2021-11-18, 19:49
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RPG-Harry
Jo men visst. Min smala verklighetsbild... Den är väl ungefär såhär. Med brått mod bränna ned tredje persons egendom = ont uppsåt. Släcka brand för att skydda tredje persons egendom = gott uppsåt. Tycker du att det lika gärna kan vara tvärtom beror det ingalunda på din mänskliga psykologiska komplexitet utan ideologisk förvrängning eller förvirring.

Min rädsla är att västvärlden håller på att acceptera mobbtyranni och därmed normalisera att oliktänkande har ett mindre mänskligt värde som ska tystas med våld. Ingen är rätt igenom ond eller god, men för din omgivning spelar det inte så stor roll hur du är på insidan utan vilka handlingar du utför.
Men demonstranterna eller uppviglarna ser väl sig själva och den sak de slåss för som det goda. Hela vänsterrörelsen är ju delvis ett delvis kristet delvis marxistiskt projekt. Det har blivit en fortsättning på där 68-vänstern avslutade. En icke-rationell rörelse utan konkreta mål, där gruppen mestadels består av - nästan uteslutande vänsterliberala medelklasstudenter, som vill plundra och förstöra för att fly sin priviligierade vardag, och känna sig som en del av den rörelse som de nu tar strid för (ett färgat proletariat), men i framtiden kommer att förakta.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-11-18 kl. 20:01.
2021-11-18, 19:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Alltså man inser inte hur otroligt polariserat USA är tills man är i just USA.
Jag lämnade för 8 år sedan men fy fan vilket jävla skitland det är. Så otroligt mycket osämja, så mycket drama och fetischaktigt fokus kring etnicitet och politik.

Då får vi tacka för att du kommer hit med din nyanserade bild så polariseringen inte blir värre här i tråden.
2021-11-18, 19:58
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, han är en skräpperson men det är irrelevant då det bara är ihopklippta klipp.

Okej, du har inga principer alltså. Bra att veta, knappast förvånande, då du är en kommunist. Sista svaret du får av mig när det kommer till den här frågan, eftersom att det är ingen idé att prata med ett avskräde och undermänniska som fullständigt saknar principer.

De säger exakt det jag sa, och ljuger rakt ut - vilket har pågått konstant i över ett år.

Haha, du fortsätter vara en levande karikatyr och meme på CNN:s "fiery, but mostly peaceful protests".

Här har du rapporten https://acleddata.com/2020/09/03/demonstrations-political-violence-in-america-new-data-for-summer-2020/. Ditt argument är alltså huvudsakligen: "det har gjorts många memes om hur alla demonstrationer ledde till upplopp, så vem bryr sig om vad den officiella statistiken säger"?

Och sen så har du mage att anklaga andra för att ha ideologiska skygglappar.
2021-11-18, 20:00
Medlem
Verkar som det inte blir ett beslut idag heller? Undrar vad som försigår hos juryn. Tror inte dom pratar om Kyle är skyldig eller inte, utan hur hotade är dom om dom förklarar Kyle icke skyldig. Hur många städer kommer brinna? Hur många oskyldiga kommer att drabbas? Ska man offra ett liv för att förhinda det, och samtidigt skicka signaler runt om hela landet att det är olagligt att försvara sig, och att vänstern och BLM kan påverka utgångar genom att hota juryn? Det kanske sitter en eller ett par vänsterextremister i juryn som vägrar ta åt sig fakta, utan ser Kyle som en Trump supporter som var ute efter att massmörda svarta och judar den kvällen.

Om dom inte fattar beslut imorrn så tror jag domaren kommer säga att det är en hung jury och förklara mistrial.
2021-11-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Då får vi tacka för att du kommer hit med din nyanserade bild så polariseringen inte blir värre här i tråden.

Tack, det värmer.
Det var fint sagt av dig.
2021-11-18, 20:01
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Alltså man inser inte hur otroligt polariserat USA är tills man är i just USA.
Jag lämnade för 8 år sedan men fy fan vilket jävla skitland det är. Så otroligt mycket osämja, så mycket drama och fetischaktigt fokus kring etnicitet och politik.

