2021-11-18, 20:57
Medlem
Som jag förstår det kommer det handla om hur man bedömer det faktum att Rittenhouse påstås ha riktat sitt vapen mot någon/några innan Rosenbaum började jaga honom.
Detta skall finnas på video men jag har inte sett det själv så jag kan inte kommentera om detta stämmer eller inte.

Om det stämmer så har i så fall Rittenhouse inte rätt till nödvärn då det är han som påbörjat hela situationen.
Rosenbaum(eller vem som helst som sett det för den delen) har då rätt att gripa Rittenhouse som då givetvis inte har rätt att bruka något som helst våld för att motsätta sig detta oavsett hur rädd han än är.

Om det inte stämmer har Rittenhouse agerat i nödvärn.
2021-11-18, 21:01
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Som jag förstår det kommer det handla om hur man bedömer det faktum att Rittenhouse påstås ha riktat sitt vapen mot någon/några innan Rosenbaum började jaga honom.
Detta skall finnas på video men jag har inte sett det själv så jag kan inte kommentera om detta stämmer eller inte.

Om det stämmer så har i så fall Rittenhouse inte rätt till nödvärn då det är han som påbörjat hela situationen.
Rosenbaum(eller vem som helst som sett det för den delen) har då rätt att gripa Rittenhouse som då givetvis inte har rätt att bruka något som helst våld för att motsätta sig detta oavsett hur rädd han än är.

Om det inte stämmer har Rittenhouse agerat i nödvärn.

Det är så jag uppfattar det hela oxå, i princip.
Bara det att videon/bilderna är så löjligt suddiga att det inte finns en suck att avgöra vad som är vad på dom.
2021-11-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är i mina ögon riktigt mycket fulspel från åklagarsidan i det här fallet. Varför åtalade man efter bara 48 timmar när man inte riktigt visste vad som hände? Varför sköt man upp Ziminskis rättegång så att han inte kunde vittna (han är ju den man påstod att Kyle hotade)? Varför kunde man inte identifiera Jump-kick man (nu talar mycket för att han faktiskt var känd av åklagaren)? Varför ”hittar” man helt plötsligt nya videobevis som verkar komma från en myndighet och varför ”råkar” man skicka det i lägre kvalitet till försvaret? Varför råkar man glömma direkta instruktioner från domaren om att inte ta upp vissa saker?

Det kan inte handla om tillfälligheter, åklagarsidan har medvetet agerat ojuste för att stärka sitt case.

"Jump-kick man" för övrigt namngiven med foto i dagens Daily Mail.

Citat:
Jump-kick man' who was filmed kicking Kyle Rittenhouse in the head before the teen shot at him is revealed as a career criminal with an open domestic violence charge for 'throwing his girlfriend to the ground and attacking her'
Maurice Freeland, 39, has admitted that he was the one who kicked Kyle Rittenhouse in the head on the night of August 25,2020
----
It is not known when the state learned Freeland's identity, but it has been confirmed that he had wanted immunity before he would testify, and that Assistant District Attorney Thomas Binger would not grant it.

Daily Mail har tidigare grävt fram:
Citat:
DailyMail.com has already revealed that both Huber and Grosskreutz have lengthy and violent criminal histories, with the latter having a history of lying to police.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10217197/Jump-kick-man-filmed-kicking-Kyle-Rittenhouse-head-revealed.html
Senast redigerad av Batuta 2021-11-18 kl. 21:09.
2021-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Man dementerar här:

https://www.nbcchicago.com/news/local/msnbc-barred-from-rittenhouse-courtroom-after-freelancers-traffic-citation-near-jury-bus/2688176/

I och med att det inträffade igår har polisen haft ett dygn på sig att kontrollera vad Morrison på uppdrag av Byon hade för sig. Tydligen har man inte köpt MSNBC:s förklaring rakt av, i och med att de är suspenderade från rättegången.

Bra jobbat! Nä domaren var inte helt nöjd även om han klargjorde att han inte var helt klar över det hela.

Börjar bli ett litet spektakel av det hela med allt som hänt, men onekligen intressant att följa.
2021-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Det är så jag uppfattar det hela oxå, i princip.
Bara det att videon/bilderna är så löjligt suddiga att det inte finns en suck att avgöra vad som är vad på dom.

Har som sagt inte sett videon själv så jag har ingen aning. Läste att Juryn hade begärt och fått beviljat att studera videon extra och att de gjort så i 45 minuter.

Det kan vara det som juryn argumenterar om och varför de inte kan bestämma sig, olika jurymedlemmar kan tycka sig se olika saker.
Det vore inte så märkligt. Ta något så banalt som en tackling i ishockey. man kan ha 5olika klipp av händelsen i HD kvalité från 5 olika vinklar och ändå är det alltid folk med olika åsikter. Solklar armbåge i ansiktet tycker en person och solklart axel mot bröstkorg tycker nästa.
Har vi då en suddig video här är det inte alls konstigt om man får olika bedömningar.
2021-11-18, 21:14
Medlem
Citat:
Har som sagt inte sett videon själv så jag har ingen aning. Läste att Juryn hade begärt och fått beviljat att studera videon extra och att de gjort så i 45 minuter.

Det kan vara det som juryn argumenterar om och varför de inte kan bestämma sig, olika jurymedlemmar kan tycka sig se olika saker.
Det vore inte så märkligt. Ta något så banalt som en tackling i ishockey. man kan ha 5olika klipp av händelsen i HD kvalité från 5 olika vinklar och ändå är det alltid folk med olika åsikter. Solklar armbåge i ansiktet tycker en person och solklart axel mot bröstkorg tycker nästa.
Har vi då en suddig video här är det inte alls konstigt om man får olika bedömningar.

