2021-12-02, 10:58
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vad är svårt att förstå? En grupp som på sin höjd företräder några promille av medborgarna är självklart överrepresenterad om de har en minister i en svensk regering. Men i grunden handlar det inte om över- eller underrepresentation, utan om att transsexualism är ett vidrigt, degenererat och sinnessjukt fenomen som självklart borde behandlas kliniskt och/eller kriminaliseras, snarare än hyllas av våra eliter och deras trogna undersåtar (sådana som du).

Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag behöver inte känna makthavare för att ha uppfattningar om dem.

Fördomar kallas det.

Det har du uppvisat massiva mängder av i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är inte på de "kunskaperna" jobbet har tillsatts, utan på hbtq-poängen utnämningen medför. Tror man annat är man naiv.

Och det kallas konspirationsteori.
__________________
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-02 kl. 11:18.
Citera
2021-12-02, 11:06
  #770
Medlem
Jodå!

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det har inte provats under längre perioder heller för att man tar hänsyn till ifall "de vill".

Social isolering utan kontakt med "trans" propaganda och massiv indoktrinering, tydliga rutiner med god mathållning, fysisk träning och hygien vore nog väldigt bra för denna grupp.

Men eftersom de tror att de är friska och att omvärlden är sjuk vill de inte.
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
...
Inlåsning är inget straff inom psykvården utan de är så funtade att de behöver det ibland, problemet är att de ofta inte förstår det själv.

Jag tror att majoriteten här inte drivs av "hat" oavsett ståndpunkt utan man vill oftast väl och tror att olika saker hjälper. Man måste utgå från fakta och bortse från kortsiktiga irrationella känslor.

Slutenvård för transsexuella i syfte att bota dem från transsexualism har visst provats!

Många fall har beskrivits sedan tidigt femtiotal. Metoderna har emellertid visat sig vara både totalt verkningslösa och därtill skadliga.

Egna upplevelser av sådan "vård" (snarare vanvård) beskrivs av den brittiska fotomodellen April Ashley i hennes självbiografi "April Ashley's Odyssey".

Se: http://www.antijen.org/Aprilv1/#Liverpool
__________________
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-02 kl. 11:23.
Citera
2021-12-02, 11:07
  #771
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man kan knappt gå ut nuförtiden utan att få en Pride-flagga nerkörd i halsen.
Med den logiken blir invandrarna svenskar av att se svenska flaggan. Det finns dock en hel politisk rörelse som menar annorlunda.

Citat:
Inlåsning är inget straff inom psykvården utan de är så funtade att de behöver det ibland, problemet är att de ofta inte förstår det själv.
Inlåsning sker för att personen är en fara för andra. Men du beskriver mer än bara inlåsning i din föredragna "metod"; strikt schema, hälsa och hygien, fysisk aktivitet och avskildhet från resten av samhället. Dessa saker är inslag i koncentrationsläger.

Citat:
Jag tror att majoriteten här inte drivs av "hat" oavsett ståndpunkt utan man vill oftast väl och tror att olika saker hjälper. Man måste utgå från fakta och bortse från kortsiktiga irrationella känslor.

Givetvis ska man inte ta till förhastade åtgärder. Det är därför det sker utredningar. Men du har breddat ämnet till att gälla transsexualitet som helhet istället för skolministern.

Ska hon avskiljas från sin ministerpost och spärras in i ditt koncentrationsläger för sitt eget bästa?
Citera
2021-12-02, 11:09
  #772
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Fördomar kallas det.

Det har du uppvisat massiva mängder av i tråden.

Ja, det är en otrolig tråd detta egentligen. Folk som verkar leva i någon sorts 1800-talsmentalitet, och pratar om att "behandla" transexuella med elchocker, eller att "man inte vågar gå ut utan att få en Prideflagga nedkörd i halsen". Grova vanföreställningar helt enkelt.

