2021-11-19, 15:24
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satingfang82
Verkar lite omtvistst huruvida 4an är grön om de troll konton vet folk som fått sina saker finns ett lättare forum hos luffarn tycker sidan utvecklats lite osv ser nya vendors sen att det är strul med vendors å esrow o så de väl förståeligt i början hur som har någon som fått sina varor??
Jag har fått 1 av 2 beställningar, väntar fortfarande på andra beställningen som skulle ha blivit skickad den 9e. Gick inte att inleda dispyt på sidan så cashen gick till autosläpp innan jag ens fått min beställning.
Citera
2021-11-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledig11
Kan inte annant än hålla med... sen att pm inte går att radera, det betyder alltså det man skicker till en säljare, som man ibland gör av misstag känsliga uppgifter utan att kryptera...då är det 14 dagar av stress och hopp att Interpol inte tar servern....

Att radera PM är en funktion som kommer att dyka upp inom kort. Tills dess så gäller samma regler som tidigare vid darknetanvändning: Skicka inga känsliga uppgifter okrypterade. Den biten borde inte vara så svår att hantera förutsatt att det är du själv som kontrollerar dina handlingar.

Detta gick för övrigt inte att göra på FS3 heller. Du kunde radera en konversation från din sida, men den fanns fortfarande kvar på säljarens sida, och ingen verkade särskilt oroade över att det var så under flera års tid.

Citat:
LÄS OM NI VILL VETA SANINGEN OM ARCH-SIDAN. VARNING FÖR DEN!!! LÄS NEDAN VARFÖR. TA SÄKRA SIDOR SOM TORREZ OCH DARCODE(stavning?)

När du har samlat dig lite och klarar av att författa ett inlägg på någorlunda korrekt svenska är du välkommen tillbaka så ska jag försöka bemöta det grundligare.

Huruvida du väljer att registrera dig på sidan via någons referralkod eller inte är helt och hållet upp till dig - jag valde exempelvis att inte göra det.

Jag finner det lite intressant att det dom senaste dagarna bara har dykt upp olika användare som pushar så hårt för Torrez, apropå ringande varningsklockor. Folk bestämmer så klart själva vilka markets dom vill använda men så länge köparna och säljarna finns på Archetyp så kommer i alla fall jag att stanna kvar där. Mina beställningar dyker upp, skickar ingenting okrypterat och har aldrig stora pengar i min plånbok där, svårare än så behöver man inte göra det som köpare.

Kommer Archetyp begå en exit scam någon gång i framtiden? Fullt möjligt. Detsamma är sant för alla andra marknadsplatser på darknet och det är ditt ansvar som användare att se till att du inte drabbas särskilt hårt om det skulle hända.

Att jag valde Archetyp istället för Torrez, utöver det ovannämnda, handlar om vilken typ av verksamhet man väljer att stödja, samt hur stor risken för nedstängning är. Torrez tillhandahåller, förutom droger, även en rad olika artiklar kopplade till bedrägeriverksamhet. Ju mer skit du låter folk sälja på din plattform desto större måltavla är du för myndigheterna. Dom marknaderna som även sålde vapen blev inte särskilt långlivade av just den anledningen.

När rävsaxen går igen för Torrez så tänker jag stå utanför den. Jag tänker heller inte, med mina egna pengar, stödja en verksamhet som direkt går ut på att lura andra människor på deras ärligt intjänade pengar, detta är en moralfråga och återigen, upp till var och en.
Citera
2021-11-19, 20:28
Medlem
st33rs avatar
Citat:
LÄS OM NI VILL VETA SANINGEN OM ARCH-SIDAN. VARNING FÖR DEN!!! LÄS NEDAN VARFÖR. TA SÄKRA SIDOR SOM TORREZ OCH DARCODE(stavning?)

Jo, det finns enbart för säljare som inte syns, har bra kontakt med en säljare som alltid varit min nr 1 favorit, något jag vet jag inte är ensam om. Många säljare använda btc till att växla till cash, något många hade. Men vilken exchange vill ha Monero?

Det går inte att radera PM, bra?
PM försvinner ALLTID efter 14 dagar, går ej att spara, bra?
Tydligen är forumet ett jävla trassel för många säljare och köpare, påminner om reddit som bara får ögonen att brinna....
Sidan varit uppe 2 månader, är tysk vilket betyder Interpol men det är enbart svenskar på den då den hade typ 2 säljare innan FS dog.

