2025-04-24, 23:35
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Har du lyckats göra insättning/uttag och göra köp där på sidan efter att DDos började nyligen utan att få ditt konto tillfälligt låst eller bannad?

Njaaa gjorde beställning i typ lördags (var halvstruligt redan då) som sen är markerad som skickad sedan.... öh, antingen söndags eller måndags (osäker, och kommer som sagt inte in för att kolla).

Får jag bara hem den så skiter jag i om AT går i graven. Allt har sitt slut, men jag hoppas för alla andras skull att det bara är tillfälligt strul. Blev scammad av "FS4" (kuksugande horungar som förtjänar nackskott) och torskade några tusenlappar där, så vet hur surt det kan kännas.

Saknar FS2 och FS3 som fan. Hatar hela jävla CP-processen med att köpa Monero. Jag skiter i om BTC går att spåra, och jag skiter i snuten och husrannsakan, men jag förstår att många supersvennar har mardrömmar om detta och föredrar att nästan behöva en flersidig guide för att handla bögvalutan som är Monero bara för att vara "säker". Fuck it asså.
Citera
2025-04-24, 23:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Gissar att alla dom som anklagade Archetype för att dom skulle exit scamma en dag, nu äntligen fick rätt. Fy fan vilka svin. Måste handla om miljoner som dom kom undan med. Bekräftat exit scam på dread
Stämmer inte

Jag kommer in.
Citera
2025-04-25, 01:34
Medlem
Citat:
Gissar att alla dom som anklagade Archetype för att dom skulle exit scamma en dag, nu äntligen fick rätt. Fy fan vilka svin. Måste handla om miljoner som dom kom undan med. Bekräftat exit scam på dread
Är du helt skadad ifrån alla droger eller går du bara igång på att ljuga för att försöka få andra att bli stressade? Eller är det kanske så att du ligger bakom (de nu mer eller mindre bortstädade och avklarade) DDoS attackerna och nu är salty för att Arche ännu en gång står som segrare och har infört nya skydd mot ev. DDos?

Sidan fungerar nämnligen problemfritt för alla oss som klarar av att navigera sig genom TOR, jag var precis inne själv och kikade igenom forumet där ASNT förövrigt nyligen annonserade att sidan nu nått över 600.000 användare! Han skrev även lite om hur up-timen kommer att förbättras närmaste dagarna och att det snart kommer komma lite nyheter att hålla utkik efter! Han var även aktiv på dread där han hjälpte folk som inte hade access till sidan att få nya privata länkar för att nå sidan.

Så snälla, håll bara käften om du ändå bara tänkt ljuga
Citera
2025-04-25, 06:10
Medlem
Sweenietods avatar
Kom in på Archetyp idag, vid 05:50 så hoppas "det går att tuta och köra".
🙏Tack för ni som har tålamod, och hållit er positiva till AT.

Update: Nu är klockan 06:12 och då så fungerar tyvärr inte länkarna just nu.

Edit: fast (06:18) fungerade det inte att komma in om man då använder den senaste privata länken.

Se till att kopiera privata länkar som man kan få när man loggar in. Ett tips!

Mvh

/ S
Senast redigerad av Sweenietod 2025-04-25 kl. 06:20.
Citera
2025-04-25, 06:54
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:

Vad babblar du om?
Testade logga in precis efter att jag läste ditt inlägg, och jag kom in på första försöket.
Vilken/vilka trådar på Dread har bevis att en "exit-scam" är på väg?

http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...ion/d/archetyp

För andra som inte kommer in:
använd www.archetyp.cc
Fungerar inte en mirror, skapa en ny identitet med knappen uppe till höger i TOR och gå in igen så du får en annan mirror.
När du väl får tag på en mirror som fungerar (sidan har varit utsatt för DDoS-attack udner många dagar nu) så gå in på "settings" på ditt konto, sen scrolla längst ner och gör ett bokmärke på din "private mirror".
Läs även tråden "DDoS continues" under "Announcements" för att hitta en ytterligare mirror du kan bokmärka.

