2021-11-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Att få en psykos plötsligt vid 40+ är lika med noll. Så hasch eller ljuga om det låter rimligare.

En i min närhet fick psykos av en påfrestande relation, hen är väl 55+ så omöjligt är det rakt Ej
Citera
2021-11-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Idag ska jag ringa folkbokföringen så får ni reda på vem hans första fru var som var svenska.

Något svar från f-bokföringen?
Citera
2021-11-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Att få en psykos plötsligt vid 40+ är lika med noll. Så hasch eller ljuga om det låter rimligare.
VDn på Södermalm fick psykos. Säg aldrig aldrig.
Citera
2021-11-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Typiskt MENA-beteende, tyvärr.
Jag har erfarenheter av detta själv, långt bak på 90-talet.
Typexempel kan nämnas en tillsägelse (till manlig MENA-person) att använda personlig skyddsutrustning för sin egen säkerhet, vilket resulterade i utbrott i stil med ovan: DU ska inte säga till MIG vad jag ska göra... tillsammans med sedvanlig låg impulskontroll som med lätthet skulle kunnat starta en fight.
Kan tillägga att tillsägelse kom från utsett skyddsombud på arbetsplatsen.

Inte konstigt att det lätt blir krig nedanför ekvatorn. Nu har vi dessutom fyllt på Sverige med liknande personer i snart 30 år.

Vänta bara på när alla utsedda eller kvoterade kvinnliga chefer ska rodda i detta framåt - dom kommer att få ett helvete med MENA-personer som denna barn-mördare, för jag är säker på att det finns betydligt fler i landet med samma mindset.

Mörda sina barn för okontrollerad ilska eller heder eller vad du vill - det är lägst stående skräpmänniskor som gör så.
Var det inte nåt liknande i Laxå för nåt år sedan? Också en ne**r-familj.

Stackars jäkla barn som inte får chansen att bli riktiga svenskar.

Inte många rätt där. Han är varken från Nordafrika eller Mellanöstern. Mena ligger dessutom ovanför ekvatorn. Även Senegal där han kommer ifrån ligger ovanför ekvatorn. Laxå familjen tror jag bestod av två äldre svenskar.

Men intressant anekdot.
Citera
2021-11-17, 11:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Idag ska jag ringa folkbokföringen så får ni reda på vem hans första fru var som var svenska.

Intervjua henne också.

Jag vet varför detta skedde - han o barnen o även frun är ett offer för det förbannade äckliga penningsamhället där allt kräver pengar för att ha människovärde - som neger behöver man
meer pengar för accept o uppnående av status.

Han är arbetslös han har inga pengar - oj då vilken värdelös jäva skit.

Men kinesjävlarna som bjussat oss på corona har också ett stort ansvar.

Han blev arbetslös strax innan.

"En bit in på coronapandemin sjönk omsättningen rejält för den tidigare arbetsgivaren och han hade inte längre råd att ha kvar pappan som anställd."

Men man skall också fråga sig om såna här personer skall släppas in i landet o här finns ett annat skäl till att han fick sparken.

Kaxballe som vile vara Allan Ballan o inte ville kännas vid afrikanernas historia i vita länder - t ex
USA o Brasilien

"– Jag minns honom som ganska lugn. Men han hade svårt att acceptera att det jag som bestämde, utan han ville bestämma. När jag ville förklara hur han skulle göra något så sa han ”du ska inte säga till mig hur jag ska jobba, då slutar jag”.
Citera
2021-11-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Här handlar det inte om att skylla på andra utan hitta en förklaring till det som hänt. Att han upplevt sig rasistiskt behandlad av grannar behöver inte betyda att det är sant, snarare att han var paranoid. Varför skulle man mörda sina barn för att grannarna är rasister?

Att känna sig förföljd och trakasserad av sina grannar är vanligt hos paranoida människor.
För att man är psykiskt sjuk och pga arbetslöshet ser att man inte under överskådlig tid kommer att lyckas få ihop pengar så att man kan flytta tillbaka till hemlandet och rädda sina barn från rasismen man upplever eller tror sig uppleva. De flesta av de som dömts till vård för att de dödat sina barn har i sin sjukdom sett dödandet som att de räddat barnen från ett lidande.
Kvinnan som dränkte sina barn skulle vräkas, elen var avstängd sedan veckor och hon hade inte ens förmåga eller skämdes för mycket för att söka ekonomiskt bistånd hos socialtjänsten eller ens berätta för barnens pappa eller någon annan att hon inte hade pengar till hyra eller räkningar. I hennes fall hade de levt på mat man inte behöver tillaga i flera veckor eftersom de inte hade ström i lägenheten
Citera
2021-11-17, 11:17
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Just när det gäller mötet mellan den sekulära svenska kulturen och en eventuell västafrikansk åskådning som exempelvis skulle kunna bestå av islam med animistiska inslag, så tror jag inte att gränsen mellan vad som är psykos och inlärd livsåskådning är lika klar.

