2022-11-20, 08:42
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Bara jag som inte kan logga in på Archetyp?

Jag kommer heller inte in för tillfället. Varit så sen igår kväll för min del.
Citera
2022-11-20, 08:44
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Jag kommer in, dock har jag märkt en sak:
Efter att du loggar in så kommer du ju i "phishing jail" eller vad det nu kallas. Det är en sida där du ska klicka på lite extra stora cirklar än den vanliga captcha:n.
Jag får felmeddelande "Error: Something went wrong".
Men om jag klickar på bakåt-knappen så slussar jag vidare och kommer in.
Fick samma fel igår med.
Jag var extra noga att se till så jag klickade på rätt cirkel idag, och jag får ändå samma felmeddelande. Men så länge jag klickar på bakåt-knappen i webbläsaren när felmeddelandet kommer upp så kommer jag in.

Märkligt. Testade att klicka bakåt som du skrev och då kom jag in.. 🤷🏼
Citera
2022-11-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia

Nice.

Såg att någon redan rapporterat problemet på Archetyps forum förut. Hoppas det blir fixat snart.
Citera
2022-11-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia

Hittade en work-around för att slippa "anti-phishing jail"-buggen (och dessutom "anti-phishing jail" varje gång du loggar in).

- Logga in
- Gå till settings
- Miscellaneous
- Anti-Phishing Jail -> No

Citera
2022-11-20, 12:51
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Jag kommer in, dock har jag märkt en sak:
Efter att du loggar in så kommer du ju i "phishing jail" eller vad det nu kallas. Det är en sida där du ska klicka på lite extra stora cirklar än den vanliga captcha:n.
Jag får felmeddelande "Error: Something went wrong".
Men om jag klickar på bakåt-knappen så slussar jag vidare och kommer in.
Fick samma fel igår med.
Jag var extra noga att se till så jag klickade på rätt cirkel idag, och jag får ändå samma felmeddelande. Men så länge jag klickar på bakåt-knappen i webbläsaren när felmeddelandet kommer upp så kommer jag in.

Okej. Det funkade att göra så.
Citera
2022-11-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Om du fick länken via Luffarn så är referralkoden redan inbakad i länken.
Även om det skulle vara en phisingsida du är inne på kommer fortfarande allt se likadant ut, förutom din moneroadress som är utbytt mot en scammer/phishers.

Även ev. saldo på kontot? Loggade in på FS för första gången på svinlänge, gjorde en insättning i förra veckan men ingenting har trillat in än. Tänkte aldrig att det kunde vara phishing eftersom mitt saldo från för typ 1 år sedan var kvar.
Citera
2022-11-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Någon som har erfarenhet med svensk säljare på Archetyp som begär att man släpper deponin innan dom skickar varan för att man har (lågt antal transaktioner)?

Känns suspekt som fan aldrig hänt innan

Hade denna säljaren 7% dispyter? Jag stötte på en som skrev i DM att "oj du har ju nytt konto, du borde inte fått köpa Escrow men men" även om jag hade typ 3 köp på AT. Det tog dem en vecka att "skicka" Sen kommer det inget, jag startar dispyt. De är trevliga men har såklart fortfarande inte skickat något. Sen eskalerar de till admin efter 1 månad har gått och jag förlorar allt. Kul. Fattar inte att så låg IQ att de inte fattar att de tjänar mer om man fortsätter komma tillbaks jämfört med att scamma en fucking gång.

Kunde inte sätt omdömme heller, så nu är det massa andra som köper deras skit. Kul.
Citera
2022-11-21, 22:48
Medlem
Länken som börjar på fcc, slutar med 6ad, verkar gå att gå in med, sett den på luffarn också. Den är väl helt legit? Att gå in via archetyp.cc verkar helt omöjligt!?
Citera
2022-11-22, 09:53
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbabuschthor123
Även ev. saldo på kontot? Loggade in på FS för första gången på svinlänge, gjorde en insättning i förra veckan men ingenting har trillat in än. Tänkte aldrig att det kunde vara phishing eftersom mitt saldo från för typ 1 år sedan var kvar.

Om du tar en titt på blockkedjan med hjälp av din txid så kan du se vart dina btc har landat.
Citera
2022-11-22, 09:55
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Länken som börjar på fcc, slutar med 6ad, verkar gå att gå in med, sett den på luffarn också. Den är väl helt legit? Att gå in via archetyp.cc verkar helt omöjligt!?

Det är ett mindre intelligenstest via archetyp.cc.
Du måste placera 6st bokstäver/siffror där det är ett kryss för att få den fullständiga länken.
Citera
2022-11-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Det är ett mindre intelligenstest via archetyp.cc.
Du måste placera 6st bokstäver/siffror där det är ett kryss för att få den fullständiga länken.

Sen måste länkarna fungera också, den lilla detaljen får vi inte missa, vilket ingen gör i nuläget, via archetyp.cc.
Citera
2022-11-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Sen måste länkarna fungera också, den lilla detaljen får vi inte missa, vilket ingen gör i nuläget, via archetyp.cc.
Jag testade nyss 2 länkar från .cc och båda var trasiga så det är inte bara för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in