Kan vi inte bara hylla och vara glada över att ytterligare ett glastak har brutits, och att vi har tagit ett litet kliv mot ett mer inkluderande och mindre hatiskt samhälle?
Citera
2021-12-02, 11:17
  #773
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Bryr man sig om någons eventuella kön framför utfört jobb har man stora problem med sig själv.
Citera
2021-12-02, 11:23
  #774
Medlem
Hon är psykiskt sjuk. Jag anser inte att någon psyksjuk borde ha ett regeringsuppdrag.
Citera
2021-12-02, 11:25
  #775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Med den logiken blir invandrarna svenskar av att se svenska flaggan. Det finns dock en hel politisk rörelse som menar annorlunda.


Inlåsning sker för att personen är en fara för andra. Men du beskriver mer än bara inlåsning i din föredragna "metod"; strikt schema, hälsa och hygien, fysisk aktivitet och avskildhet från resten av samhället. Dessa saker är inslag i koncentrationsläger.



Givetvis ska man inte ta till förhastade åtgärder. Det är därför det sker utredningar. Men du har breddat ämnet till att gälla transsexualitet som helhet istället för skolministern.

Ska hon avskiljas från sin ministerpost och spärras in i ditt koncentrationsläger för sitt eget bästa?

Man måste titta på det fundamentala. Det finns propaganda och massiv indoktrinering och i samband med detta ökar problematiken med tusentals %. Överallt och bara inte i enskildas sökmotorer.

I invandringsfrågan så är fundament annorlunda, en invandrare kan ju inte heller bli svensk. Även där förrvärras problematiken men här trots att massivt med pengar slängs på problemet (att jämföra med att det inte hade funnits "trans" propaganda i det andra problemet ovan.)

Inlåsning är som sagt ingen bestraffning inom psykiatrin, sen så upplever en del av dem det som "ett koncentrationsläger" kanske, vad vet jag. Säger inte att man ska göra så men vore kanske något att titta på, problemet är väl att de tror att "de är friska" och att "omgivningen är sjuk". Han måste ju ta avstånd från vanföreställningar för att kunna vara skolminister givetvis.

Det finns de i tråden som har erkänt, trots att de stödjer konceptet "trans" i grunden att man på lösa boliner opererar både autister och transvestiter. Ger inte så mycket för de där "utredningarna".
__________________
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-12-02 kl. 11:30.
Citera
2021-12-02, 11:27
  #776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Slutenvård för transsexuella i syfte att bota dem från transsexualism har visst provats!

Många fall har beskrivits sedan tidigt femtiotal. Metoderna har emellertid visat sig vara både totalt verkningslösa och därtill skadliga.

Egna upplevelser av sådan "vård" (snarare vanvård) beskrivs av den brittiska fotomodellen April Ashley i hennes självbiografi "April Ashley's Odyssey".

Se: http://www.antijen.org/Aprilv1/#Liverpool

Problemet är väl att det kanske inte fungerar för att de tror att "de är friska" och att "omgivningen är sjuk". Då upplevs det nog som ett meningslöst straff.

Blir kanske ett moment 22 med svårigheter att implementera en såfdan human metod i praktiken.

Utan massiv propaganda och indoktrinering i samhället skulle det kanske gå bättre.
__________________
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-12-02 kl. 11:33.
Citera
2021-12-02, 11:41
  #777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
...
I invandringsfrågan så är fundament annorlunda, en invandrare kan ju inte heller bli svensk. Även där förvärras problematiken men här trots att massivt med pengar slängs på problemet (att jämföra med att det inte hade funnits "trans" propaganda i det andra problemet ovan.)
...

Är också svenskhet medfött? Och obotligt?

Vad föreslår du för behandling av invandrare som vill bli svenskar? Inlåsning på psykiatrisk klinik?

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
...
Inlåsning är som sagt ingen bestraffning inom psykiatrin, sen så upplever en del av dem det som "ett koncentrationsläger" kanske, vad vet jag. Säger inte att man ska göra så men vore kanske något att titta på, problemet är väl att de tror att "de är friska" och att "omgivningen är sjuk". Han måste ju ta avstånd från vanföreställningar för att kunna vara skolminister givetvis.

Det finns de i tråden som har erkänt, trots att de stödjer konceptet "trans" i grunden att man på lösa boliner opererar både autister och transvestiter. Ger inte så mycket för de där "utredningarna".

