2021-11-27, 14:48
Medlem
Jag har precis varit utanför adressen och tittat. Lägenhet i port 55a, 2a våningen, har alla persienner nerdragna runt om. Plus två fönster som stod öppna för vädring.
Vet vi att det skett på den adressen? Varken hennes eller hans efternamn stod på skylten längs ner i porten. Nästan uteslutande utländska namn.
Citera
2021-11-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Jag har precis varit utanför adressen och tittat. Lägenhet i port 55a, 2a våningen, har alla persienner nerdragna runt om. Plus två fönster som stod öppna för vädring.
Vet vi att det skett på den adressen? Varken hennes eller hans efternamn stod på skylten längs ner i porten. Nästan uteslutande utländska namn.
Det är väldigt bra att du är på plats och inspekterar.
Men på sidan 8 har du häktningsframställan och där står svart på vitt att det är på 55B.

Det verkar som att det bara är du som absolut ska ha det till 55A. Varför det? Har du sett något som etsat sig fast i ditt minne att det absolut måste vara A. Vi har inte tillgång till något annat än häktningsframställan och där står B.

Vad du kan göra är att kolla på ratsit och jämföra lägenhetsuppgångarna för att kunna jämföra vilka som är bebodda i respektive port A och B. Men det förutsätter att båda trapphusen har exakt lika uppbyggnad av lägenheter och för det måste man ha fastighetsritningen. Jag tvivlar på att dom ser exakt lika ut.

Men det finns luckor på lägenheter (hemliga) i trappuppgångarna på ratsit och det gäller för både A och B.

Intensivt arbete mellan fastighetsbolag-socialtjänsten- HVB hem för att skydda psykstörda idioter som utplaceras tillsammans med den ovetande allmänheten.

BB skulle i alla fall ha hyrt en lägenhet med 1 rum o kök.
Citera
2021-11-28, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det är väldigt bra att du är på plats och inspekterar.
Men på sidan 8 har du häktningsframställan och där står svart på vitt att det är på 55B.

Det verkar som att det bara är du som absolut ska ha det till 55A. Varför det? Har du sett något som etsat sig fast i ditt minne att det absolut måste vara A. Vi har inte tillgång till något annat än häktningsframställan och där står B.

Vad du kan göra är att kolla på ratsit och jämföra lägenhetsuppgångarna för att kunna jämföra vilka som är bebodda i respektive port A och B. Men det förutsätter att båda trapphusen har exakt lika uppbyggnad av lägenheter och för det måste man ha fastighetsritningen. Jag tvivlar på att dom ser exakt lika ut.

Men det finns luckor på lägenheter (hemliga) i trappuppgångarna på ratsit och det gäller för både A och B.

Intensivt arbete mellan fastighetsbolag-socialtjänsten- HVB hem för att skydda psykstörda idioter som utplaceras tillsammans med den ovetande allmänheten.

BB skulle i alla fall ha hyrt en lägenhet med 1 rum o kök.

Ååååå 🤦‍♀️🤦‍♀️ jag ber om ursäkt, jag var så säker på att det var A uppgången men ser ju nu att det var helt fel.
Fasen.
Jag kan uppdatera om några dagar igen då jag ska passera där. Från rätt uppgång såklart denna gången.. *drar skämsmössan över mig*
Citera
2021-11-28, 08:19
Medlem
Citat:
Ååååå 🤦‍♀️🤦‍♀️ jag ber om ursäkt, jag var så säker på att det var A uppgången men ser ju nu att det var helt fel.
Fasen.
Jag kan uppdatera om några dagar igen då jag ska passera där. Från rätt uppgång såklart denna gången.. *drar skämsmössan över mig*

Låt dom som bor där vara ifred istället,
Citera
2021-11-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comatos
Låt dom som bor där vara ifred istället,

Bor det någon i lägenheten där det hänt?
Citera
2021-11-28, 10:50
Medlem
Ochotnyryads avatar
Nej det har du helt rätt i!
Läste artikeln å det lät som hon varit i tjänst.
Klart de inte låtit henne ligga hela helgen om hon varit det 🙈
Skrev i affekt ☺️
Citera
2021-11-28, 10:57
Medlem
Citat:
Bor det någon i lägenheten där det hänt?

Det är ett lägenhetshus, det bor ett flertal personer i huset..
Den misstänkta gärningsmannen bodde i lägenheten, han är gripen så där bor det ingen nu längre.

