2021-11-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja, jag har frågor. Nämligen vad får dig att tro att du vet det? En uppenbarelse? En önskan? En känsla?

Jag såg det med mina egna ögon. Eller var alla hundratals klipp och inslag jag såg fejkad CGI kanske?

Varför tror du att du har några principer när du ljög rakt ut, bara någon sida tillbaks i tråden? Och varför förväntar du dig att jag ska besvara dina infantila frågor när du ignorerar mina?

Har media ljugit om Rittenhouse-fallet? Ja eller nej?
2021-11-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Verkar som det inte blir ett beslut idag heller? Undrar vad som försigår hos juryn. Tror inte dom pratar om Kyle är skyldig eller inte, utan hur hotade är dom om dom förklarar Kyle icke skyldig. Hur många städer kommer brinna? Hur många oskyldiga kommer att drabbas? Ska man offra ett liv för att förhinda det, och samtidigt skicka signaler runt om hela landet att det är olagligt att försvara sig, och att vänstern och BLM kan påverka utgångar genom att hota juryn? Det kanske sitter en eller ett par vänsterextremister i juryn som vägrar ta åt sig fakta, utan ser Kyle som en Trump supporter som var ute efter att massmörda svarta och judar den kvällen.

Om dom inte fattar beslut imorrn så tror jag domaren kommer säga att det är en hung jury och förklara mistrial.
Jag gissar att Posobiec har rätt. Det är två medelålders kvinnor som vägrar gå med på frikännande för att de är oroliga för egen del, utan vill att han döms för åtminstone NÅGOT brott som ger fängelse, eller om inte det går, att det blir en hung jury och rättegången får göras om. Alla andra jurymedlemmar är hederliga människor som vill frikänna och tänker inte ge med sig.
2021-11-18, 20:16
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag såg det med mina egna ögon. Eller var alla hundratals klipp och inslag jag såg fejkad CGI kanske?

Varför tror du att du har några principer när du ljög rakt ut, bara någon sida tillbaks i tråden? Och varför förväntar du dig att jag ska besvara dina infantila frågor när du ignorerar mina?

Har media ljugit om Rittenhouse-fallet? Ja eller nej?

Hundratals inslag, det låter väl rimligt, det var ju drygt 500 upplopp. Men mellan maj och augusti 2020 var det över 7750 demonstrationer
2021-11-18, 20:18
Medlem
Citat:
Hundratals inslag, det låter väl rimligt, det var ju drygt 500 upplopp. Men mellan maj och augusti 2020 var det över 7750 demonstrationer

I rest my case.

Har media ljugit om Rittenhouse? Ja eller nej? Varför vågar du inte svara?
2021-11-18, 20:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
I rest my case.

Har media ljugit om Rittenhouse? Ja eller nej? Varför vågar du inte svara?

Hur står det till med matematiken då?

Är 500 mer eller mindre än hälften av 7750? (och 7750 är betydligt lägre än det faktiska antalet demonstrationer).

Jag skulle säga att det är under 10%, men så har ju jag pluggat naturvetenskap.

Det du är ett exempel på är hur människor typiskt resonerar kan jag trösta dig med. När man försöker bedöma hur vanligt något är så avgör man det genom att tänka på hur många enskilda exempel man själv känner till. Det gör att folk har en tendens att överskatta vanligheten av precis allt som media rapporterar om, trots att media ju normalt rapporterar om sånt som sticker ut från mängden.

Jag har inte sett något direkt exempel på att media ljugit om Rittenhouse-fallet. Det skulle inte förvåna mig om man i ett tidigt skede beskrev saker på sätt som sedan visade sig vara fel, kalla det lögner om du måste men man har väl helt enkelt litat på fel person. Jag har inte sett något av det du talar om dock.
2021-11-18, 20:22
Medlem
Vittne från rättegången, Drew Hernandez, utsätts för dödshot från vänsteraktivister.

Citat:
@MrAndyNgo
A witness for the #Rittenhouse defense says he has been subjected to death threats by leftists.
@DrewHLive unequivocally referred to the violent #Kenosha rioters as “rioters” in his testimony.
https://twitter.com/MrAndyNgo/status/1461400050001657863
2021-11-18, 20:26
Medlem
Hittar inget på MSNBC hemsida där de förnekar eller överhuvudtaget nämner den påstådda förföljelsen av juryn...
2021-11-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och banditerna försöker ljuga sig fria:

"Last night, a freelancer received a traffic citation. While the traffic violation took place near the jury van, the freelancer never contacted or intended to contact the jurors during deliberations, and never photographed or intended to photograph them," NBC News said in a statement. "We regret the incident and will fully cooperate with the authorities on any investigation."

