Citat:
Ursprungligen postat av
PovelRamlar
Problemet är att du verkar förstå mycket lite av hur det svenska samhället fungerar. Om du äger en vanlig smart telefon finns de flesta svar ganska lätt tillgängliga via google, men du är nog för lat eller dum för att orka leta och läsa, fast myndigheterna jobbar hårt med att göra informationen tillgänglig. Det finns ingen koppling mellan åtalet eller dina politiska sympatier och hanteringen av a-kassan.
Att åtalet inte har något med min politiska åsikt att göra, är något som är klart.
Dock så har a-kassan, via telefon sagt en sak. Och jag frågade rakt av- jag får inga problem och var helt ärlig. Och de OK:ade det.
Men helt plötsligt ändrar alltså a-kassan sig. Jag har haft mycket att göra med myndighetspersoner, och har aldrig varit med om detta. FÖRUTOM de gånger de fått påtryckningar eller dylikt. Jag har tex varit med om detta när tjänstemän har premierat konkurrenter när dessa har tryckt på, oftast på ett sakligt sätt. I min bransch finns det även ett organ med mycket makt som kan få tjänstemän att byta åsikt på detta sätt fast i just detta fallet, så tror jag inte på detta.
Så en sak är säker, jag vet ganska mycket om myndighetspersoner och när jag kommer upp i rätten skall det även framkomma rena lagvidrigheter från myndighetspersoner. Bland annat har en utav de myndighetspersoner som tillhör den myndighet som anmält åtal, bedrivit svart affärsverksamhet i konkurrens med med mig. Och alla på myndigheten visste om det. Och ingen brydde sig. När de påtalade mitt brott hånade jag alltså myndigheten och då vart de tvungna att sätta fast han.
De flesta inom myndigheter vet att såhär är fallet, att det gäller endast att hålla röven fri. Sedan tror jag att skatteverket och polisen inte är så besudlade som tur är. Men i detta fallet, en a-kassa med röda tanter, japp då får man vara rätt så naiv om man bara tror att det är slumpen.
Så den som tror att det som står i lagen gäller, ja det kanske det gör i er värld, er bransch osv. Men jag vet otroligt många fall där lagen inte är lika för alla och människor får stryk. Utav olika anledningar.