(Notera, jag har varit medlem på Archetyp sen FS3 stängde ner och har samlat på mig massor med "private mirrors", vilket är varför jag kommer in så lätt medans andra har problem. Jag kommer INTE dela med mig av dom, då det motverkar själva idén med en "privat" mirror)
Citera
2025-04-25, 15:44
Medlem
Har alltid skickat XMR direkt till min Archetyp Monero Wallet, men varför ska man inte göra så?
Senast redigerad av xiebaolao666 2025-04-25 kl. 15:54.
Citera
2025-04-25, 17:37
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiebaolao666
Har alltid skickat XMR direkt till min Archetyp Monero Wallet, men varför ska man inte göra så?

För att om du gör det från en av de större marknaderna för köp av krypto så blir du snart bannad där. Det är vad jag alltid läst i alla fall.
Citera
2025-04-25, 18:15
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
För att om du gör det från en av de större marknaderna för köp av krypto så blir du snart bannad där. Det är vad jag alltid läst i alla fall.

Många stora har tyvärr delistat XMR vilket gör att de är några få kvar... och de som har den, de skiter i vart du skickar den. Det va när Binance va som störst som detta kom upp, de kan f-n inte se vart din plånbok är eller finns så det är en skröna det också I 9 fall av 10 så var det för man visste att XMR va en anonym valuta som "oftast" användes till mindre legit affärer och där med stoppade man större transaktioner pga det. Så hänvisade man till att man skulle styrka någon mottagare... vilket de ska skita i men de ville då inte göra överföringen

Citera
2025-04-25, 20:03
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Många stora har tyvärr delistat XMR vilket gör att de är några få kvar... och de som har den, de skiter i vart du skickar den. Det va när Binance va som störst som detta kom upp, de kan f-n inte se vart din plånbok är eller finns så det är en skröna det också I 9 fall av 10 så var det för man visste att XMR va en anonym valuta som "oftast" användes till mindre legit affärer och där med stoppade man större transaktioner pga det. Så hänvisade man till att man skulle styrka någon mottagare... vilket de ska skita i men de ville då inte göra överföringen

Aha så det är nått som lever kvar från när man fortfarande kunde köpa XMR på Binance och Kraken? Har handlat XMR på båda sidor när det fortfarande gick men lät de alltid mellanlanda i privat plånbok innan överföring till Archetyp just pga alla varningar man läst i tråden om att aldrig skicka krypto direkt till DW plånboken. Varningen kanske gäller mer för de som köper/köpte bitcoin och skickar direkt till FS som blev bannade eller är det också en skröna? Inte för att jag använder FS men vore intressant att veta.
Citera
2025-04-25, 20:14
Medlem
Citat:
Aha så det är nått som lever kvar från när man fortfarande kunde köpa XMR på Binance och Kraken? Har handlat XMR på båda sidor när det fortfarande gick men lät de alltid mellanlanda i privat plånbok innan överföring till Archetyp just pga alla varningar man läst i tråden om att aldrig skicka krypto direkt till DW plånboken. Varningen kanske gäller mer för de som köper/köpte bitcoin och skickar direkt till FS som blev bannade eller är det också en skröna? Inte för att jag använder FS men vore intressant att veta.

Jag blev bannad, men jag överförde direkt till FS.
Citera
2025-04-25, 22:36
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottensshaman
Jag blev bannad, men jag överförde direkt till FS.

Från vilken börs?

Spännande då plånböcker är unika och egentligen inget som är märkt till en specifik plats. Skulle det vara så, ja då tycker man ju att FS borde tagga sin plånböcker på annat sätt... men säger du det så ska jag inte tvivla på dina ord.
Citera
2025-04-25, 22:42
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:

Egentligen så är det ju inget som säger att det är sämre och göra så, det är ju klart att det är bättre att förlänga och sprida ut spåren men det blir ju fler transaktioner dvs. en extra kostnad.

Håller med, jag tycker det skulle vara spännande att höra hur eller varför det blir så eftersom plånböckerna är ju anonyma i sig och det borde de således vara på Arch och FS. Så varför blir man bannad om man skickar dit och inte till en privat, vad skiljer de plånböckerna åt?

Hur fan kan man se att den är illegal sida just den plånbokssträngen ligger på då borde ju snuten med andra ord också kunna peka på att man skickat just till en illegal sida men det går ju inte med XMR då den är anonym i blockchain... vilket BTC inte är om man vet hur man ska extrahera informationen

Säkert fel forum att diskutera det i men jag ska nog fördjupa mig lite i det här och se om jag kan få en rätsida på det för som sagt, är nyfiken jag med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in