Detta kan vara ett av de mest flagranta exempel på chutzpah jag sett i hela mitt liv tror jag. Jag vet inte vad straffen är för att doxa jurymedlemmar i USA, men detta kan de väl ändå inte komma undan med?

Det är nog många naiva människor i USA som fått upp ögonen för hur genomrutten media och även rättssystemet i viss mån är efter den här rättegången.

Citat:
Jag har inte sett något direkt exempel på att media ljugit om Rittenhouse-fallet.

Okej, rest my case again. Du fick exempel länkade till dig bara någon sida tillbaks i tråden. Noll principer alltså.
2021-11-18, 20:36
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Detta kan vara ett av de mest flagranta exempel på chutzpah jag sett i hela mitt liv tror jag. Jag vet inte vad straffen är för att doxa jurymedlemmar i USA, men detta kan de väl ändå inte komma undan med?

Det är nog många naiva människor i USA som fått upp ögonen för hur genomrutten media och även rättssystemet i viss mån är efter den här rättegången.

Okej, rest my case again. Du fick exempel länkade till dig bara någon sida tillbaks i tråden. Noll principer alltså.

Du tycker verkligen att det är en lögn att kalla Kyle en vigilante? Han beväpnade sig för att skydda någon affär, enligt honom själv. Det gör honom till en vigilante. Du tycker det är en lögn att säga att han mördade två personer? Jag uppfattar det där som synonymen till dödade, inte nödvändigtvis mord i juridisk mening.

Och så vidare antar jag, Dinesh saknar ju förmågan att vara ärlig. Han kommer mena att allt som inte är ett rent dyrkande av hjälten Kyle är lögner.
2021-11-18, 20:40
Medlem
Citat:
Du tycker verkligen att det är en lögn att kalla Kyle en vigilante? Han beväpnade sig för att skydda någon affär, enligt honom själv. Det gör honom till en vigilante. Du tycker det är en lögn att säga att han mördade två personer? Jag uppfattar det där som synonymen till dödade, inte nödvändigtvis mord i juridisk mening.

Och så vidare antar jag, Dinesh saknar ju förmågan att vara ärlig. Han kommer mena att allt som inte är ett rent dyrkande av hjälten Kyle är lögner.

Måste vara skönt att kunna sila mygg och svälja kameler med sina ideologiska skygglappar på. Ska du inte påstå härnäst också att media inte ljög för att de kallade honom Kyle? Det vill säga hans riktiga namn - det är ju ingen lögn.
2021-11-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Hittar inget på MSNBC hemsida där de förnekar eller överhuvudtaget nämner den påstådda förföljelsen av juryn...

Man dementerar här:

https://www.nbcchicago.com/news/local/msnbc-barred-from-rittenhouse-courtroom-after-freelancers-traffic-citation-near-jury-bus/2688176/

I och med att det inträffade igår har polisen haft ett dygn på sig att kontrollera vad Morrison på uppdrag av Byon hade för sig. Tydligen har man inte köpt MSNBC:s förklaring rakt av, i och med att de är suspenderade från rättegången.
2021-11-18, 20:48
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Ok så fulspel från Åklagarna, hade man haft ett fall på riktigt så hade man inte fulspelat så här utan givetvis givit Försvarna den bästa kopian om det hade visat det de påstår.

Att man måste fulspela visar också på att man inte har mycket att arbeta med överhuvudtaget.
Inte ens deras egna vittnen verkar hålla med Åklagarsidan.

Tack för informationen.
Det är i mina ögon riktigt mycket fulspel från åklagarsidan i det här fallet. Varför åtalade man efter bara 48 timmar när man inte riktigt visste vad som hände? Varför sköt man upp Ziminskis rättegång så att han inte kunde vittna (han är ju den man påstod att Kyle hotade)? Varför kunde man inte identifiera Jump-kick man (nu talar mycket för att han faktiskt var känd av åklagaren)? Varför ”hittar” man helt plötsligt nya videobevis som verkar komma från en myndighet och varför ”råkar” man skicka det i lägre kvalitet till försvaret? Varför råkar man glömma direkta instruktioner från domaren om att inte ta upp vissa saker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in