Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-26, 22:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Vad har du för statistik för alien-filmerna? Kill Bill? Finns hur många exempel som helst på filmer/serier med fokus på både starka kvinnliga och icke-vita karaktärer som får höga betyg av män.

Eller ta serien Snowfall. Svart huvudperson och väldigt mycket "black power". 8,2 på imdb. Hur kan det komma sig? Vad har ovan nämnda exempel gemensamt?

Jo, dessa är BRA filmer/serier. Filmer som får dåliga betyg av män verkar snarare vara såna där man tydligt fokuserat mer på ideologi och politiskt budskap än kvalitet. Ofta där folk som är inblandade i produktionen uttryckligen gått ut och berättat just detta (typ, "om du inte gillar radikal feminism ska du inte se den här filmen" etc).

Varför kvinnor i högre utsträckning gillar sånt vet jag inte riktigt, även om jag har mina teorier...

OnT: remake av 4400 känns ju inte jätteintressant. Men är det så att det är en "woke" remake som folk hävdar, så får man väl vara glad att det inte är något bättre dom förstör den här gången.. Det verkar vara ungefär det bästa man kan hoppas på nuförtiden.
Ja, det är jag väldigt medveten om, ta tex The 100, som är ett perfekt exempel på det du säger, där kvinnor ger mycket höga betyg.
Tycker det var så komiskt när de döda av Lexa och Lincoln, först blev de kvinnor som gillar kvinnor helt galet arga och gav ettor rätt över, sen dog Lincoln, och då kom de som gillar män blev lika arga.(tror det var i den ordningen).
Men det var en stor komik, men sen verkade det som de ändrade sig, och fortsätt och titta och verkade som en del ändra tillbaka sitt betyg eller åtminstone höjde det lite.

Den serien började som ett typisk tonårsdrama, och tänkte faan, ska detta ens gå titta på.
Sen spjut i bröstet, så var den tanke borta för evigt

Hoppas du inte trodde att jag menade på att det inte går ha ett omvänt förhållande på betygen mellan män och kvinnor, för det har jag aldrig haft uppsåt att mena.

Ett mycket gott råd, sluta bry dig om kön, hudfärg, hårfärg, bi eller homosexuell, starka kvinnor(den verkar incells ha extremt svår för, och då de dåliga incells) eller vad boken har för story(för där vet vi att det aldrig följs i princip ändå) och annat sånt
Du kommer klara av att njuta av MYCKET TV/film.

Jag vet inte vad denna remake kommer bli, jag ska titta och se, och jag går in med tanke att jag ska glömma av The 4400.
Det är inte alltid lätt, men försöker man, så är chansen att man kan bli väl underhållen om man lyckas.
Citera
2021-10-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tänkte precis starta en tråd själv om detta, men skönt jag slapp

93 personer röstat 5,0, det får bli lite mer innan man tar detta på allvar.
Verkar som att det är män som röstat ned detta kraftigt, de få kvinnor som röstat har gett betyg på 7,0-7,5.
Män röstat 3,6-4,0.
Detta kan berätta två saker, för mycket starka kvinnoroller/icke vita eller en serie som är mer riktad till kvinnor.

Den första delen bryr jag mig inte ett skit om, för det saknar betydelse helt för fiktion/scifi, är det nummer två så kommer det nog vara troligt att man inte kommer fastna för serien.
Dock älskar jag scifi, och hoppas på drama delen inte är för dominerande.

Du vet inte vad The 4400 är?
Rubriken berättar för oss att vi som tittat på The 4400, så är det tillbaka i nån form.

The 4400 det är 4400st människor "rövas" bort av någon yttre kraft och kommer tillbaka många år senare utan åldrats en sekund, och sen mystiken i detta osv...
En rätt bra serie om man gillar genren, och tyvärr rätt bortglömd.

Men jo, lite snål var TS.

Get woke, go broke som det heter.

Gav den 10 min. Fyfan vilken dynga!

