2022-11-26, 01:29
Medlem
Tommyshelbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baser
Samma för mig. Snart 4 veckor och inget på lådan. Antar att det inte har skickats någonting.

Blev det en dispyt? Hur bevisar men ens det? Känns som sidan alltid tar säljaren parti
Citera
2022-11-26, 09:52
Medlem
Skulle någon vänlig själ ute i cyber rymden att hjälpa mig!??
Nybörjare när det gäller kryptovalutor m.m.
Jag har köpt XMR för 16 dagar sedan!!!!!!
men ja.... det har inte kommit in på min plånbok (monero Gui).
Funderar på om problemet kasnke är för att jag har en gammal version tydligen?? för kommer upp uppdatering finns när jag startar upp wallet:en (har försökt uppdatera men får fan inte till det =/ )
ska man kanske "ta bort/avinstallera" walleten sen börja om med nya versionen?
Men där blir jag nojjig då jag inte har dem där jäkla "25 orden eller vafan de är"? har ju självkart lösenordet som jag valt.. men räcker det isåfall?
Tack på förhand
Citera
2022-11-26, 12:10
Medlem
Freddrostarrs avatar
Hej!

Dum fråga kanske men är helt ny på Archetyp.
Så länge en vendor inte är online så antar jag att inget blir skickat om jag beställt från denne?
Jag antar att alla beställningar som vendorn får endast kan ses inne på vendorns egna archetypekonto?

Tack på förhand! :-)

Med vänlig hälsning,
Citera
2022-11-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddrostarr
Hej!

Så länge en vendor inte är online så antar jag att inget blir skickat om jag beställt från denne?
Jag antar att alla beställningar som vendorn får endast kan ses inne på vendorns egna archetypekonto?

Med vänlig hälsning,

Självklart så kan en order fortfarande bli skickad om säljaren inte är online, förutsatt att ordern är mottagen.
Förväntar du dig att dom ska ha ena handen på datormusen och att andra handen packar varan?

De säljare som är BRA skickar INTE saker mellan Torsdag - Lördag. Du vill väl inte att din vara ska ligga på postcentralen över helgen så en polishund har flera dagar på sig att leta sig fram sig till din order? Nu är det inte polishundar på varje postcentral och inte varje helg, men eftersom post inte rör sig på helger, och att chansen finns att polisen tittar förbi på postcentralen, så brukar ordrar snarare accepteras och börja packas på Söndagar då det ändå inte spelar någon roll ifall ordern skickas iväg på en helg.

Sen beror det på hur stor och organiserad säljaren är.
Liten säljare?
Då är det mest troligt bara den personen och möjligtvis någon till som både tar emot och packar varorna.
Stor säljare?
Då finns det både packare och springpojkar som packar och lägger sakerna i lådan inom någon/några timmar.

EDIT:
Du har alltså inte lagt ordern ännu om jag förstår det rätt?
Nej, om säljaren inte ser din order så kan dom självklart inte börja förbereda eller skicka den.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2022-11-26 kl. 13:42.
Citera
2022-11-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KL1337AN
Skulle någon vänlig själ ute i cyber rymden att hjälpa mig!??
Nybörjare när det gäller kryptovalutor m.m.
Jag har köpt XMR för 16 dagar sedan!!!!!!
men ja.... det har inte kommit in på min plånbok (monero Gui).
Funderar på om problemet kasnke är för att jag har en gammal version tydligen?? för kommer upp uppdatering finns när jag startar upp wallet:en (har försökt uppdatera men får fan inte till det =/ )
ska man kanske "ta bort/avinstallera" walleten sen börja om med nya versionen?
Men där blir jag nojjig då jag inte har dem där jäkla "25 orden eller vafan de är"? har ju självkart lösenordet som jag valt.. men räcker det isåfall?
Tack på förhand
Avinstallerar du tror jag nog de där 25 orden är viktiga. Men ska väl gå att tvinga den att uppdatera sig? Har du tur känner telefonen igen just din version, men tveksamt. Troligen är det uppdatering som behövs och att det beror på highforken som var i slutet på sommaren.