Om inte en viss blog samt forumanvändare med mest inlägg, typ 13k, som är känd som tattaren. Han hittade sidan och tipsade om den, varför? Jo, för att varje reggad köpare o säljare som inte tänkte på att han tryckt inte sin referel. Nu är väl han miljonär, tsm med bkiggaren som sen inte ens tidigare hade listat sidan på sin blogg, den blev nummer 1 på en vecka och är 2 månader gammal. Hur kan han lista den som favorit när den är 2 månader gammal samt helt död innan FS gick ner? Varför tror folk den är minsta säker??? Admins kan lätt köra en exit när dom märker att FS4 kommer upp på riktigt och alla svenskar drar. Byw bye escrow+plånbok....

Bloggaren gjorde det såklart av samma anledningen som "Bmint"snubben, för att få referrals. Något han har svårare att få på andra sidor. Innan var Darkode(stavning?) nr 2 efter Torrez, sidor som man vet tjänar så mkt att dom inte ens behöver exitscamma. Juste, FS gick tydligen ut i stil enligt bloggaren, jotack du fick ju betalt av dom att skriva så. Eller var det schysst att sno alla våra pengar för "personliga anledningar" sen exit direkt. Forumet var ju uppe?

Jävla muppar, tycker denna bloggare borde betala lite av våra pengar eller? Jag har aldrig något i plånboken normalt men det var ju lön och satte precis in för en stororder, hade inte ens fått in pengarna. Sen ughh...vidrigt. Ska vi nämna denna bloggare så vi som förlora pengar på scammen kan få tillbaka lite genom att ta det ghan fick från FS?

då 30% av dessa höga avgifter säljarna får stå får så vi får betala ett högre pris också, så inte konstigt att en 2 månader död tysk sida blev favorit där, han tjänar ju typ i snitt några tusen per klick. Nackskott på denna person imo. Samt Bmint

Tyckte du att FS3 och flygfotumet funkade bra? Jag tycker inte det. Betygssystemet på marknaden var havrerat , escrow ett skämt, forumet korrumperat o kontrollerat, man hindrade användare kommunicera med varann i PM, allt var så jävla ihopbyggt.

Fast visst är den där luffarn skum. Han försöker ge bilden av en glad tattare och "enkel man" men rekommenderar växlingssidor som tar minsta summa 10 000kr . Känns som han är insyltad på nåt vis i flugsvamp.
Citera
2021-11-19, 20:48
Medlem
Torrez var ju en marknad ganska långt innan fs lade ner så den har allt förtroende jämfört med arch och fs 4.

Tror ni att internet marknaden kommer lägga ner tvärt bara för detta är ni ju helt vilsna och all media kring detta är bara tröttsama gissningar.

Det är aldrig över.
Senast redigerad av Hög Chaparall 2021-11-19 kl. 20:51.
Citera
2021-11-19, 21:58
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall
Torrez var ju en marknad ganska långt innan fs lade ner så den har allt förtroende jämfört med arch och fs 4.

Tror ni att internet marknaden kommer lägga ner tvärt bara för detta är ni ju helt vilsna och all media kring detta är bara tröttsama gissningar.

Det är aldrig över.

Exakt.
Citera
2021-11-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hög Chaparall

Torrez lanserades i april 2020.

Archetyp lanserades i maj 2020.

Så ja, du har helt rätt. Torrez var en marknadsplats innan Archetyp var det.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Fast visst är den där luffarn skum. Han försöker ge bilden av en glad tattare och "enkel man" men rekommenderar växlingssidor som tar minsta summa 10 000kr . Känns som han är insyltad på nåt vis i flugsvamp.

Jag tror att vi alla är väldigt överens om varför luffarn valde att rekommendera just den växlingssidan. Det var den enda av dom pålitliga som tillhandahöll referrallänkar.
Senast redigerad av Huxon 2021-11-19 kl. 22:28.
Citera
2021-11-20, 14:49
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Du verkar försvara det här skitstället ganska mycket?
Förstår inte riktigt varför du är så jävla sugen på att hålla dessa kräk bakom ryggen…

Men en hypotetiskt fråga till ”experten”, hur ska jag kunna göra research när ALLA har 5/5 och ingen kritik får framföras för då raderas den?

Som sagt, du är duktig på att ”skydda” dessa kräk du.
Du läser på forumet och bildar dig en uppfattning om huruvida vendorn är "säker". Vad fan tror du själv?
Det är helt sinnes för mig att gamla pundare som du inte fattar att man får använda hjärnan och inte lita på allt man ser på nätet.
Senast redigerad av Cashew 2021-11-20 kl. 14:51.
Citera
2021-11-20, 14:54
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Kan garantera dig att gängen i slutändan har ett eller annat finger med i spelet. Direkt eller indirekt. Dom har agerat någon slags leverantörer åt flera av de stora säljarna på sidan. Det var bara plöja forumet för att fatta.

