Igår, 09:26
Medlem
Har dragit omkring och beställt lite här och där på fs de senaste dagarna, och har insett att det fungerar typ felfritt under morgontimmarna. Men under dagtid och särskilt någonstans efter typ 18-19 så kukar skiten ur igen och man får lägga flera timmar på att ens ta sig in. Är det ingen som orkar överbelasta på morgonen eller vad beror det på?
Citera
Igår, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yaaasbetch
Skit i FS i nuläget, gå till catharsis

Problemet är att jag gjorde en insättning på FS som inte kom fram?
Kollade och dubbelkollade adresserna men ändå?
Citera
Igår, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Javisst. Börjar bli en sörja alltihop. Catharsis har kopierat kundomdömen från Archetyp, vilket inte är ok.
Verkar vara exit-scammare, som inte upplyser sina kunder om det. Skulle inte sätta in många monero på den marknaden.

Förstår inte alls hur du resonerar här. När Archetyp gick ner erbjöd Catharsis alla Archetyp vendors att importera hela sin profil om de kunde identifiera sig med pgp och därmed slippa vendor bond. Detta gynnar ju både köpare och säljare, då köpare bättre kan hålla koll på en vendors (verifierade) track record längre bakåt. Dessutom framgår tydligt vilka recensioner som gjorts på Arche respektive Catharsis.

Det här systemet används redan på samtliga p2p crypto siter sedan Localbitcoins.
Citera
Igår, 11:50
Medlem
KIFORSs avatar
En vän testade nya moomin, han bad mig skriva att den funkar rätt bra för tillfället. Så ett alternativ kanske
Citera
Igår, 14:07
Medlem
Nu funkar fs4 för mig utan problem
Citera
Igår, 16:18
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Den där sidan cathartis var svår att förstå men det verkar som om jag har förstått det mesta nu.

Men om det på en order står "automatiskt slutförande" inom x antal dagar går det att förlänga slutförandet ändå ungefär som på FS? Ordern i detta fallet står bara som mottagen.

Och alla säljare står också som "Last seen within 48 hours" vilket det inte gjorde på FS för där kunde det stå 24 eller till och med 12 timmar i vissa fall och till och med längre än 48 timmar andra gånger.

Annars verkar den stabil och enkel om det fungerar som jag tror och hoppas!

/Mvh
Citera
Igår, 16:32
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Den där sidan cathartis var svår att förstå men det verkar som om jag har förstått det mesta nu.

Men om det på en order står "automatiskt slutförande" inom x antal dagar går det att förlänga slutförandet ändå ungefär som på FS? Ordern i detta fallet står bara som mottagen.

Och alla säljare står också som "Last seen within 48 hours" vilket det inte gjorde på FS för där kunde det stå 24 eller till och med 12 timmar i vissa fall och till och med längre än 48 timmar andra gånger.

Annars verkar den stabil och enkel om det fungerar som jag tror och hoppas!

/Mvh

Från Catharsis FAQ:

Kod:
4.b - If the buyer hasn't received the package, they can extend the auto-finalization timer when there are 72 hours remaining. This adds 5 days to the timer. The buyer can extend this timer a maximum of 3 times (for a total of 15 days).
Citera
Igår, 16:34
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Från Catharsis FAQ:

Kod:
4.b - If the buyer hasn't received the package, they can extend the auto-finalization timer when there are 72 hours remaining. This adds 5 days to the timer. The buyer can extend this timer a maximum of 3 times (for a total of 15 days).

Tack för snabbt svar! Försöker lära mig mer och mer om den plattformen då det är många från FS jag känner till som numera är där istället!

/Mvh
Citera
Igår, 18:52
Medlem
horses avatar
Någon som vet insättningsavgifterna på FS4 och Catharsis?

Som exempel, säg att vi skickar 1000kr från en wallet typ Cake, hur mycket landar på kontot?
Citera
Igår, 19:09
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Någon som vet insättningsavgifterna på FS4 och Catharsis?

Som exempel, säg att vi skickar 1000kr från en wallet typ Cake, hur mycket landar på kontot?

Finns inga "insättningsavgifter" på varken flugsvamp eller Catharsis.
Det du betalar för är vad som heter en "transaktionsavgift".
Olika crypto har olika kostnader för att göra en överföring - inte bara till en darknet market, utan bara generellt. Skulle du föra över crypto mellan 2 olika plånböker som är dina egna så skulle det kosta pengar.
Det är detta vad "miners" livnär sig på, alltså det som gör att dom får pengar av att mine:a (bland annat).

Bitcoin (BTC) är svindyrt, vilket är varför det är så dyrt att göra en överföring med BTC, om du inte justerar priset själv (vilket snabbar på/saktar ner din transaktion, beroende på om du betalar mer eller mindre).

Monero (XMR) är väldigt billigt att göra transaktioner med, samt säkrare än BTC. Flugsvamp och Catharsis stödjer båda.
Catharsis stödjer även Litecoin (LTC). LTC är också billiga att göra transaktioner med, men inte lika säkert som XMR.
XMR är svårare att få tag på (inom EU). Ett av de lättaste sätten att få tag på XMR är genom att köpa LTC och växla till XMR via exempelvis Trocador eller ChangeNOW. Cakewallet kan växla automatiskt, om du använder den.

Och för att svara på din direkta fråga, kanske runt 50kr kostar det att föra över XMR eller LTC till Catharsis om du använder dessa.
För att vara ärlig så vet jag inte det exakta priset, men när jag växlat LTC till XMR (Alltså fått göra flera transaktioner innan mina crypto slutligen kommit fram hos valfri DNM), och sedan fört över så har det gått på ca 60kr, men om du enbart för över LTC (som är lätt att få tag på) direkt till Catharsis så tror jag inte det är särskilt dyrt. 50kr kanske till och med är en överdriven summa.
Senast redigerad av LordOfCheese Igår kl. 19:12.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
KIFORSs avatar
har ett par försändelser nu från moomin som är skickade REK, är det nån fara med att gå och hämta ut dem eller?
Citera
Igår, 19:21
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
har ett par försändelser nu från moomin som är skickade REK, är det nån fara med att gå och hämta ut dem eller?

Ja.
Om polisen vetat om att du ska motta droger så ser de väl när du hämtat ut paketen.
De kan då passa på inom de närmsta timmarna/dagarna att komma och göra en husis hos dig samt se om du är drogpåverkad.

Men chansen för detta är väldigt låg... beställer du dessutom lägre mängder så sjunker chansen.

Varför är du orolig över dina ordrar?
Har uppdateringarna på postnord gjort dig misstänksam, eller är detta bland dina första ordrar och är du bara nervös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in