2021-11-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Psykos är ju inte nåt man "skyller på".

Antingen har man en psykos eller så har man det inte.

Just när det gäller mötet mellan den sekulära svenska kulturen och en eventuell västafrikansk åskådning som exempelvis skulle kunna bestå av islam med animistiska inslag, så tror jag inte att gränsen mellan vad som är psykos och inlärd livsåskådning är lika klar.

En svensk person som idag på allvar påstår att det bor vättar under stenar i skogen skulle sannolikt uppfattas som psykotisk, men på medeltiden skulle det vara en syn som delades av en betydande del av befolkningen.
Citera
2021-11-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Källa på det?

För att tillägga: Hur kan man inte bli isolerad SJÄLV som individ - som nykommen, i dagens rasistiska Sverige? Vad har VI gjort som samhälle för att immigrera denna man? Gett honom nudlar att försörja sin familj på?!?!

Källa på vad? Läs tidningarna där det står överallt att han ville isolera kvinnan. Källa på att vi har en hel del pensionärer som lever i fattigdom? Flera svenskar som lever med exakt samma ekonomiska förutsättningar som många invandrare gör? Har du gett dem några nudlar? Du är garanterat en sån där som vill kalla sig feminist men som bara skyddar män som kommer hit och förgriper sig på kvinnor och barn. Kvinnor och barn som dessa män utsätter för våld och förtryck skiter du fullkomligt i och svenska män hatar du väl.
Citera
2021-11-17, 10:29
Medlem
Bajslukts avatar
"Klagade på rasism".

Nu är denna rasism givetvis påhittad. Men det är alltid fascinerande att höra hur dessa afrikaner och araber klagar på rasism. Samtidigt som de är kriminella.

Våldtäktsmän, mördare och gängkriminella som gnäller om "rasism". Som om situationen skulle bli bättre när de inte kan bete sig som civiliserade människor.
Citera
2021-11-17, 10:32
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Du som verkar kunnig. ”Varför gå över ån efter vatten”?
Dvs varför åker afrikanska män tillbaks till hemlandet för att hitta en kvinna, när det finns många vackra kvinnor från Afrika i Sverige?

Då behöver mannen inte vara oroad över otrohet.

Vilket jag inte tror i detta tragiska fall. ❤️💔

För att man med svensk inkomst är rik i hemlandet och enkelt kan gifta sig med en 10-20 år yngre tjej. Därför är det vanligt. Men i det här fallet var paret jämnåriga.
Citera
2021-11-17, 10:39
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Inget om asyl.
Hon gifte sig med en Afrikan, Afrikanen fick uppehållstillstånd, paret skiljde sig efter en kort tid, Afrikanen reste hem och gifte sig med sin Afrikanska, Afrikanskan fick uppehållstillstånd.
Svenskan gifte sig med en ny Afrikan, Afrikanen fick uppehållstillstånd, skilsmässa....just den här Afrikanen fann man inte någon information om hos Skatteverket.
Och för 13 år sedan så gifte sig Svenskan med den aktuella gärningsmannen, gärningsmannen fick uppehållstillstånd, paret skiljde sig, gärningsmannen reste hem och gifte sig med sin Afrikanska, Afrikanskan fick uppehållstillstånd, etc.

Samhällsnytt kontaktade den Svenska kvinnan......som inte var så pigg på att låta sig intervjuas.

herregud, kanske värt att låsa in kvinnan också? vad är det för omdömme denne person har som gör samma skit om och om igen
Citera
2021-11-17, 10:41
Medlem
Idag klockan 13.30 inleds häktningsförhandlingen.
Citera
2021-11-17, 10:45
Medlem
Fanskapet skulle aldrig ha varit i Sverige. Ett fejkäktenskap tog honom till Sverige som följdes av skilsmässa och hittagande av ny fru trots att han saknade försörjning för sig själv som frun och blivande barn. Jobb då och då mellan arbetslöshet och försörjningsstöd. Självömkande och obligatoriska förmenta rasismen från omgivningen kom in i bilden, gjorde honom bitter och livsfarlig. Planerade att åka "hem" sägs det. I helvete, har de fått svenska medborgarskapet är livets högstavinst i hamn för dem.
Nu blir han ett kostsamt kolli för stat och kommun till döddagar. På köpet tog han livet av ett oskyldigt barn och skadade ett annat för livet.

