Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-10-26, 17:24
Medlem
saraswaras avatar
Hurra De har skippat "The" framför 4400, och jag vet inte om det är en reboot eller fortsättning. Edit: Reboot.

Jag håller på och laddar ner det för recension och betyg som kommer från min sida om ca en timme då antar jag

Fler som ser fram emot detta? Vad tycker ni om första avsnittet som är ute nu?

Edit: https://www.imdb.com/title/tt9319770 - lågt betyg 5.0 enligt imdb, men bara 93 pers har röstat ännu, och det kan ju arta sig, det är ju en episodisk serie av vad jag minns.

Edit 2: The 4400 var en Amerikansk sci fi serie om 4400 personer som försvann mystiskt från olika tidpunkter i historien, och runt om i världen, men oftast Amerikanska personer som försvunnit de senaste ca 30-70 åren eller så. De kom sedan tillbaka, i nutid, alla på samma plats, och hade var och en unika övernaturliga förmågor.

Var avsnitt följde man en eller flera av dessa personer, samt en bunt "detektiver" (eller vad de nu var) som ofta fängslade personerna för brott de begått, eller försökte klura ut varför de var här. Det verkade som att de var folk från framtiden som förändrat dem.
Senast redigerad av saraswara 2021-10-26 kl. 18:20.
Citera
2021-10-26, 17:27
Medlem
Reboot enligt wiki. Oklart varför. Den gjorde inget för mig, minns knappt
Citera
2021-10-26, 17:28
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Måste man googla vad det är för något? Snål trådstart

// PoK
Citera
2021-10-26, 17:34
Medlem
Room531s avatar
Står 5/10 på sidan jag använder... (Kan ju va ok ändå)

men kom på att jag inte har sett hela x files någon gång, bara tiotal ströavsnitt för 20 år sen. Ville ha lite mystery/sci fi så tack!
Citera
2021-10-26, 17:49
Medlem
klybans avatar
Tänkte precis starta en tråd själv om detta, men skönt jag slapp

93 personer röstat 5,0, det får bli lite mer innan man tar detta på allvar.
Verkar som att det är män som röstat ned detta kraftigt, de få kvinnor som röstat har gett betyg på 7,0-7,5.
Män röstat 3,6-4,0.
Detta kan berätta två saker, för mycket starka kvinnoroller/icke vita eller en serie som är mer riktad till kvinnor.

Den första delen bryr jag mig inte ett skit om, för det saknar betydelse helt för fiktion/scifi, är det nummer två så kommer det nog vara troligt att man inte kommer fastna för serien.
Dock älskar jag scifi, och hoppas på drama delen inte är för dominerande.
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Måste man googla vad det är för något? Snål trådstart

// PoK
Du vet inte vad The 4400 är?
Rubriken berättar för oss att vi som tittat på The 4400, så är det tillbaka i nån form.

The 4400 det är 4400st människor "rövas" bort av någon yttre kraft och kommer tillbaka många år senare utan åldrats en sekund, och sen mystiken i detta osv...
En rätt bra serie om man gillar genren, och tyvärr rätt bortglömd.

Men jo, lite snål var TS.
Senast redigerad av klyban 2021-10-26 kl. 17:53.
Citera
2021-10-26, 17:59
Medlem
Cindells avatar
Jag gillade The 4400, så ska bli intressant att se vad de kommit upp med nu. Reboot låter konstigt efter så få år, men en uppföljare kan vara intressant.

Edit: Hmm, ser nu att det är en reboot enligt wikipedia.

Edit 2: Ugh, har sett ett par trailers nu. Känns som en lågbudget, super-PK variant av originalet. Inte alls samma mystik. Vilken besvikelse.
Senast redigerad av Cindell 2021-10-26 kl. 18:08.
Citera
2021-10-26, 18:03
Medlem
saraswaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Verkar som att det är män som röstat ned detta kraftigt, de få kvinnor som röstat har gett betyg på 7,0-7,5.
Män röstat 3,6-4,0.
Detta kan berätta två saker, för mycket starka kvinnoroller/icke vita eller en serie som är mer riktad till kvinnor.

Den första delen bryr jag mig inte ett skit om, för det saknar betydelse helt för fiktion/scifi, är det nummer två så kommer det nog vara troligt att man inte kommer fastna för serien.

Rubriken berättar för oss att vi som tittat på The 4400, så är det tillbaka i nån form.

The 4400 det är 4400st människor "rövas" bort av någon yttre kraft och kommer tillbaka många år senare utan åldrats en sekund, och sen mystiken i detta osv...

Sorry Jag trodde alla visste vad The 4400 var vid det här laget.

Men i alla fall, har sett halva avsnittet nu, och det är väldigt African American centrerat, med många kvinnor precis som du misstänkte. MEN det ÄR bra Tycker jag i alla fall. Och i nästa avsnitt kanske de byter karaktärer, om det nu stör någon.

Edit: Nu har jag sett hela avsnittet, hehe, och ja, de skulle kunna kalla detta the BLACK 4400 Men, det var BRA och jag ser verkligen fram emot fler avsnitt. Äntligen en skön, lättsmält, scifi serie i djungeln av alltför seriösa för sitt eget bästa. Jag ger första avsnittet en solklar 7.5 av 10!
Senast redigerad av saraswara 2021-10-26 kl. 18:34.
Citera
2021-10-26, 18:35
Medlem
saraswaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Jag gillade The 4400, så ska bli intressant att se vad de kommit upp med nu. Reboot låter konstigt efter så få år, men en uppföljare kan vara intressant.

