2022-07-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Kanske inte så konstigt att Mattis Karlsson får ont magen när han läser sin rapport?
Vem skulle inte få det att läsa att vi har sådana människor här i landet? Om man är normalt funtad dvs.
Citera
2022-07-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ärligt talat. Hade jag varit sdare så hade dom tappat min röst på en gång . Jag har faktiskt inte påstått att alla som röstar på SD eller att alla inom partiet är nazister men det blir bara löjligt att förneka deras förflutna nu när sanningen uppdagats en gång för alla. Å andra sidan är det rätt underhållande med zvansens bortförklaringar
Tror du inte folk som röstar SD är medvetna om partiets historia och vilka åsiker de tidiga medlemmarna ofta hade?

Det är helt irrelevant idag.
Citera
2022-07-15, 16:25
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
SDs beteende är i grund och botten detsamma nu, som då, i vilket fall. Om en vitbok är tänkt att ändra på folks uppfattningar, så förändrar inte det dom gemensamma fundamenten i SDs beteende dessa dagar. Kanske man borde börja i nutid istället.
Det är lika sant som att V fortfarande är kommunister och vill ta över Sveriges företag. Eller S fortfarande tror på skall-mätning och rasbiologi.
Citera
2022-07-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det svaret gällde för mig också. Tills Putin startade kriget. En klar missbedömning, av mig och Jimmie. man ska kunna erkänna fel. SD:s partistart är fel, inget snack om det.
Tycker fortfarande båda är lika kassa val, om inte Biden är värre till och med.
Citera
2022-07-15, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Tror du inte folk som röstar SD är medvetna om partiets historia och vilka åsiker de tidiga medlemmarna ofta hade?

Det finns dessvärre massa av SD:S väljare som envist påstår att dom varit nazister . Så jag tror dessvärre du har fel vad gäller det förstnämnda.
Citera
2022-07-15, 16:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Tycker fortfarande båda är lika kassa val, om inte Biden är värre till och med.
Det är ett svar som jag hoppas Jimmie inte delar.

Biden kommer f.ö. sannolikt att bli utkickad i förtid. Precis som Putin.
Citera
2022-07-15, 16:27
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Du insinuerade att dem (S)är de, de kommer inte från ingenstans. Du skrev inte 'inte'. Min poäng är att jag inte säger att Sverigedemokraterna var ett nazistiskt parti, däremot har de nazistiska rötter. Det är helt uppenbart. Sen att du försöker skydda partiet är pinsamt, nästan så att man misstänker att du är en valarbetare. Du är pinsam och för allas skull borde du logga ut från forumet. Du kan inte erkänna SD:s rötter trots att vi nu har fakta.
SD hade i sina allra tidigaste dagar direkta kopplingar till BSS (bevara sverige svenskt) som var öppet rasistiska och som i sin tur hade en massa nynazister och annat dylikt folk runt omkring sig. SD är tekniskt sett BSSs politiska gren vad jag förstår. Men hela "SD kommer ur nazismen"-grejen bygger på att man kan konstatera att BSS var nazistiskt och inte enbart rasistiskt.

Men hur tänker du att det som argument fungerar? Så som jag ser det så är det väl lite beklämmande att man uppstod på det vis man gjorde men det tycker jag ser ut som en lyxprodukt som vi inte har råd att ta hänsyn till. Att dra upp det här är ju ostrategiskt från din sida, eftersom att det dels typ avslöjar att du anser dina partiers sakpolitik vara sämre än SDs (varför du fokuserar på vad som hände för typ 30 år sedan) och varje gång du säger så får du mothugg och avkrävs bevis på den nazistiska sakpolitiken i SDs partiprogram, varpå du inte kan leverera och så har du till sist motbevisat din egen tes i någon utsträckning.

Källhänvisning på ovanstående är det jag minns från SRs dokumentär om ultima thule i tre delar.
Citera
2022-07-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick

Nej, de är relevant och de är därför Sverigedemokraterna gjort en vitbok. Hade de inte varit relevant hade de skitit i de.

Många av oss svenska folket bryr oss om denna fråga. Acceptera de eller logga ut från Flashback.
Citera
2022-07-15, 16:28
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Det finns dessvärre massa av SD:S väljare som envist påstår att dom varit nazister . Så jag tror dessvärre du har fel vad gäller det förstnämnda.
Det är inte ens tillåtet att vara nazist, och ser du någon så har du ingen aning om vad han röstar på. Du lever på fördomar.
Citera
2022-07-15, 16:28
Medlem
Citat:
Om man inte vet att SD precis i början huserade massa idioter är man sju själv... en idiot.

Jag tror ändå de flesta är medvetna om det men förstår att det inte spelar någon roll idag.
Citera
2022-07-15, 16:29
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Fan, er läsförståelse är ju lika kass som Modos hockey. Står inget om att partiet är nazistiskt. Står klart och tydligt att vissa av grundarna är nazister.
Och om dessa grundar ett parti, vilken ideologi tror du att detta parti kommer att ha? Miljöpartistiskt, kommunistiskt? If it walks like a duck...
Citera
2022-07-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är inte ens tillåtet att vara nazist, och ser du någon så har du ingen aning om vad han röstar på. Du lever på fördomar.
Varför lägger du ord i mun på mig? Jag har inte någonstans påstått att alla SD:s väljare är nazister . Men däremot har jag sett en massa sdare som envist påstått att SD aldrig varit nazister . Läs vad jag skriver innan du hoppar på mig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in