Nu är ju psykiatrin överbelastad av betydligt svårare problem än någon handfull transsexuella.
Inlåsning på klinik måste reserveras för fall där patienten är direkt farlig för sig själv eller möjligen för andra människor.
Vilket innebär att du får svårt att motivera dina föreslagna behandlingsförslag på rationella grunder.

Vidare är det knappast så att transsexuella 'tror att "de är friska" och att "omgivningen är sjuk" '.
De brukar i allmänhet ha en tämligen normal uppfattning om världen, människorna och samhället.

Det är faktiskt t.o.m. så att ett kriterium för att utredning öht påbörjas är att fackkunnig psykiater bedömer att
patienten är psykiskt frisk i meningen ej uppvisar symptom på psykos eller schizofreni.

Inbillade Napoleonar, konspirationsteoretiker och andra stollar går med andra ord fetbort.
__________________
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-02 kl. 11:47.
Citera
2021-12-02, 11:43
  #778
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Problemet är väl att det kanske inte fungerar för att de tror att "de är friska" och att "omgivningen är sjuk". Då upplevs det nog som ett meningslöst straff.

Blir kanske ett moment 22 med svårigheter att implementera en såfdan human metod i praktiken.

Utan massiv propaganda och indoktrinering i samhället skulle det kanske gå bättre.

Det är tyvärr helt oklart vad du menar med massiv propaganda.

Men man kanske kan tolka det så här:
- säg att jag hatade kaffe med hela mitt hjärta. Helst skulle kaffe utrotas, och ingen människa skulle tillåtas dricka kaffe. Om jag hade den vanföreställningen så är det sannolikt att jag skulle uppfatta det som att det pågick en massiv propaganda och indoktrinering för kaffedrickande i samhället...
Citera
2021-12-02, 11:45
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Kan vi inte bara hylla och vara glada över att ytterligare ett glastak har brutits, och att vi har tagit ett litet kliv mot ett mer inkluderande och mindre hatiskt samhälle?

Nej, vi bör över huvud taget inte ha vare sig negativa eller positiva synpunkter på en persons läggning eller - vad skall man kalla det "könsliga status"?? (så länge den är laglig, (c):s pedofiler är en annan sak) - när det gäller en tillsättning (oavsett det är privat eller offentlig verksamhet)

Däremot kan vi applådera att en bevisligen mycket kompetent person hamnar på en ministerpost - det är f-n i mig ovanligt, oftast kan ministrarna inte ett skit, men de har klättrat upp inom den socialdemokratiska broiler-uppfödningen.
Citera
2021-12-02, 11:51
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Är också svenskhet medfött? Och obotligt?

Vad föreslår du för behandling av invandrare som vill bli svenskar? Inlåsning på psykiatrisk klinik?



Nu är ju psykiatrin överbelastad av betydligt svårare problem än någon handfull transsexuella.
Inlåsning på klinik måste reserveras för fall där patienten är direkt farlig för sig själv eller möjligen för andra människor.
Vilket innebär att du får svårt att motivera dina föreslagna behandlingsförslag på rationella grunder.

Vidare är det knappast så att transsexuella 'tror att "de är friska" och att "omgivningen är sjuk" '.
De brukar i allmänhet ha en tämligen normal uppfattning om världen, människorna och samhället.

Det är faktiskt t.o.m. så att ett kriterium för att utredning öht påbörjas är att fackkunnig psykiater bedömer att patienten är psykiskt frisk i meningen ej uppvisar symptom på psykos eller schizofreni.

Galningar, våldsverkare och konspirationsteoretiker går med andra ord fetbort.

Att vara från ett visst land är ingen sjukdom. Finns många svenskar som jobbar och kanske bor i Köpenhamn utan att ha blivit danska eller spärras in inom deras vård. Trots invanandringens resurssluckande finns det fortfarande sjukhus för psykfall.

Sanningen : Han är en man (omgivningen). vanföreställningen: Jag är en kvinna (ministern). De har fel och jag rätt.

Som sagt så har "utredningarna" fått tummen ner från de i tråden som gör dem själva och stödjer "trans konceptet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in