2021-11-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror att PN beslagtog mitt brev och trodde det var knark mellan kartongbitarna. Kan det vara så att fs3 fått indiktatorer på att PN och Polisen storsatsat på att beslagta brev och leta fingeravtryck, fick panik och raderade och städade bort spår under "uppdateringen"?

Sånt här kommer aldrig hända, aldrig någonsin. punkt.

Efter att ha läst alla inlägg i tråden här nu så ser man tydligt mönster att folk vill sprida desinformation och rädsla för att handla, men ni glömmer verkligheten, fundera på hur många brev och paket som skickas https://www.postnord.se/om-oss/press...et-pa-ett-dygn

det finns inga resurser att granska allt detta så handla och var glada

Att flugsvamps exit var plötslig är synd men det betyder inte att det är stopp
Citera
2021-11-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Sånt här kommer aldrig hända, aldrig någonsin. punkt.

Efter att ha läst alla inlägg i tråden här nu så ser man tydligt mönster att folk vill sprida desinformation och rädsla för att handla, men ni glömmer verkligheten, fundera på hur många brev och paket som skickas https://www.postnord.se/om-oss/press...et-pa-ett-dygn

det finns inga resurser att granska allt detta så handla och var glada

Att flugsvamps exit var plötslig är synd men det betyder inte att det är stopp

Postmängden som vanliga brevbärare delar där ditt knark ligger i, den mängden minskar.
Citera
2021-11-05, 14:48
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Vadå fungerat fläckfritt innan du fått paketet?

Det skulle man väl kunna säga om precis vilken clearnet-shop som helst också. Det är inga fläckar i beställnings-processen.

Fläckarna kommer väl när antingen ordern INTE anländer - eller ett brev från polisen...
Jag tänkte mer på insättningar till sidan och annat runt omkring. Men jaja återstår att se om mitt paketet kommer fram, nån måste ju vara testpilot
Citera
2021-11-05, 15:00
Medlem
Detta var ju kuken.
Efter nästan ett års uppehåll satte jag in 1200 häromveckan och helgen innan nedstängningen gjorde jag två beställningar.

De markerades som skickade på måndagen och tisdagen och sen gick sidan ner för "underhåll" på onsdagen. Happ tänkte man men mitt hade ju iaf blivit skickat. Sidan stängde men mina varor var ju på g. Nu har det gått 9-10 dar. Äcklen skickade aldrig, varför kunde de inte avbrutit ordern. De både tog emot och markerade som "skickade".
Citera
2021-11-05, 15:02
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Klart att det är skillnad,är det svårt att se?
Hur många säljare har inte åkt ner och tagit med sig masor med köpare pga sparade köparlistor. En del av en marknads funktioner är att skydda köpare och säljare med hjälp av sin expertis som nu skall skötas av någon random säljare.
Det är skrämande vilken icke existerande säkerhetshygien visa säljare har.
Tyvärr räcker det inte enbart med pgp kryptering,men i en perfekt värld kanske.

Det är av min åsikt att alla köpare och säljare borde vara extra vaksamma för stunden och inte ta onödiga risker. Var rädd om er!

Att säljare sparar listor på köpare har väl inget att göra med ifall säljarens annons ligger på en onion-adress eller clearnet?

Det jag skrev som du svarade på, är att det inte är nån skillnad i säkerhet för en köpare som använder Tor browser ifall säljarens sajt ligger på clearnet eller onion.
Citera
2021-11-05, 15:24
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGoesCrazy
Detta var ju kuken.
Efter nästan ett års uppehåll satte jag in 1200 häromveckan och helgen innan nedstängningen gjorde jag två beställningar.

De markerades som skickade på måndagen och tisdagen och sen gick sidan ner för "underhåll" på onsdagen. Happ tänkte man men mitt hade ju iaf blivit skickat. Sidan stängde men mina varor var ju på g. Nu har det gått 9-10 dar. Äcklen skickade aldrig, varför kunde de inte avbrutit ordern. De både tog emot och markerade som "skickade".

Lade en beställning från Mupparna på måndagen samma vecka som sidan lades ned och jag fick mina brev med ladd!

Vilka beställde du från?
Citera
2021-11-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Lade en beställning från Mupparna på måndagen samma vecka som sidan lades ned och jag fick mina brev med ladd!

Vilka beställde du från?

Narkbanken bland annat.
De har promotat sin clearnet-sida på forumet efter stängningen så de har ju hängt kvar. Det gör en ännu mera lack
Citera
2021-11-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskas
Plötsligt förstår jag varför vanligtvis pålitliga Drugify började att scamma senaste tiden, hört via flera bekanta som haft dem som go-to.

Här har du en till plus att jag vet några till.
Hade en större mängd som aldrig fick trots att det stod som skickat några dagar innan sidan la ner
& dom har noll intresse i att hjälpa till nu
Hoppas att dom inte lyckas lura fler via nya sidan
Citera
2021-11-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Jag tänkte mer på insättningar till sidan och annat runt omkring. Men jaja återstår att se om mitt paketet kommer fram, nån måste ju vara testpilot
Yes, jag förstår, Men "finalen" återstår att se!
Jag är testpilot på en annan sida. Tänker också berätta huruvida det funkade...

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För enkelhetens skull bör vi nog anta att alla som skriver i tråden och som har färre än 200 inlägg per år, snackar skit.
Menar du mig? Så jag kommer att utvecklas när jag skrivit tillräckligt länge i random FB-trådar?
Shit vad taskig du är. Tack för att du förstörde vår helg.
Citera
2021-11-05, 16:10
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Yes, jag förstår, Men "finalen" återstår att se!
Jag är testpilot på en annan sida. Tänker också berätta huruvida det funkade...
Får hoppas att allt går vägen för oss båda två!
Citera
2021-11-05, 16:20
Medlem
Hade beställt från både mupparna och gottochblandat ca 3 veckor innan sidan stängdes. Var dum o släppte pengarna då jag tänkte att posten bara var väldigt sega vilket tyvärr inte är helt ovanligt.
Inget dök upp så slutsatsen blev att polisen måste ha tagit det då det känns konstigt att två pålitliga säljare skulle ha strulat.
Men nu i efterhand så gissar jag på att säljarna vetat om detta ett tag och kanske kört lite selektiv scamming.

Tråkigt då det annars är bra säljare men får bli ett längre uppehåll och se om det kommer nått brev från polisen eller om det aldrig skickades från någon av säljarna.
Citera
2021-11-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Postmängden som vanliga brevbärare delar där ditt knark ligger i, den mängden minskar.

Det stämmer inte heller, varför ge uttryck för att man har koll på någonting som man uppenbarligen inte har?

Knarkbrev klassificeras som klump, även om det ”räknas” som ett vanligt brev så sorteras det bredvid den klassiska posten som c5or och kuvert.

Sanningen är att den klump som skickas ökar för varje dag som går. Privatpersoner har heller aldrig skickat mer privata försändelser än vad man gör nu.

En sak kan jag intyga alla, polisen gör ALDRIG riktade insatser mot inrikesterminaler. Och om de skulle börja göra det så kommer det att läcka ut direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in