Citat:
Ursprungligen postat av
SoberZealot
Du hittar nog på lite nu, både här och där.
Först, leva på vem? Grejen är alltså att jag är sur och lurar på att börja arbeta svart och skita i systemet. Skillnaden blir alltså följande: Mina nära och kära får pengarna istället för andra människor. Jag har även jobbat ganska många år och har sålt av företaget. Så det är knappast så att jag ligger någon till last. Jag är dock inte motiverad till att arbeta så att du och alla andra får sjukersättningar medan jag får slita utan ha chans till ersättningar.
Så, du verkar hitta på lite hur som helst. Du verkar få ångest över att jag inte vill försörja de som du vill att jag skall försörja. Jag har dessutom varit en väldigt modig man, så jag tror att mina barn känner sig stolta.
När jag lagt ner företaget, så skall jag ha rätt till akassa utan att din mormor vrider sig i graven.
Jag hittar på ja… Jag vet att det svårt eller rättare sagt omöjligt att få hjälp, dock lever jag det livet du påstår dig vilja leva och jag kan säga att det inte är kul.
Min släkt hjälper mig enormt mycket, men jävlar vad jag skäms att be morsan eller syrran att swisha pengar så jag kan köpa mat.
Varför har en idiot som du inte rätt till a-kassa är kanske det första du bör fundera på. Jag har liksom inte heller a-kassa, men jag begriper varför… Till skillnad från dig fattar jag att man inte får något gratis, ska man ha ersättning från a-kassan får man betala för tjänsten. Jag har inte gjort det men jag gnäller inte och lever inte på mina släktingar.