Precis innan flugforumet la ner va det nån säljare som skrev att han nu satt i skuld på 100K+ till några otäcka typer pga att mycket tydligen var kritat. Flera av de kanske inte ens hade någon köpkraft utanför Fs! Men hur du valde att göra affärer va inte heller Fs ansvar.

Jag tycker det är genialiskt att samla en stor del av drogtrafiken under kontrollerade former så som sidan. Det gjorde klimatet som annars råder kring droghandel nästan lite rumsrent och civiliserad.
Nu kommer en stor en del av tomrummet fyllas av The cocaine cowboys vi har på våra gator. Det smällde utanför Helsingborg, och vet med att det pågår en fet konflikt i Landskrona delvis till följd av detta.

Folk ligger och vrider sig i smärtor och ångest pga avtändning. De kommer förhoppningsvis bli rena, men för vissa är det rena livsfaran att sluta utan nedtrappning. Andra kommer exponera sig på andra sätt i ren desperation. Allt detta tycker jag dock är eget ansvar, det är inte Fs uppgift att förse dig med droger. Hur du konsumerar droger är ingen annans fel än ditt. Där lägger jag absolut ingen skuld hos Fs. Men det är fortfarande en konskevens av att sidan la ner så abrupt

Det som däremot låg i Fs samvete/ansvar var handhavandet av kunder och säljare konton/escrow
Man hade kunnat runda av verksamheten med klass. Avvecklingen borde exempelvis ha tagit en hel escrow period, 7 dagar + för att säljare skulle få tillgång till pengarna. Insättningsfunktionen kunde dom ha tagit bort med god marginal inför påbörjad avvecklingen / eller med deras ord "uppdateringen"
Uppmanat kunderna att köpa upp sitt saldo eller skyll er själva. Meddelat något i stil med " vi kan inte garantera att saldona blir kvar efter uppdateringen" sen kört sina 7 dagar escrow.
Liksom hur fan kan man införa orderstopp utan att först ta bort möjligheten att sätta in pengar?

Det hade inte funnit så mycket pengar kvar i systemet med ett sånt utförande. Dom hade kunnat lämnat allt som riktiga Legender men valde att bli ihågkomna som ett gäng giriga grisar som trots sina tiotals miljoner ändå stal av vanligt folk.
Till viss del tror jag som du, att det är sammankopplat, men att de större aktörerna verkar helt klart köpa sina grejer via andra darknetvendors. Inte via kilosnubbar i orten. Snarare tvärtom att en del ortenfolk köper via darkent när deras taffliga nätverk inte levererar.

Håller förövrigt med dig om att det är personligt ansvar som gäller och bara för att FS gjorde det smarta valet att ta cashen och inte torska så är de inte ansvariga för vad en massa pundare som borde vetat bättre gör eller mår.
Senast redigerad av Cashew 2021-11-20 kl. 14:56.
Citera
2021-11-20, 17:28
Medlem
lilleprinsens avatar
Jag handlar på gatan tillsvidare för man vet ju inte vem man kan lita på nu. För många är tjuvar som kan juda sig med ännu en scam på marknaden. Börjar digga gatan mer också när man har hasch i handen på tio minuter från en voi eller usträckt från bilrutan.
Citera
2021-11-20, 17:56
Medlem
Någon mer än jag som inte lyckas regga mig på archetyp?
Vilket login name jag än väljer så säger den att det är "..already taken or invalid"

Har provat minst 20 olika namn, och nu även helt randomiserade namn som typ "iajsg582nm" men den säger ändå samma sak
Citera
2021-11-20, 18:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Du läser på forumet och bildar dig en uppfattning om huruvida vendorn är "säker". Vad fan tror du själv?
Det är helt sinnes för mig att gamla pundare som du inte fattar att man får använda hjärnan och inte lita på allt man ser på nätet.
Men är du dum? Det som står på forumet är ju inte att lita på då den riktiga kritiken raderas..

Det blir ju en högst subjektiv gissning, då är det knappast en bra jävla marknad din dumme fan.
Citera
2021-11-20, 23:36
Medlem
67MvHwXZe2WoYV4ns avatar
Varning för Flugsvamp 4.0, insättningar kommer inte fram. Supporten har kontaktats och dom säger att det är något fel med Bitcoin-nätverket och uppmanar en att göra en ny insättning!

Sjukt att stjäla pengar från knarkare. Snacka om att sparka på dom som redan ligger ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in