2021-11-15, 20:59
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ett decennium? 2011? Ja, inte fan fick du parkera var du ville då?
Talspråk något decennium=2-3 styck va. I mänsklighetens historia är 10år inte speciellt lång tid, inte 30 heller.
Citera
2021-11-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Talspråk något decennium=2-3 styck va. I mänsklighetens historia är 10år inte speciellt lång tid, inte 30 heller.

4-5st om du vill ha det fritt från parkeringsavgifter och liknande. Bilen som företeelse är ju extremt marginell sett ut mänsklighetens historia.
Citera
2021-11-15, 21:15
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du hittar nog på lite nu, både här och där.

Först, leva på vem? Grejen är alltså att jag är sur och lurar på att börja arbeta svart och skita i systemet. Skillnaden blir alltså följande: Mina nära och kära får pengarna istället för andra människor. Jag har även jobbat ganska många år och har sålt av företaget. Så det är knappast så att jag ligger någon till last. Jag är dock inte motiverad till att arbeta så att du och alla andra får sjukersättningar medan jag får slita utan ha chans till ersättningar.

Så, du verkar hitta på lite hur som helst. Du verkar få ångest över att jag inte vill försörja de som du vill att jag skall försörja. Jag har dessutom varit en väldigt modig man, så jag tror att mina barn känner sig stolta.

När jag lagt ner företaget, så skall jag ha rätt till akassa utan att din mormor vrider sig i graven.

Jag hittar på ja… Jag vet att det svårt eller rättare sagt omöjligt att få hjälp, dock lever jag det livet du påstår dig vilja leva och jag kan säga att det inte är kul.

Min släkt hjälper mig enormt mycket, men jävlar vad jag skäms att be morsan eller syrran att swisha pengar så jag kan köpa mat.

Varför har en idiot som du inte rätt till a-kassa är kanske det första du bör fundera på. Jag har liksom inte heller a-kassa, men jag begriper varför… Till skillnad från dig fattar jag att man inte får något gratis, ska man ha ersättning från a-kassan får man betala för tjänsten. Jag har inte gjort det men jag gnäller inte och lever inte på mina släktingar.
Citera
2021-11-15, 21:19
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Jag hittar på ja… Jag vet att det svårt eller rättare sagt omöjligt att få hjälp, dock lever jag det livet du påstår dig vilja leva och jag kan säga att det inte är kul.

Min släkt hjälper mig enormt mycket, men jävlar vad jag skäms att be morsan eller syrran att swisha pengar så jag kan köpa mat.

Varför har en idiot som du inte rätt till a-kassa är kanske det första du bör fundera på. Jag har liksom inte heller a-kassa, men jag begriper varför… Till skillnad från dig fattar jag att man inte får något gratis, ska man ha ersättning från a-kassan får man betala för tjänsten. Jag har inte gjort det men jag gnäller inte och lever inte på mina släktingar.
Jaha, en idiot alltså.

Samtidigt ber du din mamma om pengar men du lever inte på dina släktingar. Det blir nog bra skall du se.
Citera
2021-11-15, 22:01
Medlem
Vad är det för jävla offerkofta. Varför inte fortsätta jobba med det du kan och försöka bygga upp ditt liv som du vill ha? Gnälla om att inte få leva på a kassa vilket jävla trams
Citera
2021-11-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Sverogedemokrater i sitt essä, utmåla sig som offer oavsett.

Det.är nog just det som är det största problemet här, offermentaliteten
Det går alltid att förbättra det för sig, litet steg i taget
Alla vill ha allt, här och nu, direkt
Citera
2021-11-15, 23:01
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejintedu
Vad är det för jävla offerkofta. Varför inte fortsätta jobba med det du kan och försöka bygga upp ditt liv som du vill ha? Gnälla om att inte få leva på a kassa vilket jävla trams
Jag gnäller inte om att jag inte får leva på akassa, jag gnäller för att rättvisan är uppfuckad. I det läget surnar jag till.

Töntiga kommentarer om offerkoftor bry jag mig inte om.
Citera
2021-11-15, 23:05
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det.är nog just det som är det största problemet här, offermentaliteten
Det går alltid att förbättra det för sig, litet steg i taget
Alla vill ha allt, här och nu, direkt
För dig kanske det verkar så, för mig verkar det snarast att det är två olika lag. Det ena laget sitter och pratar om offerkoftor och får allt de pekar på. Den andra kategorin får inget. Det är inte konstigt att den andra kategorin inte vill betala den första. De får fixa sina egna pengar.
Citera
2021-11-15, 23:20
Medlem
Citat:
För dig kanske det verkar så, för mig verkar det snarast att det är två olika lag. Det ena laget sitter och pratar om offerkoftor och får allt de pekar på. Den andra kategorin får inget. Det är inte konstigt att den andra kategorin inte vill betala den första. De får fixa sina egna pengar.

Förklaring uteblir dock fortfarande på just varför man anammar den inställningen som nämns
Vad menar du med lag?
Vilka kategorier?
Visst, på ytan kan man skylla på allt möjligt, regnet eller torkan, Toyotan eller Bert Karlsson, men faktum kvarstår att var och en har potential att göra om inte allt men otroligt mycket, SD eller kommunist
Citera
2021-11-15, 23:24
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Förklaring uteblir dock fortfarande på just varför man anammar den inställningen som nämns
Vad menar du med lag?
Vilka kategorier?
Visst, på ytan kan man skylla på allt möjligt, regnet eller torkan, Toyotan eller Bert Karlsson, men faktum kvarstår att var och en har potential att göra om inte allt men otroligt mycket, SD eller kommunist
Ok enligt dig finns det inga skillnader i hur skattemedlen hanteras.

https://www.expressen.se/kronikorer/...-brunrattorna/
Citera
2021-11-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ok enligt dig finns det inga skillnader i hur skattemedlen hanteras.

https://www.expressen.se/kronikorer/...-brunrattorna/

Jag tycker nog att mitt försök att hålla en seriös nivå på diskussionen nu tog ett skott i låret, med den repliken
Citera
2021-11-15, 23:47
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Jag tycker nog att mitt försök att hålla en seriös nivå på diskussionen nu tog ett skott i låret, med den repliken
Men om ingen erkänner att ett problem finnes, så är det inte seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in