Detta är on topic eftersom hans liv och omöjliga integration i Sverige är orsaken, och enda orsaken till dådet. En person som inte skulle ha varit i Sverige. Då hade ofödda barn sluppit att födas och genomgå det ödet tyvärr inte besparade dem i ett av de vidunderligaste länder vi ser växa fram runt omkring oss.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-11-17 kl. 10:53.
Citera
2021-11-17, 10:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men alltså..

Borde inte folk i omgivningen reagerat redan vid n•ger #2?
Eller hon själv för den delen?
Typ inse att dom endast var intresserade av ett PUT här i Sverige..

Men nä, hon tar hit även man #3?!?

Kan det ligga någon business i det, att hon får betalt för det?

GM verkade ju åtminstone inte trivas här utan längtade tillbaka hem, synd att han inte åkte hem då hade två små barn kanske ff varit i livet.

Edit; När jag läser inlägg #2188 känns det ännu mer som om det är något fuffens med den där kärringen.
Vem vid sina sinnes fulla bruk importerar 3 stycken afrikaner hit till Sverige gång efter gång liksom??
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
herregud, kanske värt att låsa in kvinnan också? vad är det för omdömme denne person har som gör samma skit om och om igen

Visst är det osmakligt. Men jag postade informationen enbart för att visa hur mannen kom till Sverige, det kunde vara av intresse och inom ramen för vad som kan vara OnT.
Den Svenska kvinnan är säkert värd en egen tråd någonstans på FB.
För att inte dra iväg den här intressanta och viktiga tråden på ett sidospår med en massa OT, låt oss undivka en debatt om den Svenska kvinnan.
Citera
2021-11-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En av tidigare arbetsgivares ord:

Jag minns honom som ganska lugn.
Men han hade svårt att acceptera att det jag som bestämde, utan han ville bestämma.

När jag ville förklara hur han skulle göra något så sa han ”du ska inte säga till mig hur jag ska jobba, då slutar jag”.

Typiskt MENA-beteende, tyvärr.
Jag har erfarenheter av detta själv, långt bak på 90-talet.
Typexempel kan nämnas en tillsägelse (till manlig MENA-person) att använda personlig skyddsutrustning för sin egen säkerhet, vilket resulterade i utbrott i stil med ovan: DU ska inte säga till MIG vad jag ska göra... tillsammans med sedvanlig låg impulskontroll som med lätthet skulle kunnat starta en fight.
Kan tillägga att tillsägelse kom från utsett skyddsombud på arbetsplatsen.

Inte konstigt att det lätt blir krig nedanför ekvatorn. Nu har vi dessutom fyllt på Sverige med liknande personer i snart 30 år.

Vänta bara på när alla utsedda eller kvoterade kvinnliga chefer ska rodda i detta framåt - dom kommer att få ett helvete med MENA-personer som denna barn-mördare, för jag är säker på att det finns betydligt fler i landet med samma mindset.

Mörda sina barn för okontrollerad ilska eller heder eller vad du vill - det är lägst stående skräpmänniskor som gör så.
Var det inte nåt liknande i Laxå för nåt år sedan? Också en ne**r-familj.

Stackars jäkla barn som inte får chansen att bli riktiga svenskar.
Citera
2021-11-17, 10:46
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Grannarnas fel, dom var rasister

https://www.expressen.se/nyheter/ex-chefen-om-pappan-i-hasselby-ville-flytta-hem/

Socialtjänstn i maskopi med grannarna då kan man säga som borde åtalas och inte mördaren.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/stangda-dorrar-maste-oppnas-fore-morden/
Citera
2021-11-17, 10:47
Medlem
Erik Östs avatar
Det ska bli intressant att höra resultatet från den rättspsykiatriska undersökning.

Inför en rättegång av den här karaktären är en sådan undersökning obligatoriskt.
Citera
2021-11-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Aha, nu trillade polletten ner. 57-åringen är inte inblandad i fallet, men det var hon som hjälpte fanskapet hit..

Det är absurt att ens hinta om hennes deltagande i brottet, lönlöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in