Men igen, låt dom som bor där vara ifred, jag tror inte det uppskattas att folk stryker runt huset och försöker se in i trappuppgångarna.
Senast redigerad av Comatos 2021-11-28 kl. 11:04.
Citera
2021-11-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comatos
Det är ett lägenhetshus, det bor ett flertal personer i huset..
Den misstänkta gärningsmannen bodde i lägenheten, han är gripen så där bor det ingen nu längre.

Men igen, låt dom som bor där vara ifred, jag tror inte det uppskattas att folk stryker runt huset och försöker se in i trappuppgångarna.

Alltså.... Det sista jag vill är att besvära människorna som bor där. Samtidigt som jag har lite svårt att se varför man skulle störa sig på en person som går förbi, när det är ganska hög trafik på både bilar och gång trafikanter 2 meter utanför porten eftersom det går en genomfartsväg där. Men jag hör vad du säger och tänker visa hänsyn.

Så det är alltså hans egna lägenhet hon hittats i..? Jag får inte ihop varför det skulle ta sån tid.
Citera
2021-12-03, 11:30
Medlem
Faan vad ni sitter och spekulerar här så tänkte att jag klargör några saker så det inte skenar iväg.
55B är helt korrekt och tredjevåningen till vänster. Han bodde på skyddad adress av någon jävla anledning men fick sin post till Trädgårdsgatan.
Hon har tidigare jobbat med han när han satt inne på psyk men har numera ett nytt jobb. Hon var där helt frivilligt. Hon var där minst 5 dagar i veckan säger grannar och sprang med mat ect. Hon sov även övernatt där och dom lämnade lägenheten tillsammans många gånger. Hon var heller inte den enda kvinnan som sprang hos han så nått bra hade han iallfall . Grannar har sett han dumpa saker i en mindre container till vänster om huset som sedan teknikerna fiskade upp något på söndagen. Bajr..m blev anhållen på söndagen och dom gick in
i lägenheten men bar ut henne först på måndagen. När grannar frågar hur hon dog så kan dom inte säga det men det är inte under normala omständigheter. Någon smart här inne kan nog lista ut resten. Ok hur vet jag detta nu då . .... jag bor i anknytning.
Varsågoda!!!
Citera
2021-12-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
MGM var skild (hans ex är BO i mordbranden) och med denna hade han barn som hon hade ensam vårdnad om.
BO var gift och hade två söner med den hon var gift med. Här blandas saker ihop hejvillt.

Så MGM hade ett ex som blev utsatt (dog hon/barnen?) för mordbrand? Vem var MGM där? Bajr*am? Ursäkta men hittar inte svaren i tråden riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Oden2021
Faan vad ni sitter och spekulerar här så tänkte att jag klargör några saker så det inte skenar iväg.
55B är helt korrekt och tredjevåningen till vänster. Han bodde på skyddad adress av någon jävla anledning men fick sin post till Trädgårdsgatan.
Hon har tidigare jobbat med han när han satt inne på psyk men har numera ett nytt jobb. Hon var där helt frivilligt. Hon var där minst 5 dagar i veckan säger grannar och sprang med mat ect. Hon sov även övernatt där och dom lämnade lägenheten tillsammans många gånger. Hon var heller inte den enda kvinnan som sprang hos han så nått bra hade han iallfall . Grannar har sett han dumpa saker i en mindre container till vänster om huset som sedan teknikerna fiskade upp något på söndagen. Bajr..m blev anhållen på söndagen och dom gick in
i lägenheten men bar ut henne först på måndagen. När grannar frågar hur hon dog så kan dom inte säga det men det är inte under normala omständigheter. Någon smart här inne kan nog lista ut resten. Ok hur vet jag detta nu då . .... jag bor i anknytning.
Varsågoda!!!
Tack! Så det verkar klart att hon hade någon djupare relation med honom. Kanske därför hon bytte jobb till och med?
Citera
2021-12-03, 14:13
Medlem
Citat:
Varsågoda!!!

Jag har inte så detaljerad information som du, men jag har också hört att de träffats privat och att han uttryckt att de hade en relation eller liknande.
Citera
2021-12-03, 23:21
Medlem
Citat:
Varsågoda!!!

Vad ska man tro? BO:s syster berättade att MGM förföljde/trakasserade BO - mest via telefon vill jag minnas, höll på att förstöra hennes liv typ. Och som jag skrivit tidigare, man berättar inte alltid allt för sina systrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in