2021-11-12, 22:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Men du tycker det är lämpligt att kriminella artister hyllas alltså? Det är ju inte första gången det händer...

För sin kriminalitet? Nej. För annat dom gjort som är bra, om dom gjort något bra? Ja.
Citera
2021-11-12, 22:11
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Det roliga är kolla hur media förstörde Paolo Robertos liv bara för att han köpte en hora. Sen hyllar media människor som gör våldsbrott mot andra människor,
Alltså Sverige är som bäst nu
Paolo må vara en tvivelaktig figur men jag föredrar ändå honom framför de kriminella rapparna. Dock började även han sin bana som ligist och våldsverkare men togs snabbt in i värmen av regissören Staffan Hildebrand och övriga etablissemanget. Ända fram till horköpet. Förhoppningsvis kommer även gangsterrapparna få sitt mediala karma och frysas ut så småningom...
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2021-11-12 kl. 22:19.
Citera
2021-11-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
För sin kriminalitet? Nej. För annat dom gjort som är bra, om dom gjort något bra? Ja.
Man kan lätt dra slutsatsen att han hyllas för sin kriminalitet, han tillhör genren "svensk gangster rap" enligt vad jag läst, så kopplingen mellan musiken och kriminalitet är direkt.
Citera
2021-11-12, 22:17
Medlem
RogerRogers avatar
Stort grattis till årets rånare!

Han får väl upprepa sin bravad på sina välgörare så att statyetten kompletteras med lite sköna cash.
Citera
2021-11-12, 22:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Man kan lätt dra slutsatsen att han hyllas för sin kriminalitet, han tillhör genren "svensk gangster rap" enligt vad jag läst, så kopplingen mellan musiken och kriminalitet är direkt.

Fast priset är för musiken, inte för kriminaliteten.
Citera
2021-11-12, 22:23
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Paolo må vara en tvivelaktig figur men jag föredrar ändå honom framför de kriminella rapparna. Dock började även han sin bana som ligist och våldsverkare men togs snabbt in i värmen av regissören Staffan Hildebrand och övriga etablissemanget. Ända fram till horköpet. Förhoppningsvis kommer även gangsterrapparna få sitt mediala karma och frysas ut så småningom...

Ja man får ju hoppas den utfrysningen sker inom kort.
''gangster rapp'' förstör bara och skapar hårdare lagar mm ren hjärntvätteri.
Citera
2021-11-12, 22:23
Medlem
Det är som konstaterats precis som det ska vara. Ett musikpris ska handla om musiken, ingenting annat.

Om Anders Eklund plötsligt började skriva mind-blowing vacker musik i fängelset, även om den så i detalj beskrev hur han utförde sina brott, så skulle det vara fullt rimligt att han prisades för den.
Citera
2021-11-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fast priset är för musiken, inte för kriminaliteten.

Men textens innebörd är en del av musiken, och den är inte fiktiv och den har ett kriminellt budskap inom gangster rap. Så kopplingen är direkt.
Citera
2021-11-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är som konstaterats precis som det ska vara. Ett musikpris ska handla om musiken, ingenting annat.

Om Anders Eklund plötsligt började skriva mind-blowing vacker musik i fängelset, även om den så i detalj beskrev hur han utförde sina brott, så skulle det vara fullt rimligt att han prisades för den.
Är Godisrånares "musik" mindblowing vackert enligt dig.. finns det inget bättre alternativ för priset?
Citera
2021-11-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Är Godisrånares "musik" mindblowing vackert enligt dig.. finns det inget bättre alternativ för priset?
Inte enligt mig, men vad som utgör bra musik är ju väldigt subjektivt. Juryn gillade den uppenbarligen skarpt.
Citera
2021-11-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda

"Full rimligt" tycker jag inte, I detta hypotetiska fall har Anders Eklund ett etiskt ansvar och moralisk skyldighet till sina offers anhöriga att inte exploatera offren och tjäna pengar på sina brott, DET är fullt rimligt..
Också fullt rimligt att förvänta sig att en jury inte prisar det, även om dom skulle anse det vara "vackert"
(knappast vackert i anhörigas ögon)
Senast redigerad av volldteckt 2021-11-12 kl. 22:52.
Citera
2021-11-12, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Alltså vad är det för folk som jobbar inom media egentligen som ens delar sånt här? Är det bara blonda vänster kvinnor som lever på vegankost?
Rätta mig gärna.

Nej, det är även svenska män med helskägg som får ångest över något politiskt parti till höger om FI också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in