2021-11-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Klart att det är skillnad,är det svårt att se?
Hur många säljare har inte åkt ner och tagit med sig masor med köpare pga sparade köparlistor. En del av en marknads funktioner är att skydda köpare och säljare med hjälp av sin expertis som nu skall skötas av någon random säljare.
Det är skrämande vilken icke existerande säkerhetshygien visa säljare har.
Tyvärr räcker det inte enbart med pgp kryptering,men i en perfekt värld kanske.

Det är av min åsikt att alla köpare och säljare borde vara extra vaksamma för stunden och inte ta onödiga risker. Var rädd om er!

+1 på denna

Helt rätt att gemene säljare har noll förmåga att sköta säkerheten själv.

Sitens stora uppgift är att hjälpa till att säkerställa säkerheten och lyfta alla med riktig expertis kring allting.

För många tror det bara handlar om att flytta bitcoins mellan wallets och en login funktion.
Citera
2021-11-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Det hoppas jag verkligen inte...

Tänk om jag köpt av en jävel som tänker att TIKTOK är ett alternativ till Flugsvamp.

Min dotter kontaktades redan före fs scam av en drogförsäljsre på TikTok.

För övrigt finns det bara två alternativ till att denna typ av sidor släcks: polisen stänger ned eller exit scam. Fs3 var ju ett skämt uppbyggt för ecit scam

Som flera nämnt funkade inte ecrowsystemet för fem öre när alla säljare skrev "vi tar ej ansvar gör PostNords slarv" och varenda försändelse som då försvann gav admin rätt att ge säljaren alla pengarna. Vad är det för idiotiskt escrowsystem? För vissa säljare slarvade av "PostNord" tio procent av breven bort, mycket märkligt då statistiken för andra brev som försvinner ligger på nån promille.

De knarkare som var arbetslösa och hade tid att 24/7 chatta i fourmet i säljtrådar och hylla säljare och mobba dem som i inte fick droger, de belönades med post, i övrigt var det ett lotteri. Lika bra att skiten stängdes.
Senast redigerad av Florman 2021-11-05 kl. 10:56.
Citera
2021-11-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roligpojkejapp
Jag hade gärna velat ha mina 20.000 kr tillbaka iaf... Det var mkt att förlora, varför jag hade så mkt på kontot får du räkna ut själv.

Klart som fan det är tråkigt men samtidigt så är det väl en risk man får räkna med om man huserar inom branschen.

Jag hoppas iaf att du gjorde dig en fin hacka innan dom 20k brann inne.

Lite som när folk smugglar från Tyskland. Risken finns alltid att du åker ditt och mister din last och förlorar pengar.

Tråkiga är att namnet flugsvamp var redan lite skadat efter 2.0 och detta gjorde det inte bättre.

Lär nog inom tid komma upp en liknande marknadsplats för Sverige. Man kan nog räkna med att max ett par år sen åker dom dit alt lägger ner.

Högrisk"jobb" skulle man lugnt kunna påstå.
Citera
2021-11-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Som flera nämnt funkade inte ecrowsystemet för fem öre när alla säljare skrev "vi tar ej ansvar gör PostNords slarv" och varenda försändelse som då försvann gav admin rätt att ge säljaren alla pengarna. Vad är det för idiotiskt escrowsystem? För vissa säljare slarvade av "PostNord" tio procent av breven bort, mycket märkligt då statistiken för andra brev som försvinner ligger på nån promille.

Nej jag fattar faktiskt inte det, hur man därmed har skrivit sig fri från att en produkt man sålt inte levereras. Precis, ALL annan post kommer fram, och ganska snabbt också.

Men, man förmodas även släppa btc exakt när man får varan.
Dvs innan man vet om det bara är socker man fått. Det är väldigt sällan man tänker använda substanserna just den dagen.
Sååå många betyg (5/5 naturligtvis!) bestod av "Har inte provat men det ser fint ut".
Vad fan?!
Tänk att så många köpare som blir så överglada av att få något överhuvudtaget! Det är sorgligt.
Citera
2021-11-05, 11:51
Medlem
Snuskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigamesh
De kunde ju åtminstone tillkännagivit det så folk inte satte in mer pengar eller gjort så folk inte kunnat sätta in, om de nu inte velat ha pengarna. Samt låtit de som har pengar ta ut alternativt göra beställningar.

"Nej vi ska donera" vilket skitsnack, så jävla fult. Satte in 3k för några dagar sen, kunde inte göra beställningar med de pengarna heller då det var orderstopp.
Exitscam så det skiter om det

Plötsligt förstår jag varför vanligtvis pålitliga Drugify började att scamma senaste tiden, hört via flera bekanta som haft dem som go-to.
Citera
2021-11-05, 12:06
Medlem
Visthums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskas
Plötsligt förstår jag varför vanligtvis pålitliga Drugify började att scamma senaste tiden, hört via flera bekanta som haft dem som go-to.

Japp drugify postade inget den senaste tiden. Typ som om de visste att någon var på gång.
Citera
2021-11-05, 12:11
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kudos, följer med intresse.
Hittills har allt fungerat fläckfritt, fårmsemom paketet dyker upp nu bara xP
Citera
2021-11-05, 12:41
Medlem
MaoZebongs avatar
Har fått nog av FS nu, vart med sen FS2 och känns bara som de är riktiga luffare som driver sidorna..
Har gjort som de flesta och hoppat över till Archetyp och det verkar vara det nya som kommer att förbli!
De har iallafall admins som verkar bry sig och är aktiv i diskutionerna!
Citera
2021-11-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Hittills har allt fungerat fläckfritt, fårmsemom paketet dyker upp nu bara xP

Vadå fungerat fläckfritt innan du fått paketet?

Det skulle man väl kunna säga om precis vilken clearnet-shop som helst också. Det är inga fläckar i beställnings-processen.

Fläckarna kommer väl när antingen ordern INTE anländer - eller ett brev från polisen...
Citera
2021-11-05, 12:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Vadå fungerat fläckfritt innan du fått paketet?
För enkelhetens skull bör vi nog anta att alla som skriver i tråden och som har färre än 200 inlägg per år, snackar skit.
Citera
2021-11-05, 13:12
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kudos, följer med intresse.
Samma här
Citera
2021-11-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visthum
Japp drugify postade inget den senaste tiden. Typ som om de visste att någon var på gång.

Har inte beställt något ifrån fs3 på något år nu.

Men för några dagar sedan hände något underligt. Jag hade beställt ett fint julkort på Tradera som jag tänkt rama in och hänga upp till jul.

Kortet kom fram i en förseglad PostNordpåse utan namn och adress på, men låg ändå i min brevlåda. Jag blev ju väldigt fundersam, hur kan min post komma fram utan namn och adress?

Döm om min förvåning jag när jag öppnade påsen och i det låg mitt julkort mellan två kartongskivor ihoptejpade med tejp som det stod PostNord på.

När brev/paket går sönder i postgången, så brukar PostNord klistra på en "ber om ursäkt, ditt brev gick sönder i hanteringen-lapp" men nu fanns där inget sånt, inte ens kuvertet ifrån Traderasäljaren. Bara kartongskivorna med mitt julkort.

Tror att PN beslagtog mitt brev och trodde det var knark mellan kartongbitarna. Kan det vara så att fs3 fått indiktatorer på att PN och Polisen storsatsat på att beslagta brev och leta fingeravtryck, fick panik och raderade och städade bort spår under "uppdateringen"?
Senast redigerad av Florman 2021-11-05 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in