med högre utbildning och välfärd, desto lägre födelsetal. Så är det.

Sen är det också så att ju rikare ett land blir, med högre utbildning och välfärd, desto mer upplyst och tolerant tenderar det att bli.

Korrelation men inte kausalitet.

(jag hoppas att du inte blivit så extrem så att du sitter och tror att det finns en "agenda bakom lägre födelsetal i alla vita länder". Den som tror det är dess värre redo att hämtas av de där männen i vita rockar, du vet. Så illa har det väl inte gått, Enoch?)
Citera
2021-12-02, 20:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du får läsa på lite om korrelation och kausalitet. Dvs om skillnaden mellan dessa.

Ju rikare ett land blir, med högre utbildning och välfärd, desto lägre födelsetal. Så är det.

Sen är det också så att ju rikare ett land blir, med högre utbildning och välfärd, desto mer upplyst och tolerant tenderar det att bli.

Korrelation men inte kausalitet.

(jag hoppas att du inte blivit så extrem så att du sitter och tror att det finns en "agenda bakom lägre födelsetal i alla vita länder". Den som tror det är dess värre redo att hämtas av de där männen i vita rockar, du vet. Så illa har det väl inte gått, Enoch?)
Du har väl inte blivit så naiv att du tror att "skit bara händer"?
Citera
2021-12-02, 20:30
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du har väl inte blivit så naiv att du tror att "skit bara händer"?

När jag skriver ett ganska långt och resonerande inlägg, så är det inte meningsfullt att svara på en enradare från dig där det också är ganska omöjligt att förstå vad du menar. Ledsen Enoch, men låt oss sträva efter en högre nivå på diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in