2022-07-15, 19:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wien
Nädu, den statistiken håller inte.
De 8 okända förstör så mycket att slutsatsen inte kan dras.

Om totalen var 30 individer varav 10 var nazister och 8 okända så kan andelen varit allt mellan 10/30 och (8+10)/30. Alla värden mellan 33% och 60% är lika troliga. Man har, med andra ord, inte en aning.

Vilken del av intervallet man väljer beror endast på de egna, subjektiva, preferenserna.

Jodå, man kan dra slutsatsen att det blir 60 % med en känd bakgrund inom BSS. Vad de 8 st. okända hade för bakgrund vet vi förstås föga om, men vi vet i alla fall att de inte har en känd bakgrund inom BSS, hade en sådan bakgrund varit känd hade de trots allt inte varit okända.

Däremot håller jag med om att urvalet är så pass litet och antalet oklara är så stort att det blir vanskligt att säga så mycket om helheten. Vad jag dock inte håller med om är att man, som vissa, helt kan bortse från den okända andelen och sedan, utifrån det ännu mindre kvarvarande urvalet skruva upp andelen med den ena eller andra bakgrunden.
Citera
2022-07-15, 19:27
Medlem
KillPus avatar
Otroligt korkad av SD att hålla på med sådant trams! Vad blir next? Jag föreslår att de publicerar bok med personärenden på alla uteslutna sedan 2010! Blir säkert Bästsäljare på en gång!
Citera
2022-07-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Vitboken är så irrelevant för mig som röstat SD sedan 2006!

Har sossarna, vänstern, centern skrivit några Vitböcker?
Sossarnas Vitböcker, vi måste nu snacka hyllmeter....

Socialdemokraterna = Sveriges mest odemokratiska parti, maktkåta och korrupta!

IB, Geijer, spionhärvan i Göteborg... Alla människor som utomrättsligt straffats av partiet - utanför Sveriges domstolsväsende..... Fy, fan!
Så IB-Skandalen, Geijeraffären spionhärvan i Göteborg är mer odemokratiskt än att SD hade företrädare som hyllade Hitler och heilade öppet på 90-talet och viftade med hakkorsflaggor?
Citera
2022-07-15, 19:31
Bannlyst
Sossarna hade två gigantiska förråd i Karlsvik/Luleå där dom lät Nazisterna ha enorma mängder krigsvapen och övrig material. Samt att dom gav Nazisterna fritt fram på våra järnvägar.

Detta höll på från 1934 till 1945.
Citera
2022-07-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Sossarna hade två gigantiska förråd i Karlsvik/Luleå där dom lät Nazisterna ha enorma mängder krigsvapen och övrig material. Samt att dom gav Nazisterna fritt fram på våra järnvägar.

Detta höll på från 1934 till 1945.
Och Sd var enda parti som röstade för att återinföra tvångssterilisering .
Citera
2022-07-15, 19:32
Medlem
Wiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jodå
Nej, inte inom vetenskap. Detta går endast med egenpåhittad låtsasmatematik.
Vid en vetenskaplig granskning skulle du inte bara bli underkänd utan även utskrattad.
Citat:
man kan dra slutsatsen att det blir 60 % med en känd bakgrund inom BSS.
Som jag skrev tidigare så är alla värden mellan 33% och 60% lika sannolika. Vilken del av det intervallet som man väljer avgörs endast av de egna, subjektiva, preferenserna.

Observera att jag inte skriver att du har fel, men du har exakt lika rätt som någon som väljer vilket annat värde som helst inom intervallet.
Citera
2022-07-15, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och Sd var enda parti som röstade för att återinföra tvångssterilisering .

S körde tvångssterilisering på Romer fram till 1979.

S ansåg att homosexualitet vara brottsligt fram till samma år.
Citera
2022-07-15, 19:35
Medlem
Citat:
S körde tvångssterilisering på Romer fram till 1979.

S ansåg att homosexualitet vara brottsligt fram till samma år.

Bra försök: SD var så sent som för bara några år sedan emot homoäktenskap. Skulle inte bli ett dugg förvånad om dom är emot det igen om dom hade suttit i regeringen .
Citera
2022-07-15, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bra försök: SD var så sent som för bara några år sedan emot homoäktenskap. Skulle inte bli ett dugg förvånad om dom är emot det igen om dom hade suttit i regeringen .

Var även KD. Båda partierna har ändrat åsikt.

Numera är SD det parti som mest står upp för Gay människors rättigheter inom EU.
Citera
2022-07-15, 19:41
Medlem
Citat:
Var även KD. Båda partierna har ändrat åsikt.

Numera är SD det parti som mest står upp för Gay människors rättigheter inom EU.
Som sagt jag är rätt säker på att Sd kommer ändra åsikt om det om dom eventuellt får makten .Det är dom ökända för.

Sedan går det verkligen ingen hejd på lögnerna i den här tråden . Skulle SD vara det mest gayvänliga partiet? Prideflaggan är ju för fan förbjuden i Sölvesborg .
Citera
2022-07-15, 19:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wien
Nej, inte inom vetenskap. Detta går endast med egenpåhittad låtsasmatematik.
Vid en vetenskaplig granskning skulle du inte bara bli underkänd utan även utskrattad.

Som jag skrev tidigare så är alla värden mellan 33% och 60% lika sannolika. Vilken del av det intervallet som man väljer avgörs endast av de egna, subjektiva, preferenserna.

Observera att jag inte skriver att du har fel, men du har exakt lika rätt som någon som väljer vilket annat värde som helst inom intervallet.

Vad du tycks missa är att jag inte skriver att vi vet att exakt 60 % hade en bakgrund inom BSS, eller för den delen att 33 % hade det. Vad jag skriver är att 60 % hade en _känd_ bakgrund inom BSS. Vi vet inget om de som man inte lyckats analysera bakgrunden för men vi vet att vi inte _känner till_ någon koppling till BSS hos dem.
Citera
2022-07-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpumpesketit
https://svt.se/nyheter/inrikes/jimmi...-med-en-vitbok

– Jag har bara läst våra värsta motståndares historieskrivning, det ska bli väldigt intressant nu när vi äntligen kan få en vitbok på plats, att se hur det verkligen förhöll sig, säger Jimmie Åkesson.

Kan bli en ganska fascinerande bok att läsa. Tankar och funderingar?
Varför ljuger Jimpa? Han har självklart läst och hört om SD s tidiga historia från andra än SDs värsta motståndare…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in