Hahaha! Nu händer det igen - en helt värdelös kriminell rappare hyllas av branschen!
Citat:
Branschorganisationen Musikförläggarna delar ikväll ut priser till årets och förra årets bästa insatser bland upphovsmän i musikbranschen. Vinnare av årets låt 2020 blev artisten Dree Low som nyligen dömdes till ett års fängelse för rån.
Under Musikförläggarnas gala under fredagskvällen prisades upphovsmakare i musikbranschen. På grund av pandemin delades både 2021 och 2020 års priser ut. Årets låt 2021 blev Save your tears med The Weeknd och priset gick till bland andra låtskrivaren Max Martin.
2020 års vinnare i samma kategori var artisten Dree Lows låt Pippi.
Den första november i år dömdes artisten Salah ”Dree Low” Abdulle, till ett års fängelse för att ha rånat en butik i Järvaområdet tillsammans med några andra.
Solna tingsrätt menar att uppträdandet ”varit hotfullt och att de ignorerat uppmaningar att betala varorna”.
Rätten slår också fast att Dree Low har koppling till ett kriminellt nätverk med våldskapital, vilket får betydelse för bedömning av hoten och i förlängningen till att han därför ska dömas för rån.
Alltså vad är det för folk som jobbar inom media egentligen som ens delar sånt här? Är det bara blonda vänster kvinnor som lever på vegankost?
Rätta mig gärna.
om han förtjänar att vinna vet jag inte då jag inte känner till om det fanns andra mer lämpade kandidater men att han plockat på sig tobak och godis bör inte spela nån roll.
Alltså vad är det för folk som jobbar inom media egentligen som ens delar sånt här? Är det bara blonda vänster kvinnor som lever på vegankost?
Rätta mig gärna.
Musikförläggarnas operativa chef Marit Woody hävdar att de har börjat rannsaka sig själva:
Citat:
– Alla i musikbranschen har fått någon typ av uppvaknande. Hur ska det ansvaret se ut? Det vi har gjort på musikförläggarna är att ta inte externa konsulter, det är ingen enkel fråga – vad ska man inkludera och exkludera.
om han förtjänar att vinna vet jag inte då jag inte känner till om det fanns andra mer lämpade kandidater men att han plockat på sig tobak och godis bör inte spela nån roll.
Du missade kanske detta:
Citat:
Rätten slår också fast att Dree Low har koppling till ett kriminellt nätverk med våldskapital, vilket får betydelse för bedömning av hoten och i förlängningen till att han därför ska dömas för rån.
Ok, och Dree Lows musik är överlägsen andras alltså?
Det har jag inte påstått. Däremot är det du lyfter fram inte relevant, vilket var min poäng. Vill du hävda att någon annan bör få priset, så bör du göra det på musikalisk grund.
Det har jag inte påstått. Däremot är det du lyfter fram inte relevant, vilket var min poäng. Vill du hävda att någon annan bör få priset, så bör du göra det på musikalisk grund.
Men du tycker det är lämpligt att kriminella artister hyllas alltså? Det är ju inte första gången det händer...
Det roliga är kolla hur media förstörde Paolo Robertos liv bara för att han köpte en hora. Sen hyllar media människor som gör våldsbrott mot andra människor,
Alltså Sverige är som bäst nu
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!