Citat:
Ursprungligen postat av
itsyourfault
Du insinuerade att dem (S)är de, de kommer inte från ingenstans. Du skrev inte 'inte'. Min poäng är att jag inte säger att Sverigedemokraterna var ett nazistiskt parti, däremot har de nazistiska rötter. Det är helt uppenbart. Sen att du försöker skydda partiet är pinsamt, nästan så att man misstänker att du är en valarbetare. Du är pinsam och för allas skull borde du logga ut från forumet. Du kan inte erkänna SD:s rötter trots att vi nu har fakta.
SD hade i sina allra tidigaste dagar direkta kopplingar till BSS (bevara sverige svenskt) som var öppet rasistiska och som i sin tur hade en massa nynazister och annat dylikt folk runt omkring sig. SD är tekniskt sett BSSs politiska gren vad jag förstår. Men hela "SD kommer ur nazismen"-grejen bygger på att man kan konstatera att BSS var nazistiskt och inte enbart rasistiskt.
Men hur tänker du att det som argument fungerar? Så som jag ser det så är det väl lite beklämmande att man uppstod på det vis man gjorde men det tycker jag ser ut som en lyxprodukt som vi inte har råd att ta hänsyn till. Att dra upp det här är ju ostrategiskt från din sida, eftersom att det dels typ avslöjar att du anser dina partiers sakpolitik vara sämre än SDs (varför du fokuserar på vad som hände för typ 30 år sedan) och varje gång du säger så får du mothugg och avkrävs bevis på den nazistiska sakpolitiken i SDs partiprogram, varpå du inte kan leverera och så har du till sist motbevisat din egen tes i någon utsträckning.
Källhänvisning på ovanstående är det jag minns från SRs dokumentär om ultima thule i tre delar.