2021-11-17, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nä de är inte mamman, den svenska 57 åriga kvinnan som plockade in mördaren skiljde sig med denne då medborgarskapet va klart då åkte han hem och hämtade fru från sin stam. 57 åriga kvinnan har hämtat hit två afrikaner till.
För guds skull, vad är fel på tanten🤬
Citera
2021-11-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Eller så blev hon handlingsförlamad av den stora chocken.

Högst troligt. Man blir handlingsförlamad av mindre saker, det här är ett extremt fall.

Hon var och är ett brottsoffer.
Citera
2021-11-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Finns häktningsframställan för allmän beskådan?

Vet ej. Detta lades ut 18:06:32 ikväll.
Åklagaren har begärt en 43-årig man häktad på sannolika skäl misstänkt för ett mord och ett mordförsök på två barn i Hässelby i nordvästra Stockholm.
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2021/november/en-person-begard-haktad-i-mordarende-i-hasselby-stockholm/
Citera
2021-11-17, 00:54
Medlem
lindblomsgröns avatar
Idag ska jag ringa folkbokföringen så får ni reda på vem hans första fru var som var svenska.
Citera
2021-11-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Idag ska jag ringa folkbokföringen så får ni reda på vem hans första fru var som var svenska.

Har du så mycket tid i ditt liv? Vad har hon med detta hemska dåd att göra?
Citera
2021-11-17, 01:03
Medlem
Steff83s avatar
Jag tycker fortfarande att det är häpnadsväckande lamt med reaktioner från nyhetsmedia. Det borde vara som sagt upprorsstämning och diskussioner kring barns trygghet och säkerhet, samt samhällets roll i detta.
Citera
2021-11-17, 01:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Jag har för mig att islamist och muslim betyder olika saker.

Du kan säkert ge en del exempel på muslimska länder där det i praktiken inte är synonymt?
Citera
2021-11-17, 01:14
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Rätt uppfattat. Men att många som migrerat blir kriminella har med migrationen att göra. De fixar inte omställningen och blir farliga för sin omgivning.

Citat:
Ursprungligen postat av poesikon
Skulle inte förvåna mig om de bad en mediakåt granne att visa hur han såg ut

Citat:
Ursprungligen postat av Magzzz
Tror faktiskt inte hon "satt det i system." Hon är nog bara en av många lite halvslitna frånskild västerländska kvinnor som inte längre har nån lycka på krogen eller på dejtningsidor längre. Istället åker de på semester till Afrika, och helt plötsligt har de ett gäng unga snygga vältränade kollar efter sig, som får dem att känna sig attraktiva igen. Männens enda agenda är förstås bara en biljett till väst och när kvinnan väl kommer på det så är det dags för skilsmässa. Den här kvinnan verkar dum nog att gå på samma nit om och om igen...

Är ju plus artikel. Någon som kan lägga ut texten från samnytt? Om den 57åriga kvinnan som tog hit Hässelbymannen?
Senast redigerad av Kellywoman 2021-11-17 kl. 01:19. Anledning: Förklaringen
Citera
2021-11-17, 01:25
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Ja stämmer och om du kan planera ett mord då är du i ditt fulla sinne. Ville bara poängtera att etnicitet inte spelar roll

Blir säkert inte kul för dig när det ev uppdagas om gm:s kulturella tro om onda andar och psykiska problem i flera genetationsled.

Jag säger inte att det är så, men kan ju tippa på att det är sannolikt.

I mitt Sverige screenar man ut folk som inte platsar som svenska medborgare, det finns ingen som helst anledning att ge psykfall som denne ett medborgarskap.
Citera
2021-11-17, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Visserligen tror man på voodoo i Gambia och Senegal, men jag tror att det är mer troligt att otrohet ligger bakom.
Eller som så enkelt att hon ville lämna honom? Det är då det blir som mest farligt 😢
Citera
2021-11-17, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
"Balkolgflygningar" är helt korrekt ett hederskulturellt fenomen och ska inte kopplas ihop med detta fall.
Det var ju ganska uteslutet redan när man fick reda på barnens låga ålder.

Ej heller gällde det någon jämförelse mellan kategorierna helyllesvenskar och invandrare.
Jag är mer specifik och fokuserar på afrikaner. Inte genom att påstå att de ofta kastar barn från balkongen. Men att de är aningen primitiva och därför behöver mer hjälp för att klara omställningen till ett mer civiliserat samhälle. Ligger det inget alls i det jag säger?

Jo, de och många andra kommer från kulturer och sammanhang som gör att det kräver mycket mycket mer än politiker och svennebanan i gemen kan föreställa sig behövas för att de ska bli integrerade. Så är det med det, tjena tjena
Citera
2021-11-17, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamur
Eller som så enkelt att hon ville lämna honom? Det är då det blir som mest farligt 😢

Så tror jag tyvärr oxå. 🥲

Att leva så kontrollerad från att träffa sina landsmän/vänner från Senegal.. 🚩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in