Det sitter förmodligen en eller två vänsteridioter i juryn, som är helt hjärntvättade av det falska narrativ media målat upp, och vägrar ge med sig trots att bevisen på att Kyle är oskyldig är rakt framför dem. Lagen är irrelevant för såna här människor. Det enda som är viktigt för dessa människor utan principer är att deras politiska sida "vinner".

Någon jury-medlem kan också hålla fast vid sin ståndpunkt för att de är rädda. Mordhot har framförts och det står en armé med vänsterdrägg och negrer på gatan redo att slå sönder halva staden.

Det jag inte förstår är varför domaren inte deklarerat "hung jury" och "mistrial" än. Det borde skett för längesen.
2021-11-18, 21:27
Medlem
Kongressledamoten Matt Gaetz (Rep) önskar anställa Kyle Rittenhouse som praktikant på sitt kontor i Washington om han skulle bli frikänd.
Citat:
"Kyle Rittenhouse would probably make a pretty good congressional intern," Gaetz told Newsmax's Grant Stinchfield Wednesday night. "We may reach out to him and see if he'd be interested in helping the country in additional ways."
Jag tror dock Rittenhouse kommer att ha fullt upp med att stämma varenda tidning och TV-kanal i USA, om det blir en friande dom.
Senast redigerad av Friherr 2021-11-18 kl. 21:30.
2021-11-18, 21:43
Avslutad
Citat:

Magstarkt att döma någon utifrån en suddig video, när det samtidigt finns saker som talar för raka motsatsen. Gäller inte "bortom rimligt tvivel" längre? Finns det rimligt tvivel kan man inte döma någon, speciellt inte till ett långt fängelsestraff, det borde ju vem som helst förstå.
2021-11-18, 21:50
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Magstarkt att döma någon utifrån en suddig video, när det samtidigt finns saker som talar för raka motsatsen. Gäller inte "bortom rimligt tvivel" längre? Finns det rimligt tvivel kan man inte döma någon, speciellt inte till ett långt fängelsestraff, det borde ju vem som helst förstå.

Nu har det gått så lång tid så det lär bli fällande dom och eventuellt mistrail på det. Det hade dock blivit en spännande helg i Kenosha med friande dom i morgon på en fredag eftermiddag.
2021-11-18, 21:52
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Verkar som det inte blir ett beslut idag heller? Undrar vad som försigår hos juryn. Tror inte dom pratar om Kyle är skyldig eller inte, utan hur hotade är dom om dom förklarar Kyle icke skyldig. Hur många städer kommer brinna? Hur många oskyldiga kommer att drabbas? Ska man offra ett liv för att förhinda det, och samtidigt skicka signaler runt om hela landet att det är olagligt att försvara sig, och att vänstern och BLM kan påverka utgångar genom att hota juryn? Det kanske sitter en eller ett par vänsterextremister i juryn som vägrar ta åt sig fakta, utan ser Kyle som en Trump supporter som var ute efter att massmörda svarta och judar den kvällen.

Om dom inte fattar beslut imorrn så tror jag domaren kommer säga att det är en hung jury och förklara mistrial.

Det här kan vara något som får Rittenhouse fälld, vi såg något liknande med Fentanyl-Floyd, där man offrade snuten Chauvin för att det inte skulle bli ännu värre upplopp trots att Floyd dog av fentanyl överdosen (ät inte Fentanyl barn!), inte knät i nacken.

Sen hörde jag att det fanns en del PK folk i juryn så kan vara att de sätter sig emot, lite som våra kära vänsterextremister i tråden som tycker att Rittenhouse är en mördare.

Så det är endera. Fallet är egentligen öppet och klart att Rittenhouse försvarat sitt liv från en rasande mobb som redan innan utfört mordbränder och terrorism men så är det någon eller några som obstruerar eller så försöker de rädda sitt eget skinn.

De kommer väl på efter ett tag att det får bli en "hung jury".

Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Nu har det gått så lång tid så det lär bli fällande dom och eventuellt mistrail på det. Det hade dock blivit en spännande helg i Kenosha med friande dom i morgon på en fredag eftermiddag.

Kanske är det de väntar på? Fredag och friande dom så så många som möjligt kan delta i upploppen?
Om man ska vara lite konspiratorisk.
2021-11-18, 21:52
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

Ja, exakt och det är därför det rimligaste är att Rittenhouse blir friad. För att fälla honom måste juryn tycka att det är utom rimligt tvivel att han har provocerat Rosenbaum innan skjutningen utav honom hände, vilket inte har bevisats i rättegången överhuvudtaget, den argumentationen kommer ifrån åklagaren baserat på den där pixliga bilden som inte visar någonting överhuvudtaget.
2021-11-18, 22:05
Medlem
zergrushs avatar
Skolor i Kenosha där rättegången pågår har tvingats stänga pga. alla höger-muppar som är där och demonstrerar inte kan låta bli att stå och öppet veva med (skarpladdade?) skjutvapen, vilket är olagligt i Wisconsin. Det är dessa människor som Rottenhosue är en hjälte för:
https://abc7chicago.com/kyle-rittenhouse-trial-kenosha-wi/11249127/
Citat:
5 Kenosha schools go virtual due to Kyle Rittenhouse trial protests ahead of verdict
There was a scuffle outside the courthouse Wednesday. The Kenosha County Sheriff's Department arrested a man for battery, disorderly conduct and resisting arrest. A woman was arrested for disorderly conduct as well. A man carrying a rifle also showed up Wednesday.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in