Edit 2: Ugh, har sett ett par trailers nu. Känns som en lågbudget, super-PK variant av originalet. Inte alls samma mystik. Vilken besvikelse.

Det är inte lågbudget vad jag tyckte i alla fall? Special effekterna när de dimper ner från himmelen var bra, men vi har inte sett dem göra så mycket övernaturligt ännu så vad vet jag. Men jo, PK är den Men det stör ej mig.
Citera
2021-10-26, 18:41
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraswara
Det är inte lågbudget vad jag tyckte i alla fall? Special effekterna när de dimper ner från himmelen var bra, men vi har inte sett dem göra så mycket övernaturligt ännu så vad vet jag. Men jo, PK är den Men det stör ej mig.

Okej, får kanske ge den en chans då. Saknar en ny bra Sci-Fi/Fantasy-serie att titta på.
Citera
2021-10-26, 19:29
Medlem
Woke reboot, pass...
Citera
2021-10-26, 22:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraswara
Sorry Jag trodde alla visste vad The 4400 var vid det här laget.

Men i alla fall, har sett halva avsnittet nu, och det är väldigt African American centrerat, med många kvinnor precis som du misstänkte. MEN det ÄR bra Tycker jag i alla fall. Och i nästa avsnitt kanske de byter karaktärer, om det nu stör någon.

Edit: Nu har jag sett hela avsnittet, hehe, och ja, de skulle kunna kalla detta the BLACK 4400 Men, det var BRA och jag ser verkligen fram emot fler avsnitt. Äntligen en skön, lättsmält, scifi serie i djungeln av alltför seriösa för sitt eget bästa. Jag ger första avsnittet en solklar 7.5 av 10!
Är man inte intresserad av genren, så är det inte otroligt man aldrig hört talas om det ens.
Sen även detta med bry sig om hudfärg, hårfärg och annat irrelevant, det gör så att jag kan njuta av TV-serier utan ha det ankaret som drar ned serier.
Inte heller bryr jag mig om böcker, för de vet man kommer nästan aldrig ens överensstämma med TV/filmen.
Det frigör mig i mitt tittande helt klart.

Jag samlar ihop lite avsnitt innan jag tittar, har en massa annat att titta på före.
JAg gillade The 4400 skarpt, dock var det sjukt länge sedan jag såg den, så kommer inte ihåg speciellt mycket detaljer längre.
Såg lite på TPB och EXTV och där fanns inte ens The 4400 att ladda ned längre, NOLL källor för nedladdning.
RARBG hade lite källor, men icke fullständiga som det såg ut som.
SÅ tt uppdatera sig om The 4400 kan nog vara svårt idag, om inte någon kommer och lägger upp igen om denna tar fart.

Ser att män kommer och lägger sina mycket låga betyg, bara antar det är nazister och och extrema incells som är i farten.
Och betygen bland män har nu sjunkit till 3,0, och jag vet med erfarenhet att TV/Film med 3,0 i betyg saknar handling och skådespelare som kan agera osv...
Så det vet jag redan är ett helt felaktigt betyg, men tar serien fart så försvinner dessa röster ut i periferin som irrelevanta.

Din återgivning låter som det är sevärt, och det får bli väldigt kvinnligt om jag inte ska se på scifi.
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Woke reboot, pass...
Det är bara TV-serie och scifi, varför tittade du ens?
Du såg ju redan i rollistan det innehöll en svart person.

Tycker ni är helt tragiska och missar massor av bra Tv/film.
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell

Vad såg du för trailers, för titta igenom två och där var det en enda specialeffekt och när hon drogs ur bilen.
Och du kan ju aldrig greppa en mystik i en trailer direkt.
Det jag undrar är då om du hade nån mer trailer än IMBD´s två.

Jag tittar och återkommer senare, så får vi se vad det är.
Dock är jag en älskare av nästan all scifi, och rätt låga betyg kan funka för mig också.
Så jag är lite "bias" på scifi
Citera
2021-10-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Män röstat 3,6-4,0.

Vad har du för statistik för alien-filmerna? Kill Bill? Finns hur många exempel som helst på filmer/serier med fokus på både starka kvinnliga och icke-vita karaktärer som får höga betyg av män.

Eller ta serien Snowfall. Svart huvudperson och väldigt mycket "black power". 8,2 på imdb. Hur kan det komma sig? Vad har ovan nämnda exempel gemensamt?

Jo, dessa är BRA filmer/serier. Filmer som får dåliga betyg av män verkar snarare vara såna där man tydligt fokuserat mer på ideologi och politiskt budskap än kvalitet. Ofta där folk som är inblandade i produktionen uttryckligen gått ut och berättat just detta (typ, "om du inte gillar radikal feminism ska du inte se den här filmen" etc).

Varför kvinnor i högre utsträckning gillar sånt vet jag inte riktigt, även om jag har mina teorier...

OnT: remake av 4400 känns ju inte jätteintressant. Men är det så att det är en "woke" remake som folk hävdar, så får man väl vara glad att det inte är något bättre dom förstör den här gången.. Det verkar vara ungefär det bästa man kan hoppas på nuförtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in