Du skulle valt Nordkorea istället hör jag.
2021-11-18, 20:01
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jack Posobiec är ett troll men Tim Pool är legit, så det finns substans i det hela. Illa.

Tim Pool legit?

????
Han är väl knappast bättre än Posobiec.
2021-11-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Men demonstranterna eller uppviglarna ser väl sig själva och den sak de slåss för som det goda. Hela vänsterrörelsen är ju delvis ett delvis kristet delvis marxistiskt projekt.

Förmodligen ser de sig som de goda. Hur ser deras handlingar ut? I mina ögon yttrar det sig mest i psuedovetenskapliga teorier inom Ideologi, Genus och samhällskunskap som syftar till att peka ut grupper som onda och goda. Dessa teorier används sedan för att förfölja, förlöjliga och frysa ut de utpekade onda grupperna. Nästa steg är att ta till våld mot dessa grupper, något som blir allt vanligare. I det här fallet var den onda gruppen civilbefolkningen som ställde sig mellan vandalerna/mordbrännarna och tredje persons egendom. Det är som om de har en dikotomisk förenkling av världen och rättfärdigar våld mot oliktänkande.

Edit:
Såg att du redigerat ditt inlägg. Känns ju som vi säger typ samma sak. Ska vi lämna det här innan vi drar iväg OT?
Senast redigerad av RPG-Harry 2021-11-18 kl. 20:07.
2021-11-18, 20:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ser ut som att MSNBC ligger illa till.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1461388994298712064

https://twitter.com/Timcast/status/1461387195839926273

Irene Byon raderar nu sin Linkedin etc.

Hennes twitter är också borta.
2021-11-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Här har du rapporten https://acleddata.com/2020/09/03/demonstrations-political-violence-in-america-new-data-for-summer-2020/. Ditt argument är alltså huvudsakligen: "det har gjorts många memes om hur alla demonstrationer ledde till upplopp, så vem bryr sig om vad den officiella statistiken säger"?

Och sen så har du mage att anklaga andra för att ha ideologiska skygglappar.

Varför ska jag läsa en lång rapport när jag redan vet att det brann, plundrades och vandaliserades i mer eller mindre varenda stad BLM och AFA dök upp i sommaren 2020?

Påstår rapporten att så inte skedde, så ja, då förnekar jag den. Frågor på det?

Att du däremot tror att du har några principer när du påstår att media inte ljugit om Rittenhouse-fallet när du fått beviset för motsatsen länkat rakt framför ögonen på dig är höjden av hyckleri, men knappast förvånande då du är kommunist.

Det var för övrigt bara ett kort axplock, man hade kunnat klippa ihop en video som är timmar och åter timmar lång med medias lögner i Rittenhouse-fallet.
2021-11-18, 20:10
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Varför ska jag läsa en lång rapport när jag redan vet att det brann, plundrades och vandaliserades i mer eller mindre varenda stad BLM och AFA dök upp i sommaren 2020?

Påstår rapporten att så inte skedde, så ja, då förnekar jag den. Frågor på det?

Att du däremot tror att du har några principer när du påstår att media inte ljugit om Rittenhouse-fallet när du fått beviset för motsatsen länkat rakt framför ögonen på dig är höjden av hyckleri, men knappast förvånande då du är kommunist.

Det var för övrigt bara ett kort axplock, man hade kunnat klippa ihop en video som är timmar och åter timmar lång med medias lögner i Rittenhouse-fallet.

Ja, jag har frågor. Nämligen vad får dig att tro att du vet det? En uppenbarelse? En önskan? En känsla?
2021-11-18, 20:11
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hennes twitter är också borta.

Och banditerna försöker ljuga sig fria:

"Last night, a freelancer received a traffic citation. While the traffic violation took place near the jury van, the freelancer never contacted or intended to contact the jurors during deliberations, and never photographed or intended to photograph them," NBC News said in a statement. "We regret the incident and will fully cooperate with the authorities on any investigation."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in