Citat:
Hej!

Med vänlig hälsning,
Ja, är inte en vendor online när du lagt din order så ser ju ingen ordern, så någon behöver logga in och då syns det vilka beställningar som ligger där.
Citera
2022-11-26, 15:15
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baser
Samma för mig. Snart 4 veckor och inget på lådan. Antar att det inte har skickats någonting.

det kan va att vendorn inte skickat, men de förlorar ju i längden på att blåsa sina köpare så det behöver absolut inte va nån knas, särskilt nu när postnord kör med varannandags utlämning när det gäller vanlig post. så ta de lungt några dagar. och lycka till
Citera
2022-11-26, 16:34
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Avinstallerar du tror jag nog de där 25 orden är viktiga. Men ska väl gå att tvinga den att uppdatera sig? Har du tur känner telefonen igen just din version, men tveksamt. Troligen är det uppdatering som behövs och att det beror på highforken som var i slutet på sommaren.

Ja, är inte en vendor online när du lagt din order så ser ju ingen ordern, så någon behöver logga in och då syns det vilka beställningar som ligger där.

Tack för svar! :-)
Citera
2022-11-26, 16:42
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Självklart så kan en order fortfarande bli skickad om säljaren inte är online, förutsatt att ordern är mottagen.
Förväntar du dig att dom ska ha ena handen på datormusen och att andra handen packar varan?

De säljare som är BRA skickar INTE saker mellan Torsdag - Lördag. Du vill väl inte att din vara ska ligga på postcentralen över helgen så en polishund har flera dagar på sig att leta sig fram sig till din order? Nu är det inte polishundar på varje postcentral och inte varje helg, men eftersom post inte rör sig på helger, och att chansen finns att polisen tittar förbi på postcentralen, så brukar ordrar snarare accepteras och börja packas på Söndagar då det ändå inte spelar någon roll ifall ordern skickas iväg på en helg.

Sen beror det på hur stor och organiserad säljaren är.
Liten säljare?
Då är det mest troligt bara den personen och möjligtvis någon till som både tar emot och packar varorna.
Stor säljare?
Då finns det både packare och springpojkar som packar och lägger sakerna i lådan inom någon/några timmar.

EDIT:
Du har alltså inte lagt ordern ännu om jag förstår det rätt?
Nej, om säljaren inte ser din order så kan dom självklart inte börja förbereda eller skicka den.

Tack för svar! :-)

Jag har ej lagt ordern än. Säljaren har inte varit inne på 3 dagar så väntar tills hen har loggat in igen och jag ska lägga order då för att säkerställa säljaren fortfarande är ”aktiv” kanske lite övernojig men hellre extra försiktig.

Smart det där med att inte skicka Tors-Sön, har jag ej tänkt på.

Finns ju flera säljare iofs som har den produkten jag är ute efter så kan ju prova med en annan i värsta fall. Produkten jag vill ha finns dock bara utanför Sveriges gränser :-)

Med vänlig hälsning,
Citera
2022-11-26, 16:45
Medlem
Citat:
Produkten jag vill ha finns dock bara utanför Sveriges gränser :-)

Ah, jobbigt. Hoppas du får tag på det du vill ha iallafall.
Citera
2022-11-26, 18:01
Medlem
Freddrostarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Ah, jobbigt. Hoppas du får tag på det du vill ha iallafall.

Tack, det ska nog gå bra :-)
Citera
2022-11-26, 22:15
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Någon som fortfarande väntar på paket. En vecka har gått fortfarande inte fått nåt från FS4. En vendor med bra omdöme som jag handlat ifrån sedan FS3.
Samma här. Har väntat i 2 veckor. Får se om något kommer under kommande veckan.
Citera
2022-11-26, 22:23
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Samma här. Har väntat i 2 veckor. Får se om något kommer under kommande veckan.
Får själv se om jag får nåt denna vecka som kommer, vendorn påstod att allt är skickat. Mycket som postas under dessa 2 månader kanske därför som Postnord är tröga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in