2021-11-12, 21:28
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Hahaha! Nu händer det igen - en helt värdelös kriminell rappare hyllas av branschen!
Citat:
Branschorganisationen Musikförläggarna delar ikväll ut priser till årets och förra årets bästa insatser bland upphovsmän i musikbranschen. Vinnare av årets låt 2020 blev artisten Dree Low som nyligen dömdes till ett års fängelse för rån.

Under Musikförläggarnas gala under fredagskvällen prisades upphovsmakare i musikbranschen. På grund av pandemin delades både 2021 och 2020 års priser ut. Årets låt 2021 blev Save your tears med The Weeknd och priset gick till bland andra låtskrivaren Max Martin.

2020 års vinnare i samma kategori var artisten Dree Lows låt Pippi.

Den första november i år dömdes artisten Salah ”Dree Low” Abdulle, till ett års fängelse för att ha rånat en butik i Järvaområdet tillsammans med några andra.
Solna tingsrätt menar att uppträdandet ”varit hotfullt och att de ignorerat uppmaningar att betala varorna”.

Rätten slår också fast att Dree Low har koppling till ett kriminellt nätverk med våldskapital, vilket får betydelse för bedömning av hoten och i förlängningen till att han därför ska dömas för rån.
https://www.svt.se/kultur/fangelsedo...laggarnas-pris

Har Dree Low gjort sig förtjänt av detta hedrande pris/erkännande?
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2021-11-12 kl. 21:37.
Citera
2021-11-12, 21:31
Medlem
Casual-Cultures avatar
Alltså vad är det för folk som jobbar inom media egentligen som ens delar sånt här? Är det bara blonda vänster kvinnor som lever på vegankost?
Rätta mig gärna.
Citera
2021-11-12, 21:32
Bannlyst
om han förtjänar att vinna vet jag inte då jag inte känner till om det fanns andra mer lämpade kandidater men att han plockat på sig tobak och godis bör inte spela nån roll.
Citera
2021-11-12, 21:35
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Alltså vad är det för folk som jobbar inom media egentligen som ens delar sånt här? Är det bara blonda vänster kvinnor som lever på vegankost?
Rätta mig gärna.
Musikförläggarnas operativa chef Marit Woody hävdar att de har börjat rannsaka sig själva:
Citat:
– Alla i musikbranschen har fått någon typ av uppvaknande. Hur ska det ansvaret se ut? Det vi har gjort på musikförläggarna är att ta inte externa konsulter, det är ingen enkel fråga – vad ska man inkludera och exkludera.
Citera
2021-11-12, 21:38
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
om han förtjänar att vinna vet jag inte då jag inte känner till om det fanns andra mer lämpade kandidater men att han plockat på sig tobak och godis bör inte spela nån roll.
Du missade kanske detta:
Citat:
Rätten slår också fast att Dree Low har koppling till ett kriminellt nätverk med våldskapital, vilket får betydelse för bedömning av hoten och i förlängningen till att han därför ska dömas för rån.
Citera
2021-11-12, 21:46
Medlem
Fint att godisrånaren jämförs med Max Martin!
Citera
2021-11-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Fint att godisrånaren jämförs med Max Martin!

Ha ha, det är rätt sjukt. Men fullkomligt logiskt i den marxistiska maktanalysens förvrängda värld.

Det behövs inte mkt till dekonstruktion för att förstå hur de kan hylla kulturella aproprierare från förorten.
Citera
2021-11-12, 21:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Hahaha! Nu händer det igen - en helt värdelös kriminell rappare hyllas av branschen!
https://www.svt.se/kultur/fangelsedo...laggarnas-pris

Har Dree Low gjort sig förtjänt av detta hedrande pris/erkännande?

Det är ett musikpris, inte ett pris för bästa medborgare.
Citera
2021-11-12, 22:01
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är ett musikpris, inte ett pris för bästa medborgare.
Ok, och Dree Lows musik är överlägsen andras alltså?
Citera
2021-11-12, 22:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Ok, och Dree Lows musik är överlägsen andras alltså?

Det har jag inte påstått. Däremot är det du lyfter fram inte relevant, vilket var min poäng. Vill du hävda att någon annan bör få priset, så bör du göra det på musikalisk grund.
Citera
2021-11-12, 22:03
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det har jag inte påstått. Däremot är det du lyfter fram inte relevant, vilket var min poäng. Vill du hävda att någon annan bör få priset, så bör du göra det på musikalisk grund.
Men du tycker det är lämpligt att kriminella artister hyllas alltså? Det är ju inte första gången det händer...
Citera
2021-11-12, 22:04
Medlem
Casual-Cultures avatar
Det roliga är kolla hur media förstörde Paolo Robertos liv bara för att han köpte en hora. Sen hyllar media människor som gör våldsbrott mot andra människor,
Alltså Sverige är som bäst nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in