2021-11-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jodå, varannan som flippar verkar skylla på röster och fan vet vad. Det är som att de sett på tv att man kan komma undan genom att lite tafatt skylla på diverse psykiska påhittade åkommor. Undersökningarna brukar ge rätt svar.

Men visst är det så att antingen har man en psykos eller så har man det inte.
Det görs en utredning innan man utfärdar fängelseförbud. Det är svårt att fejka en psykos inför teamet som gör utredningen. Om någon diagnosticeras med psykos enbart därför att denne påstår sig höra röster är det en felaktig diagnos, det måste till andra komponenter för att man ska fastslå att det föreligger just en psykos.

Men visst, det görs dåliga utredningar ibland men att vemsomhelst kan säga att man hör röster och få fängelseförbud är fel.
Citera
2021-11-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Konstigt att det alltid ska skyllas på alla andra förutom gärningsmannen men va fan det är ju sverige🤓 här är det inte synd om offren utan om gärningsmannen!! Haha!
Det där stärker min misstanke om att det föreligger en psykos i det här fallet. Psykotiska patienter har ofta vanföreställningar som handlar om grannarna.
Citera
2021-11-17, 09:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det görs en utredning innan man utfärdar fängelseförbud. Det är svårt att fejka en psykos inför teamet som gör utredningen. Om någon diagnosticeras med psykos enbart därför att denne påstår sig höra röster är det en felaktig diagnos, det måste till andra komponenter för att man ska fastslå att det föreligger just en psykos.

Men visst, det görs dåliga utredningar ibland men att vemsomhelst kan säga att man hör röster och få fängelseförbud är fel.
Det intressanta är att så många ändå försöker köra den gamla utslita "röster i huvudet"-ursäkten. Det är mycket svårt att fejka en psykos men genierna tror väl att de kommer lättare undan. Som någon skrev för länge sedan (kanske rent av du) så är kraven för att bli utsläppt i samhället ofta hårdare och tar längre tid för de som faktiskt är farliga på grund av psykisk ohälsa eller tillstånd.

Sedan gör gammelmedia som vanligt en fuling i det här fallet när de börjar skriva om hans mentala ohälsa. Folk som är sjuka är oftare nedstämda och riskerar att utsättas för våld och brott än att begå dem. Ett typexempel på beteende är inte att kniva barnen för at sedan balkonga dem utan att pappi eller mammi inte orkar gå upp ur sängen utan barnen får laga frukost och gå till skolan själva med mera. Möjlig psykos men jag är skeptisk. Men det genererar ju klick.

Jag tror senegalesen kommer försöka "röster i huvudet"-spåret eller liknande till att börja med. Oavsett vilka hans tidigare psykiska problem bestått av. Funkar inte det så killgissar jag på klassikerna demonutdriving eller strukturell kränkthet.
Citera
2021-11-17, 09:59
Medlem
En av tidigare arbetsgivares ord:

Jag minns honom som ganska lugn.
Men han hade svårt att acceptera att det jag som bestämde, utan han ville bestämma.

När jag ville förklara hur han skulle göra något så sa han ”du ska inte säga till mig hur jag ska jobba, då slutar jag”.
Citera
2021-11-17, 10:00
Medlem
Citat:
Det intressanta är att så många ändå försöker köra den gamla utslita "röster i huvudet"-ursäkten. Det är mycket svårt att fejka en psykos men genierna tror väl att de kommer lättare undan. Som någon skrev för länge sedan (kanske rent av du) så är kraven för att bli utsläppt i samhället ofta hårdare och tar längre tid för de som faktiskt är farliga på grund av psykisk ohälsa eller tillstånd.

Sedan gör gammelmedia som vanligt en fuling i det här fallet när de börjar skriva om hans mentala ohälsa. Folk som är sjuka är oftare nedstämda och riskerar att utsättas för våld och brott än att begå dem. Ett typexempel på beteende är inte att kniva barnen för at sedan balkonga dem utan att pappi eller mammi inte orkar gå upp ur sängen utan barnen får laga frukost och gå till skolan själva med mera. Möjlig psykos men jag är skeptisk. Men det genererar ju klick.

Jag tror senegalesen kommer försöka "röster i huvudet"-spåret eller liknande till att börja med. Oavsett vilka hans tidigare psykiska problem bestått av. Funkar inte det så killgissar jag på klassikerna demonutdriving eller strukturell kränkthet.
Jag har egentligen inte nåt att anföra mer än det jag redan skrivit.

Däremot ska man kanske tänka på att om det nu landar i fängelseförbud o LRV så kommer man att ha ögonen på vederbörande och förvaltningsrätten kommer att pröva om han kan släppas ut.

