Citat:
Ursprungligen postat av
ledig11
Kan inte annant än hålla med... sen att pm inte går att radera, det betyder alltså det man skicker till en säljare, som man ibland gör av misstag känsliga uppgifter utan att kryptera...då är det 14 dagar av stress och hopp att Interpol inte tar servern....
Att radera PM är en funktion som kommer att dyka upp inom kort. Tills dess så gäller samma regler som tidigare vid darknetanvändning: Skicka inga känsliga uppgifter okrypterade. Den biten borde inte vara så svår att hantera förutsatt att det är du själv som kontrollerar dina handlingar.
Detta gick för övrigt inte att göra på FS3 heller. Du kunde radera en konversation från din sida, men den fanns fortfarande kvar på säljarens sida, och ingen verkade särskilt oroade över att det var så under flera års tid.
Citat:
Ursprungligen postat av ledig11
LÄS OM NI VILL VETA SANINGEN OM ARCH-SIDAN. VARNING FÖR DEN!!! LÄS NEDAN VARFÖR. TA SÄKRA SIDOR SOM TORREZ OCH DARCODE(stavning?)
När du har samlat dig lite och klarar av att författa ett inlägg på någorlunda korrekt svenska är du välkommen tillbaka så ska jag försöka bemöta det grundligare.
Huruvida du väljer att registrera dig på sidan via någons referralkod eller inte är helt och hållet upp till dig - jag valde exempelvis att inte göra det.
Jag finner det lite intressant att det dom senaste dagarna bara har dykt upp olika användare som pushar så hårt för Torrez, apropå ringande varningsklockor. Folk bestämmer så klart själva vilka markets dom vill använda men så länge köparna och säljarna finns på Archetyp så kommer i alla fall jag att stanna kvar där. Mina beställningar dyker upp, skickar ingenting okrypterat och har aldrig stora pengar i min plånbok där, svårare än så behöver man inte göra det som köpare.
Kommer Archetyp begå en exit scam någon gång i framtiden? Fullt möjligt. Detsamma är sant för alla andra marknadsplatser på darknet och det är ditt ansvar som användare att se till att du inte drabbas särskilt hårt om det skulle hända.
Att jag valde Archetyp istället för Torrez, utöver det ovannämnda, handlar om vilken typ av verksamhet man väljer att stödja, samt hur stor risken för nedstängning är. Torrez tillhandahåller, förutom droger, även en rad olika artiklar kopplade till bedrägeriverksamhet. Ju mer skit du låter folk sälja på din plattform desto större måltavla är du för myndigheterna. Dom marknaderna som även sålde vapen blev inte särskilt långlivade av just den anledningen.
När rävsaxen går igen för Torrez så tänker jag stå utanför den. Jag tänker heller inte, med mina egna pengar, stödja en verksamhet som direkt går ut på att lura andra människor på deras ärligt intjänade pengar, detta är en moralfråga och återigen, upp till var och en.