En svensk person som idag på allvar påstår att det bor vättar under stenar i skogen skulle sannolikt uppfattas som psykotisk, men på medeltiden skulle det vara en syn som delades av en betydande del av befolkningen.
-Instämmer, hade GM varit en svensk person så hade det handlat om nåt "schizo-syndrom" .I detta fall finns flera orsaker att spekulera kring,inte minst de religiösa.
Citera
2021-11-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nä, det är väl vad man tänker om man är fullblodsrasist, antar jag. Skulle det visa sig att han t ex lider av shizofreni eller en psykos så har det med all sannolikhet påverkat det som inträffade. Den typen av fall är svåra att komma runt, påminner om pappan på Ekerö som eldade upp sina barn.

Det är inte 2010 nu, dina fula ord väger lätt.

Varför ska du genast ursäkta afrikanen genom att sätta diagnoser på honom? Som det vid sinnesundersökningar dessutom sällan finns något fog för.

Den här mannens förfäder var kannibaler och bodde i bajshyddor. Den här typen av extrema våldsamheter var vardag för dem och de efterkommande bär det med sig i sina gener. Det är rimligare att börja i den änden.
Citera
2021-11-17, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Djur är skapade med enbart lustar människan med båda lust o hjärna. Sen vet jag inte om du bara går efter dina lustar. Bevis på att människor här inne är så inkompetenta om allt som har med livet att göra.. Dem flesta här inne är antisociala därav fattar dem flesta inget om de värdsliga

Kommer man från Afrika, där djurens kung har sitt hem, så menar jag att människan på den kontinenten är mer utsatt för lusten än hjärnan, vilket senegalesen visade ett exemplariskt exempel på.
Resten av ditt inlägg är din egen tolkning.
Citera
2021-11-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte många rätt där. Han är varken från Nordafrika eller Mellanöstern. Mena ligger dessutom ovanför ekvatorn. Även Senegal där han kommer ifrån ligger ovanför ekvatorn. Laxå familjen tror jag bestod av två äldre svenskar.

Men intressant anekdot.

Tack för feedbacken. Jag behövde den för att friska upp mina gamla avdankade geografikunskaper - och jag är faktiskt inte sarkastisk.

Det jag kanske menade med ’ekvatorn’ skulle i sånt fall vara tydligare beskrivet som söder om medelhavet.

Det är så som jag på ett något trångsynt sätt ser på MENA - även om jag förstår att det inte är 100% korrekt benämnt.

Men är du säker på att balkong/fönster-fallet av nåt mindre barn ca:2019 som jag tror var i Laxå var svenskar?
Citera
2021-11-17, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är inte 2010 nu, dina fula ord väger lätt.

Varför ska du genast ursäkta afrikanen genom att sätta diagnoser på honom? Som det vid sinnesundersökningar dessutom sällan finns något fog för.

Den här mannens förfäder var kannibaler och bodde i bajshyddor. Den här typen av extrema våldsamheter var vardag för dem och de efterkommande bär det med sig i sina gener. Det är rimligare att börja i den änden.

Senegalesen hade lejonet i sig som behövde komma ut och som han till en början gömde men som han så småningom släppte och förödelsen med det var ett faktum.
Citera
2021-11-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Tack för feedbacken. Jag behövde den för att friska upp mina gamla avdankade geografikunskaper - och jag är faktiskt inte sarkastisk.

Det jag kanske menade med ’ekvatorn’ skulle i sånt fall vara tydligare beskrivet som söder om medelhavet.

Det är så som jag på ett något trångsynt sätt ser på MENA - även om jag förstår att det inte är 100% korrekt benämnt.

Men är du säker på att balkong/fönster-fallet av nåt mindre barn ca:2019 som jag tror var i Laxå var svenskar?

Du har nog rätt gällande balkongfallet. Jag hittade bara ett fall från 2019 gällande mord/självmord med två inblandade svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in