2021-11-25, 21:39
Medlem
Jag tycker att de flesta ser rätt bra ut i flint. Tillsammans med skägg kan det se riktigt bra ut till och med.

Att tunnhårighet är jobbigt om man är i tjugoårsåldern förstår jag, men sen tycker jag att det är överdrivet.

Övervikt och framförallt ölmage tycker jag är betydligt värre. I mina ögon finns det ingen som klär i det, tyvärr.
Citera
2021-11-25, 21:52
Medlem
Facades avatar
Finns nog inget läskigare än att se ut som Devin Townsend gjorde en gång i tiden - definitionen av metal.
https://images.app.goo.gl/vUzjCNbF3sbxVqDo7
Citera
2021-11-25, 22:13
Medlem
Jobbigt när man tappar det, men sen bryr man sig inte. Snarare ganska skönt att inte behöva fixa frisyren jämnt och ständigt. Dessutom sparar man pengar på att aldrig behöva gå till frisören eftersom man rakar huvudet själv. Svalt och härligt på sommaren, mössan sitter bra på vintern.

Ligga får man ju aldrig göra ändå så det är ju strunt samma vad kvinnor tycker.
Citera
2021-11-25, 22:24
Medlem
Turbotraktors avatar
Rakar huvudet. Har inte märkt nåt minskat intresse från kvinnor. Tror folk går runt och tänker mer på att långhåriga killar är bögar än att dom kollar på nån tunnhårig.
Citera
2021-11-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertNylander
ni vet att alla tittar på er va?
jag har långt axellångt hår. jag arbetar med många araber som har förlorat varenda hårstrå precis när dom fyllde 30.

detta är inte en arab tråd. utan detta är en fråga till er alla som inte rope.

men detta fenomen verkar till 99% komma från arabländer där alla blir flintisar så fort dom fyllt 30 år.

Jag tror fler tittar på vuxna karlar med axellångt hår med skepsis än de med tunn hårväxt.
Just sayin.
Citera
2021-11-25, 22:35
Medlem
Jag tappade det när jag var 22 (genlotteri)

Rakade av allt direkt. Sedan dess kör jag rakat på huvudet och skägg.

Jag mår jättebra.
Citera
2021-11-25, 22:46
Medlem
friskXORsjuks avatar
Det bästa som hänt i livet att få raka av skallen.
Citera
2021-11-25, 22:49
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Tunnhårigheten är min välsignelse.

Aldrig att jag vill tillbaka till hårgel, frisörbesök, virvlar, mössfrilla och för att inte tala om morgonfrillan.

Så jag tänker att det är rätt lätt att ta sig igenom dagen.
Citera
2021-11-25, 22:55
Medlem
TexasSuns avatar
Citat:
jag har långt axellångt hår. jag arbetar med många araber som har förlorat varenda hårstrå precis när dom fyllde 30.

men detta fenomen verkar till 99% komma från arabländer där alla blir flintisar så fort dom fyllt 30 år.

Jag kan säga till dig att när jag var yngre så hade jag hår likt Tarzan som flödade ner över mina axlar. Drunknade i fitta kan jag säga. Sen växte jag upp och insåg att jag inte är en jävla fjolliga och skaffade mig en mer nordeuropeisk frisyr.

Nu har jag tappat mitt hår och blir snaggad av en privat barberare en gång i veckan. En man som åldras med värdighet behöver aldrig ha den ångest över sitt utseende som du verkar ha. Din oro och stress över att tappa håret kommer bara påskynda processen
Citera
2021-11-25, 22:56
Medlem
Citat:

Alla tittar snarare på fjollor som tror de är häftiga i långt hår. Du kan knappast ha gjort lumpen. Bergis stockholmare med.
Citera
2021-11-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag tror fler tittar på vuxna karlar med axellångt hår med skepsis än de med tunn hårväxt.
Just sayin.

Typ tuffa bikers med fläta lika tjock som en blyertspenna, men de har ju ”långt hår”. Fulare individer är svårare att hitta.
Citera
2021-11-25, 23:26
Medlem
dialektikers avatar
Underbar tråd.
Skrattar så jag får ont i magen.

Citat:
är lite som klassens clown.. fast med axellångt blont viking-hår

Ser framför mig ts som Jan Banan
https://images.app.goo.gl/uKmfPPGKUUU2WfKN7

De facto har jag en sambo som jag tyckte var lite cool med tofs och längre hår då vi träffades, men det såg litet och ofräscht ut då han blev tunnhårigare.
Fattar ni?
Sådär som Anders Borg, som envisas med att fortsätta att ha tofs fast håret blir tunnare och tunnare.

Det blev fräscht när sambon klippte sig.

Och håret har han kvar.

Bättre med folk som rakar av skiten om det glesnar för mycket. Vedervärdigt med de som kammar små strån över flinten för att dölja den.

Jag har nog bara legat med en flintis i mitt liv? Har jag för mig.
Senast redigerad av dialektiker 2021-11-25 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in