2021-11-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den gifta kvinnans man hade enligt uppgift rest till sitt hemland.

Frun hittas samtidigt död under tiden maken är bortrest efter att ha träffat en annan man som inte är släkting eller nära vän.

Man måste inte vara Sherlock Holmes för att ana ugglor i mossen?

Du baserar din teori på att en person har sagt att mannen har varit bortrest.
Om han inte var det då? Varför så säker på det?
Då baserar du på att kvinnor är naiva och söker spänning hos fångar eller psykiskt sjuka.
Dina teorier i varenda tråd är en ren smutskastning på kvinnliga brottsoffer.
Citera
2021-11-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falk0ping
Då baserar du på att kvinnor är naiva och söker spänning hos fångar eller psykiskt sjuka.
Dina teorier i varenda tråd är en ren smutskastning på kvinnliga brottsoffer.

Men vad "ryktet" på byn säger så skulle hon skilja sig. Så då kan man ju inte räkna de som vänsterprassel. Har också hört av "säkrare" källor att han va i Libanon. Om man läser familjens artiklar nämns inte mannen direkt.

Så mellan raderna så var hon nog påväg å lämna honom med att han skulle på något sätt ha en koppling till detta ser ja som oerhört otrovärdig
Citera
2021-11-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendara7964
Men vad "ryktet" på byn säger så skulle hon skilja sig. Så då kan man ju inte räkna de som vänsterprassel. Har också hört av "säkrare" källor att han va i Libanon. Om man läser familjens artiklar nämns inte mannen direkt.

Så mellan raderna så var hon nog påväg å lämna honom med att han skulle på något sätt ha en koppling till detta ser ja som oerhört otrovärdig

Hör du ens hur det låter? Ryktet i byn säger att hon höll på att skilja sig. Sen har du ganska säkra källor som säger att han var i Libanon. Kan inte dina säkra källor bekräfta att hon höll på att lämna han?
För i flera tidningar så kan man läsa att hon lämnar sin man och två barn efter sig.
Citera
2021-11-15, 22:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Slappna av, andas ut. Maken har enligt uppgift varit bortrest. Det är inte han som anmält henne som försvunnen.

På nåt sätt har BO hamnat i MGM:s sällskap, teorin om en relation mellan de båda inblandade känns inte helt orimlig?

Du kan ju inte börja propagera för att jag har fel i mina teorier eftersom vi inte vet exakt vad som hänt men det är inte förbjudet att spekulera.

Citat:

Tack för att du engagerar dig i den här debatten men att det finns kvinnor som söker sig till fångar eller personer som suttit på psyket är känt sen lång tid tillbaka. Du kan ju inte börja argumentera för att detta fenomen inte existerar?

Nu vet ingen i tråden exakt vilken relation BO och MGM haft men det borde inte gå att utesluta en mer intim kontakt?

Förklara gärna på ett sakligt sätt varför du är motståndare till den teorin?
Citera
2021-11-15, 22:17
Medlem
Citat:
Slappna av, andas ut. Maken har enligt uppgift varit bortrest. Det är inte han som anmält henne som försvunnen.

På nåt sätt har BO hamnat i MGM:s sällskap, teorin om en relation mellan de båda inblandade känns inte helt orimlig?

Du kan ju inte börja propagera för att jag har fel i mina teorier eftersom vi inte vet exakt vad som hänt men det är inte förbjudet att spekulera.

Tack för att du engagerar dig i den här debatten men att det finns kvinnor som söker sig till fångar eller personer som suttit på psyket är känt sen lång tid tillbaka. Du kan ju inte börja argumentera för att detta fenomen inte existerar?

Nu vet ingen i tråden exakt vilken relation BO och MGM haft men det borde inte gå att utesluta en mer intim kontakt?

Förklara gärna på ett sakligt sätt varför du är motståndare till den teorin?

Jag kan tyvärr inte skriva privat till er.
Men jag vet att det inte var någon skilsmässa på gång, eller att han var i Libanon. Det jag kan säga är att utredningen kommer bekräfta det här och att någon närmare relation än vårdare och patient har det inte funnits.
Frågan som många ställer sig är hur han MGM kunde lura henne i fällan. För han har trakasserat henne, det är säkert.
Citera
2021-11-15, 22:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte skriva privat till er.
Men jag vet att det inte var någon skilsmässa på gång, eller att han var i Libanon. Det jag kan säga är att utredningen kommer bekräfta det här och att någon närmare relation än vårdare och patient har det inte funnits.
Frågan som många ställer sig är hur han MGM kunde lura henne i fällan. För han har trakasserat henne, det är säkert.

