Citat:
Ja, det är jag väldigt medveten om, ta tex The 100, som är ett perfekt exempel på det du säger, där kvinnor ger mycket höga betyg.Vad har du för statistik för alien-filmerna? Kill Bill? Finns hur många exempel som helst på filmer/serier med fokus på både starka kvinnliga och icke-vita karaktärer som får höga betyg av män.
Eller ta serien Snowfall. Svart huvudperson och väldigt mycket "black power". 8,2 på imdb. Hur kan det komma sig? Vad har ovan nämnda exempel gemensamt?
Jo, dessa är BRA filmer/serier. Filmer som får dåliga betyg av män verkar snarare vara såna där man tydligt fokuserat mer på ideologi och politiskt budskap än kvalitet. Ofta där folk som är inblandade i produktionen uttryckligen gått ut och berättat just detta (typ, "om du inte gillar radikal feminism ska du inte se den här filmen" etc).
Varför kvinnor i högre utsträckning gillar sånt vet jag inte riktigt, även om jag har mina teorier...
OnT: remake av 4400 känns ju inte jätteintressant. Men är det så att det är en "woke" remake som folk hävdar, så får man väl vara glad att det inte är något bättre dom förstör den här gången.. Det verkar vara ungefär det bästa man kan hoppas på nuförtiden.
Eller ta serien Snowfall. Svart huvudperson och väldigt mycket "black power". 8,2 på imdb. Hur kan det komma sig? Vad har ovan nämnda exempel gemensamt?
Jo, dessa är BRA filmer/serier. Filmer som får dåliga betyg av män verkar snarare vara såna där man tydligt fokuserat mer på ideologi och politiskt budskap än kvalitet. Ofta där folk som är inblandade i produktionen uttryckligen gått ut och berättat just detta (typ, "om du inte gillar radikal feminism ska du inte se den här filmen" etc).
Varför kvinnor i högre utsträckning gillar sånt vet jag inte riktigt, även om jag har mina teorier...
OnT: remake av 4400 känns ju inte jätteintressant. Men är det så att det är en "woke" remake som folk hävdar, så får man väl vara glad att det inte är något bättre dom förstör den här gången.. Det verkar vara ungefär det bästa man kan hoppas på nuförtiden.
Tycker det var så komiskt när de döda av Lexa och Lincoln, först blev de kvinnor som gillar kvinnor helt galet arga och gav ettor rätt över, sen dog Lincoln, och då kom de som gillar män blev lika arga.(tror det var i den ordningen).
Men det var en stor komik, men sen verkade det som de ändrade sig, och fortsätt och titta och verkade som en del ändra tillbaka sitt betyg eller åtminstone höjde det lite.
Den serien började som ett typisk tonårsdrama, och tänkte faan, ska detta ens gå titta på.
Sen spjut i bröstet, så var den tanke borta för evigt

Hoppas du inte trodde att jag menade på att det inte går ha ett omvänt förhållande på betygen mellan män och kvinnor, för det har jag aldrig haft uppsåt att mena.
Ett mycket gott råd, sluta bry dig om kön, hudfärg, hårfärg, bi eller homosexuell, starka kvinnor(den verkar incells ha extremt svår för, och då de dåliga incells) eller vad boken har för story(för där vet vi att det aldrig följs i princip ändå) och annat sånt
Du kommer klara av att njuta av MYCKET TV/film.
Jag vet inte vad denna remake kommer bli, jag ska titta och se, och jag går in med tanke att jag ska glömma av The 4400.
Det är inte alltid lätt, men försöker man, så är chansen att man kan bli väl underhållen om man lyckas.

De har skippat "The" framför 4400, och jag vet inte om det är en reboot eller fortsättning. Edit: Reboot.
för recension och betyg som kommer från min sida om ca en timme då antar jag