2022-07-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Tror du inte folk som röstar SD är medvetna om partiets historia och vilka åsiker de tidiga medlemmarna ofta hade?

Det är helt irrelevant idag.
Då dumförklarar du SD:s väljare.
Citera
Medlem
Pastor-Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Kanske inte så konstigt att Mattis Karlsson får ont magen när han läser sin rapport?

Vekt av Mattias. Vad är problemet? Lite gammal nazism rensar magen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Nej, de är relevant och de är därför Sverigedemokraterna gjort en vitbok. Hade de inte varit relevant hade de skitit i de.

Många av oss svenska folket bryr oss om denna fråga. Acceptera de eller logga ut från Flashback.
De har skrivit en vitbok för att folk ska sluta tjata på dom om att skriva en. Vem fan bryr sig om vilka stollar det var i början, när det var ett litet microparti?

SD är varken ett nazistiskt eller rasistiskt parti idag, det är vad som spelar roll. Inte vad ett gäng i partiet tyckte då de var orelevanta.
Citera
2022-07-15, 16:32
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Nej, de är relevant och de är därför Sverigedemokraterna gjort en vitbok. Hade de inte varit relevant hade de skitit i de.

Många av oss svenska folket bryr oss om denna fråga. Acceptera de eller logga ut från Flashback.

Motsatsen kan man ju säga om Sossarnas väljare, ca 95% har nog ingen aning om deras syn på Adolf Hitler, Rasbiologi och Judefrågan en gång i tiden.

Och andra sidan hatar majoriteten av deras nya väljare judarna, du vet Ahmed och gänget.
Citera
2022-07-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Då dumförklarar du SD:s väljare.
Jag tror inte jag känner någon irl som röstar SD som förnekar att det tidigt fanns flera extrema medlemmar.
Citera
2022-07-15, 16:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varför lägger du ord i mun på mig? Jag har inte någonstans påstått att alla SD:s väljare är nazister . Men däremot har jag sett en massa sdare som envist påstått att SD aldrig varit nazister . Läs vad jag skriver innan du hoppar på mig .
Hur vet du att de var SDare? Hade de en liten flagga kanske? Hur vet du att de var nazister, sa det att de vill utrota judar, var det på Aktuellt på TV eller?
Citera
2022-07-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hur vet du att de var SDare? Hade de en liten flagga kanske? Hur vet du att de var nazister, sa det att de vill utrota judar, var det på Aktuellt på TV eller?
Efter flera år som Internetdebattör vet jag hur snacket går. Visst det behöver nödvändigtvis inte ha varit sdare men att det var högeranhängare fattar väl vem som helst. Men ärligt man behöver varken vara sosse eller vänster för att känna till SD:s förflutna.
Citera
2022-07-15, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor-Jansson
Vekt av Mattias. Vad är problemet? Lite gammal nazism rensar magen.
Sant. Trodde tarmsköljning var smärtfri.
Citera
2022-07-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpumpesketit
https://svt.se/nyheter/inrikes/jimmi...-med-en-vitbok

– Jag har bara läst våra värsta motståndares historieskrivning, det ska bli väldigt intressant nu när vi äntligen kan få en vitbok på plats, att se hur det verkligen förhöll sig, säger Jimmie Åkesson.

Kan bli en ganska fascinerande bok att läsa. Tankar och funderingar?

Så många frågor? Visste man inte vilken värdegrund partiet hade när man gick med? Varför törs man inte stå för sina åsikter? Varför bildar man inte ett nytt parti för om partiets historieskrivning inte synkar med ens egen ideologi?

Och slutligen, är inte SD de mest skitnödiga och mesiga parti i Sverige just nu?
Citera
2022-07-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och om dessa grundar ett parti, vilken ideologi tror du att detta parti kommer att ha? Miljöpartistiskt, kommunistiskt? If it walks like a duck...

Uppenbarligen hade partiet inte den ideologin då det aldrig stått i stadgarna. Enligt det som framkommit hade partiet 3 punkter som var besvärande vid grundandet, men som togs bort några år senare, innan någon av de nuvarande företrädarna gick med i partiet. Så det var ingen duck
Citera
2022-07-15, 16:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Efter flera år som Internetdebattör vet jag hur snacket går. Visst det behöver nödvändigtvis inte ha varit sdare men att det var högeranhängare fattar väl vem som helst. Men ärligt man behöver varken vara sosse eller vänster för att känna till SD:s förflutna.
OK så både "SD" och "nazist" var fel.

Varför var de högeranhängare? Merparten SDare har tidigare röstat på S och SD är sedan länge störst bland LO-medlemmar.
Citera
2022-07-15, 16:43
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Och slutligen, är inte SD de mest skitnödiga och mesiga parti i Sverige just nu?
Nej, det är V och S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in