Tror du att BO och MGM skulle prata ut men att det istället var en fälla?

Ingen har väl heller fört fram tankar att det var en skilsmässa på G?

Men om maken inte var i Libanon, var befann han sig då den 4-8 november?

Det finns rätt många frågetecken här 🤔
Citera
2021-11-15, 22:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
LSS-boende - bedriver de vård av ”rättspsyk-dömda”? De senare hör snarare till så svåra fall att kommuner kan ha svårt att ”behandla” dem och söker med ljus och lykta efter externa placeringar. Som någon redan nämnt i tråden.

Ja, det är väldigt vanligt att personer som hör till rättpsyks öppenvård bor på kommunens LSS-boenden eller i deras sattellitlägenheter. Om nu det var frågan.
Citera
2021-11-16, 06:30
Medlem
Citat:
Den gifta kvinnans man hade enligt uppgift rest till sitt hemland.

Frun hittas samtidigt död under tiden maken är bortrest efter att ha träffat en annan man som inte är släkting eller nära vän.

Man måste inte vara Sherlock Holmes för att ana ugglor i mossen?

Du förstår uppenbarligen inte vart jag vill komma. Jag är inte ute efter att komma fram till var hennes make befann sig. Jag anser att alla kvinnor och män är fria att befinna sig var de vill oavsett civilstånd utan att riskera att bli skadade. Att det kan leda till kontroverser i ett äktenskap är en helt annan sak och inget varken du eller jag har med att göra. Att du håller på och spekulerar i huruvida BO skulle varit otrogen antyder att du anser att hon själv skulle kunna haft någon del i vad som hänt vilket jag tycker är helt skevt. Det visar bara på en väldigt förlegad och unken kvinnosyn.
Citera
2021-11-16, 07:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lolenona
Du förstår uppenbarligen inte vart jag vill komma. Jag är inte ute efter att komma fram till var hennes make befann sig. Jag anser att alla kvinnor och män är fria att befinna sig var de vill oavsett civilstånd utan att riskera att bli skadade. Att det kan leda till kontroverser i ett äktenskap är en helt annan sak och inget varken du eller jag har med att göra. Att du håller på och spekulerar i huruvida BO skulle varit otrogen antyder att du anser att hon själv skulle kunna haft någon del i vad som hänt vilket jag tycker är helt skevt. Det visar bara på en väldigt förlegad och unken kvinnosyn.

Det kan vara ett motiv även om du har en modernare kvinnosyn.
Citera
2021-11-16, 09:32
Medlem
Men jösses! Alla spekulationer kring mannen och otrohet. Här är ytterligare en spekulation då.
Jag är ingen man så kan inte heller tala om hur en man skulle tänka. Men säg att er fru eller flickvän har ett psyk på halsen. Som stalkar och förföljer. Vad hade ni då gjort? Skyddat? Följt med er partner till de flesta ställen för att se till så hon är trygg?
Att mannen är utomlands under höstlovet är inga konstigheter. Kanske besökte han släkt och familj med pojkarna. BO kanske va tvungen att jobba och kunde inte följa med. Nu är hon inte längre trygg. Hennes man finns inte i närheten. En stalker skulle garanterat se det som en fördel..
låter iaf mest troligt enligt mig. Bäst att passa på när mannen inte är med. Eller någon annan för den delen.
En kvinna måste inte ha en affär bara för hon har killkompisar lika lite som en man måste ha en affär bara för han har tjejkompisar. Alla människor är inte otrogna eller får ett begär bara för de är själva med någon med motsatt kön.
Har man den skeva synen så kanske man skulle ta och fundera på varför man inte kan lägga band på sig eller har dessa begär!

Oavsett, hur många människor är villiga att byta ned sig?! BO man verkar uppenbarligen va en reko man som arbetar och har ett ordnat liv. Varför skulle ett psyko då locka?
Nä jag tror verkligen inte hon har haft en affär med MGM. Det ligger andra orsaker bakom om hon nu ens var i hans lägenhet frivilligt.

Stod f.ö i dagens tidning att kvinnan kände sig hotad och förföljd. Känner man det så undviker man hotet inte går dit frivilligt. Eller har en affär.
Citera
2021-11-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei det er inte den mordbranden. Han ble dømt for at han anlange brann i sin egen leilighet i ett flerboendehus. Han tende på i entreen och i sovrummet. Skador for nesten 500.000,-

I Borås? Försökte googla på bränder men fann inget om detta. Vet du stad och årtal?
Citera
2021-11-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det kan vara ett motiv även om du har en modernare kvinnosyn.

Motiv att mörda? Menar du att det är maken som är mördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in