2021-11-16, 08:19
Medlem
Du är säkert en strulputte som inte kan fylla i ett papper.
Som tur är så ställs vissa krav på egenföretagare med deklarationer momsredovisningar mm. Kan man gissa att det är ekobrott du ska upp i rätten för.
Klart att du kan bli sjukskriven om det behövs, varför skulle just du inte kunna bli det? A-kassa kan du få om du är med i A-kassan och betalat din avgift. Varför skulle inte det fungera för dig som alla andra. Garanterat har du missat nåhot som gör att du inte är berättigad.
Samhället är uppbyggt på att fylla i papper och formulär och att man ska kunna styrka saker om man begär något. Speciellt om man vill ha pengar sv staten.
Så börja gör rätt så blir det bra.
Citera
2021-11-16, 09:15
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Som tur är så ställs vissa krav på egenföretagare med deklarationer momsredovisningar mm. Kan man gissa att det är ekobrott du ska upp i rätten för.
Klart att du kan bli sjukskriven om det behövs, varför skulle just du inte kunna bli det? A-kassa kan du få om du är med i A-kassan och betalat din avgift. Varför skulle inte det fungera för dig som alla andra. Garanterat har du missat nåhot som gör att du inte är berättigad.
Samhället är uppbyggt på att fylla i papper och formulär och att man ska kunna styrka saker om man begär något. Speciellt om man vill ha pengar sv staten.
Alla bladapor som missar fylla i papper då? Får de samma konsekvenser av Tzverges myndigheter tror du?

Aldrig i helvetet.
Citera
2021-11-16, 09:22
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Fattar jag saken rätt, så kan jag inte få akassa för att jag tagit ut semester i juli detta året. Fast det är ju bara skit från deras sida, de gillar inte mig helt enkelt. Om det är något som jag gjort så är det betalat. När det gäller skatteverket så är relationen bra. De har som myndighet varit helt ok att ha att göra med. Inte deras fel att vi har världens högsta skatter.
Citera
2021-11-16, 09:23
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Alla bladapor som missar fylla i papper då? Får de samma konsekvenser av Tzverges myndigheter tror du?

Aldrig i helvetet.
Exakt.
Citera
2021-11-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable

Aldrig i helvetet.
De får givetvis hjälp och särbehandling enligt någon lag om flyktinghjälp. Vi pratar inte om samma sak här.
OBS! Jag röstar själv på SD så jag försvarar inte invandringen. Men man måste se om sitt eget hus och göra rätt.
Citera
2021-11-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Fattar jag saken rätt, så kan jag inte få akassa för att jag tagit ut semester i juli detta året. Fast det är ju bara skit från deras sida, de gillar inte mig helt enkelt. Om det är något som jag gjort så är det betalat. När det gäller skatteverket så är relationen bra. De har som myndighet varit helt ok att ha att göra med. Inte deras fel att vi har världens högsta skatter.
Är det så att du nyligen gått med i A-kassan?
Du måste ju fått ett tydligare besked än att "tagit ut semester i juli detta året." som anledning?
Citera
2021-11-16, 11:21
Medlem
Sverigedemokrater, Sveriges största jävla snowflakes..
Citera
2021-11-16, 12:53
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Är det så att du nyligen gått med i A-kassan?
Du måste ju fått ett tydligare besked än att "tagit ut semester i juli detta året." som anledning?
Jag har inte fått beslutet ännu, vi får väl se vad det står då.
Citera
2021-11-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jag har inte fått beslutet ännu, vi får väl se vad det står då.
När gick du med i A-kassan?
Citera
2021-11-16, 12:55
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Sverigedemokrater, Sveriges största jävla snowflakes..
Vet du hur många kommunister det behövs för att upprätthålla värdegrunden?
Svar 3 st. En som snor arbetarnas pengar(skatteverket). En som fördelar arbetarnas pengar(a-kassan) och en som får arbetarnas pengar( inte jag)

Puss på dig.
Citera
2021-11-16, 12:56
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
När gick du med i A-kassan?
Har väl varit med i 6 år kanske.
Citera
2021-11-16, 13:06
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
De får givetvis hjälp och särbehandling enligt någon lag om flyktinghjälp. Vi pratar inte om samma sak här.
OBS! Jag röstar själv på SD så jag försvarar inte invandringen. Men man måste se om sitt eget hus och göra rätt.
Men om du ser om det hus så gäller då alltså följande:
Visa inte att du röstar på SD.
Får de röda reda på att du är SD:are så är det kört.

Har en bekant i Försvarsmakten. Han är extremt noga med allt tjat om hbtq och övrigt fluff. Hade han ens nämnt att han varit SD:are så hade han trakasserats.

Det är vad detta handlar om. De fattade att jag inte gillar rödingar, därefter sket det sig och de kommer göra allt för att göra mitt liv lite fattigare. Och jag har all tid att överklaga och jobba mig ännu mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in