2025-05-16, 12:41
Medlem
Har Arch en ny 'main mirror'?
Citera
2025-05-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Förstår inte varför det ska vara svårt att komma in på en marknad? Idiotisk affärsidé.
Att kryptera med egen pgp-nyckel vid köp är enkelt på Archetyp.
Det andra fungerar helt enkelt inte. Vet att det är lika för andra köpare.

Din tekniska okunskap skiner igenom, en sida som Arch har ett stort bullseye på ryggen för alla typer av attacker för att störa/phisha/outa marknaden. Vidden av DDoS som de behöver hantera är nog utanför vad du kan inbilla dig. Cred till dem som kommer tillbaka om och om igen säger jag, jag skulle inte vilja vara tekniker på en sådan sida även om jag hade kompetensen.

Just nu kommer jag inte in på någon av de länkar jag har sparade, samma som häromdagen. Jag hade en länk som fungerade och som jag lyckades lägga en order via men jag har den inte sparad av någon anledning, något med huy eller liknande i början av onion-länken.

Nu behöver jag 'bara' släppa escrow så jag känner inte så mycket press men jag vill ju göra rätt för mig och släppa pengarna så fort grejerna kommit.
Citera
2025-05-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halven89
Har Arch en ny 'main mirror'?

Var väldigt försiktig när du söker efter länkar till sidor som Arch. Det finns många som försöker phisha konton med fake-sidor som ser helt äkta ut, jag var slarvig en gång och blev av med mina pengar på sidan. Nu har jag ett "bra problem" i att jag inte längre har kvar min privata PGP-key, så småningom får jag göra ett nytt konto men det innebär att ingen, inte ens jag, kan ta ut pengar från mitt Arch-konto. Något som inte riktigt är ett problem för mig då jag endast sätter in vad jag behöver för stunden.
Citera
2025-05-16, 13:45
Medlem
Huvudmirrorn fungerar om än till och från första gången du ansluter till den. Du behöver ligga på och försöka några gånger för att hamna i deras nya "kö" för att komma in på sidan. Hur upplever andra den nya CAPTCHAn? Jag skulle säga att jag snittar 3 försök för att komma in, den är inte lätt. Även deras "nyare" cirklar kan vara stört omöjliga ibland.
Citera
2025-05-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huhmz
Din tekniska okunskap skiner igenom, en sida som Arch har ett stort bullseye på ryggen för alla typer av attacker för att störa/phisha/outa marknaden. Vidden av DDoS som de behöver hantera är nog utanför vad du kan inbilla dig. Cred till dem som kommer tillbaka om och om igen säger jag, jag skulle inte vilja vara tekniker på en sådan sida även om jag hade kompetensen.

Just nu kommer jag inte in på någon av de länkar jag har sparade, samma som häromdagen. Jag hade en länk som fungerade och som jag lyckades lägga en order via men jag har den inte sparad av någon anledning, något med huy eller liknande i början av onion-länken.

Nu behöver jag 'bara' släppa escrow så jag känner inte så mycket press men jag vill ju göra rätt för mig och släppa pengarna så fort grejerna kommit.

Du förstår inte vad jag vill säga. Kanske medvetet. Har fler konton på Archetyp, ett har blivit tömt och är numera 0.0 XMR.
Citera
2025-05-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostkingg77
Konstigt, jag har inte lyckas komma in på över 24 timmar nu :/

Samma här
Citera
2025-05-16, 18:03
Medlem
Fan vad segt det gick nu då
Citera
2025-05-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsseMp3
Fan vad segt det gick nu då

Kom in på andra försöket på huvudmirrorn nyss. När man väl är förbi "kön" så verkar man ha en garanterad plats och då rullar det på fint.
Citera
2025-05-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Detta handlar ju om en säljare på fs, inte hela sajten
"Nedstängd MARKNADSPLATS..."
Är nojig att snutar styr där nu och kommer plocka köpare :-P
Citera
2025-05-16, 19:36
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussebullen666
"Nedstängd MARKNADSPLATS..."
Är nojig att snutar styr där nu och kommer plocka köpare :-P

Sluta oroa dig. Skulle polisen ta över ett marknadsforum och via dess annonser erbjuda knark eller andra olagligheter så är det brottsprovokation vilket är olagligt.
Undantaget är möjligtvis om forumet ej finns i Sverige samt att det ej är svensk polis som "tagit över" eller på något sätt är inblandade.

Högst osannolikt men tekniskt och lagligt möjligt.
eftersom vi har fri bevisprövning i Sverige.
Snuten kan ta del av infon de får av utländska kollegor oavsett hur bevisen uppstått.
Bästa exemplet är när fransoserna avlyssnade encro
Citera
2025-05-17, 12:28
Medlem
Kanske en lite hjärndöd fråga för den som kan, men är det lika säkert att beställa under ddos attacker? Och vilka står bakom ddos attackerna,?
Citera
2025-05-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Kanske en lite hjärndöd fråga för den som kan, men är det lika säkert att beställa under ddos attacker? Och vilka står bakom ddos attackerna,?

Så länge du har tålamod och lite is i magen så är risken densamma som vanligt. Du får vara beredd på att kanske behöva en extra timme för att komma in på sidan och göra det du tänkt.

Vem som står bakom? Who knows, konkurrenter, 'etiska hackare', stater med hackeravdelningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in