2021-11-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Var första inlägget jag skrev i denna tråden,och har bara skummat igenom tidigare inlägg,men jag ber om ursäkt att jag missuppfattat att GM och brodern var vänner.
BO verkar ha varit en genuint fin människa och jag önskar verkligen att MG får "tillbaks minnet"så att anhöriga och andra får någon slags förklaring på detta hemska brott.
Fattar du hur du kan skada en person för att du bara orkar "skumma igenom" tråden och därefter sprider ren dynga? Nej, det är klart att du inte fattar
Citera
2021-11-15, 15:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Kan de vara så lätt att hon blir stalkad under dagen, ska konfrontera han tex och han blir aggresiv och tvingar med henne hem.

Jag har svårt att se att detta skulle vara en affär. Hon hade ju anmält honom m.m.
Vet inte om hon var där frivilligt. Tror faktist inte detta.

När har hon anmält MGM? Källa tack.

Man kan dessutom fråga sig varför hon hittas död när hennes make är bortrest?
Citera
2021-11-15, 16:10
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
När har hon anmält MGM? Källa tack.

Man kan dessutom fråga sig varför hon hittas död när hennes make är bortrest?

Läste om artikeln igen det verkar vara MGMs exfru/tjej som haft kontaktförbudet. Stog i Aftonbladet.

Kan bara varit rent tillfälle.
Senast redigerad av Mrallknowing 2021-11-15 kl. 16:17.
Citera
2021-11-15, 17:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Läste om artikeln igen det verkar vara MGMs exfru/tjej som haft kontaktförbudet. Stog i Aftonbladet.

Ja du blandade ihop det hela lite där.

Den döda kvinnan har inte anmält MGM eller ansökt om något kontaktförbud.

Jag ställde dessutom frågan varför allt det här som har hänt inträffar när hennes make är bortrest?

Ingen verkar kunna ge ett svar?
Citera
2021-11-15, 17:28
Medlem
Citat:

Jag ställde dessutom frågan varför allt det här som har hänt inträffar när hennes make är bortrest?

Du har en teori/hypotes om att hon eventuellt hade en relation med den misstänkte. Jag förstår dig varför. För du har antagligen haft en kvinna som varit otrogen mot dig och har en bild av att kvinnor är djävulens skapelse.
Jag har andra teorier.
Hon kan mycket möjligt varit godtrogen, och velat gå till botten med alla trakasserier.
Tagit tillfället i akt när maken inte är hemma för att inte förvärra allting.
För jag är ganska säker på att mannen/familjen vetat om allting så hade vi kanske haft ett annat offer här.
Hon kan ha blivit lurad då han var känd för att vara manipulativ.
Det sista jag tror är att en kvinna som hon som är aktiv i kyrkan och förklaras som en ängel av alla skulle inleda en relation med ett psykfall.
Citera
2021-11-15, 18:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falk0ping
Du har en teori/hypotes om att hon eventuellt hade en relation med den misstänkte. .

Att det finns kvinnor som lockas av mördare och våldsmän vet man. Hon kanske passade på när maken var bortrest? Men varför utgör det här fallet ett problem för dig?

Citat:
Jag har andra teorier..

Det har du säkert.

Citat:
Hon kan mycket möjligt varit godtrogen, och velat gå till botten med alla trakasserier. .

Men nu vet inte vi ens om hon blivit trakasserad, det där kan kanske vara ett försök att mörka en eventuell relation?

Citat:
Tagit tillfället i akt när maken inte är hemma för att inte förvärra allting..

Eller så tog hon tillfället i akt att träffa andra när maken inte var hemma?

Citat:
För jag är ganska säker på att mannen/familjen vetat om allting så hade vi kanske haft ett annat offer här..

Du menar att maken hade blivit arg om han upptäckt att hon var otrogen? Trohet och ärlighet är väl rätt viktigt om man är gift?

Citat:
Hon kan ha blivit lurad då han var känd för att vara manipulativ.
.

Du menar att kvinnor är lättlurade? Vad har du för konstig kvinnosyn egentligen? Man kan ana ett förakt för kvinnor hos dig?

Citat:
Det sista jag tror är att en kvinna som hon som är aktiv i kyrkan och förklaras som en ängel av alla skulle inleda en relation med ett psykfall.

Döda personer brukar hyllas av vänner och anhöriga, tom när gängkriminella blir avrättade så är dom världens bästa killar trots domar för många brott.

Nu vet inte vi hur den döda kvinnans privatliv såg ut men att vissa människor lever ett dubbelliv är väl inget att sticka under stol med?

Jag tror alltså på teorin om vänsterprassel som anledning till att BO och MGM träffades men alternativa hypoteser som någon typ av affär eller ouppklarade saker kan också kanske ha föranlett ett möte?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-15 kl. 18:42.
Citera
2021-11-15, 19:02
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:

Kan vara ren tillfällighet.
Svar får du nog inte på grund av att ingen förmodligen vet med säkerhet.

Mvh
Citera
2021-11-15, 19:51
Medlem
Citat:

Jag förstår inte överhuvudtaget vad BO:s mans vistelseort har med saken att göra.
Citera
2021-11-15, 19:55
Medlem
Vem är den andra personen som är misstänkt för inblandning i mordet?
Citera
2021-11-15, 20:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolenona
Jag förstår inte överhuvudtaget vad BO:s mans vistelseort har med saken att göra.

Jag tycker att det låter konstigt att BO:s man är bortrest samtidigt som hans fru hittas död hemma hos en annan man?
Citera
2021-11-15, 20:28
Medlem
Citat:
Jag tycker att det låter konstigt att BO:s man är bortrest samtidigt som hans fru hittas död hemma hos en annan man?

Kan du utveckla vad det är som är konstigt just med att en gift kvinna är hemma hos en man? Hade det varit mindre konstigt om BO varit en man?
Citera
2021-11-15, 20:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolenona
Kan du utveckla vad det är som är konstigt just med att en gift kvinna är hemma hos en man? Hade det varit mindre konstigt om BO varit en man?

Den gifta kvinnans man hade enligt uppgift rest till sitt hemland.

Frun hittas samtidigt död under tiden maken är bortrest efter att ha träffat en annan man som inte är släkting eller nära vän.

Man måste inte vara Sherlock Holmes för att ana ugglor i mossen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in