Får han fängelse släpps han ut oavsett vilket skicka han är i. Det är alltså inte alltid fel att man dömer till LRV.
Citera
2021-11-17, 10:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Men han hade svårt att acceptera att det jag som bestämde, utan han ville bestämma.

När jag ville förklara hur han skulle göra något så sa han ”du ska inte säga till mig hur jag ska jobba, då slutar jag”.
Haha, det där beskriver 90% av mina kollegor. Det säger väl mest att han var det som så fint kallas "allmänt fittig och dum i huvudet".

Citat:

Däremot ska man kanske tänka på att om det nu landar i fängelseförbud o LRV så kommer man att ha ögonen på vederbörande och förvaltningsrätten kommer att pröva om han kan släppas ut.

Får han fängelse släpps han ut oavsett vilket skicka han är i. Det är alltså inte alltid fel att man dömer till LRV.
Håller helt med. För allas trevnad och säkerhet.
Citera
2021-11-17, 10:07
Medlem
Citat:

Flera som berättar att han är en lugn och trevlig person, ändå ser vi nu att han knivskär barn och kastar dem ut genom fönstret.

Såklart måste samhället agera för att förhindra den här personen skadar fler människor. I mina ögon så finns inte det någon möjlighet att bedöma om han är "frisk" eftersom han är en lugn och trevlig person. Han kommer med andra ord att lätt lura folk att han är frisk.

Så allt annat än livstid och att aldrig mer komma ut i samhället är ett risktagande där samhället gamblar med medborgarnas liv helt enkelt.
Citera
2021-11-17, 10:09
Medlem
Citat:
Haha, det där beskriver 90% av mina kollegor. Det säger väl mest att han var det som så fint kallas "allmänt fittig och dum i huvudet".

Håller helt med. För allas trevnad och säkerhet.
Sedan faller kanske mitt argument om man landar i livstids fängelse som blir ett mycket långt fängelsestraff i slutändan. GM kommer ju då att vara gammal när han släpps ut och utgör ändå inget hot mot omgivningen.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-11-17 kl. 10:15. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-11-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

Alla svennar i kör: han är luuugn sa jag!
Citera
2021-11-17, 10:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Men alltså..

Borde inte folk i omgivningen reagerat redan vid n•ger #2?
Eller hon själv för den delen?
Typ inse att dom endast var intresserade av ett PUT här i Sverige..

Men nä, hon tar hit även man #3?!?

Kan det ligga någon business i det, att hon får betalt för det?

GM verkade ju åtminstone inte trivas här utan längtade tillbaka hem, synd att han inte åkte hem då hade två små barn kanske ff varit i livet.

Edit; När jag läser inlägg #2188 känns det ännu mer som om det är något fuffens med den där kärringen.
Vem vid sina sinnes fulla bruk importerar 3 stycken afrikaner hit till Sverige gång efter gång liksom??
Skenäktenskap är inget man blir dömd för i Sverige. Lågt straffvärde och kräver enormt mycket arbete för att komma till fällande dom. Dessutom så är det ju i det närmaste rasistiskt att ens starta en utredning.
Citera
2021-11-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Flera som berättar att han är en lugn och trevlig person, ändå ser vi nu att han knivskär barn och kastar dem ut genom fönstret.

Såklart måste samhället agera för att förhindra den här personen skadar fler människor. I mina ögon så finns inte det någon möjlighet att bedöma om han är "frisk" eftersom han är en lugn och trevlig person. Han kommer med andra ord att lätt lura folk att han är frisk.

Så allt annat än livstid och att aldrig mer komma ut i samhället är ett risktagande där samhället gamblar med medborgarnas liv helt enkelt.
Frågan är ju hur pass frisk han var när han begick brottet även om han varit "lugn och trevlig".

Döms han till LRV kan han ju vårdas livet ut om hans sjukdom kvarstår och då förhindras han att skada fler människor.

Med allt detta skrivet vill jag, återigen, poängtera att jag absolut inte vet att han lider av en psykos. Bara att vissa tecken tyder på det.

Jag skulle gärna vilja höra vad patrullen som grep GM har att berätta.
Citera
2021-11-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
Konstigt att det alltid ska skyllas på alla andra förutom gärningsmannen men va fan det är ju sverige🤓 här är det inte synd om offren utan om gärningsmannen!! Haha!

Här handlar det inte om att skylla på andra utan hitta en förklaring till det som hänt. Att han upplevt sig rasistiskt behandlad av grannar behöver inte betyda att det är sant, snarare att han var paranoid. Varför skulle man mörda sina barn för att grannarna är rasister?

Att känna sig förföljd och trakasserad av sina grannar är vanligt hos paranoida människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in