Men det är väl (vita) männens fel.
Citera
2021-10-26, 23:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saraswara
Hurra De har skippat "The" framför 4400, och jag vet inte om det är en reboot eller fortsättning. Edit: Reboot.

Jag håller på och laddar ner det för recension och betyg som kommer från min sida om ca en timme då antar jag

Fler som ser fram emot detta? Vad tycker ni om första avsnittet som är ute nu?

Edit: https://www.imdb.com/title/tt9319770 - lågt betyg 5.0 enligt imdb, men bara 93 pers har röstat ännu, och det kan ju arta sig, det är ju en episodisk serie av vad jag minns.

Edit 2: The 4400 var en Amerikansk sci fi serie om 4400 personer som försvann mystiskt från olika tidpunkter i historien, och runt om i världen, men oftast Amerikanska personer som försvunnit de senaste ca 30-70 åren eller så. De kom sedan tillbaka, i nutid, alla på samma plats, och hade var och en unika övernaturliga förmågor.

Var avsnitt följde man en eller flera av dessa personer, samt en bunt "detektiver" (eller vad de nu var) som ofta fängslade personerna för brott de begått, eller försökte klura ut varför de var här. Det verkade som att de var folk från framtiden som förändrat dem.

Försökte kolla några avsnitt när 4400 kom för några år sedan. Gav upp efter några, typ 3-4.
Fattade inte underhållningsvärdet. Jag gillar sådana serier egentligen, typ Star Trek, Quantum Leap etc.
Men vad gick 4400 ut på? Tyvärr fattade jag inte konceptet, eller i alla fall inte såg underhållningsvärdet i serien.
Citera
2021-10-27, 01:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nja, inte speciellt bra första avsnitt. 4/10 max. Håller koll på den här tråden för att se om den tar upp sig.
Citera
2021-10-27, 02:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Get woke, go broke som det heter.

Gav den 10 min. Fyfan vilken dynga!

Men det är väl (vita) männens fel.
Tycker synd om er som inte klarar av att se handlingen och bara hudfärg och svart hår.
Det är scifi och fiktion, och handlingen är det enda som är viktigt.

Varför du ens titta på det, du såg ju redan i rollistan att det var för mångas vart för dig.
Och woke ne, det är bara inbillat, det är som ni inte ens förstår vad woke är ens.
Sen kan det vara dygna för det, men bryr man om sig som saknar betydelse, så kan man undrar varför ni ens började titta.

Personligen har jag alltid en regel och när det är genre som jag gillar, ge det alltid 5 avsnitt, det är enda sättet och ta reda på om det är bra eller dålig HANDLING, och att The 4400 stuken var bra, det råder ingen som helst tvivel om.
Och en sak är säker, du har inte en susning om det var bra eller inte pga endast 10min du titta på 4400, men skoj du berättade detta för det ser så komiskt ut.

Men jag ska samla ihop ett gäng avsnitt innan jag tittar, och vem vet, kanske det är dåligt på riktigt.
Men jag tänker i alla fall ta reda på detta genom titta på serien och inte stänga av för man ser en svart person framför sig
Citera
2021-10-27, 02:54
Bannlyst
vart är den originella varianten, imdb link ?
Citera
2021-10-27, 11:45
Medlem
saraswaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinarAvliden
vart är den originella varianten, imdb link ?

https://www.imdb.com/title/tt0389564
Citera
2021-10-27, 12:44
Medlem
KungAllans avatar
Citat:
Tycker synd om er som inte klarar av att se handlingen och bara hudfärg och svart hår.
Det är scifi och fiktion, och handlingen är det enda som är viktigt.

Varför du ens titta på det, du såg ju redan i rollistan att det var för mångas vart för dig.
Och woke ne, det är bara inbillat, det är som ni inte ens förstår vad woke är ens.
Sen kan det vara dygna för det, men bryr man om sig som saknar betydelse, så kan man undrar varför ni ens började titta.

Personligen har jag alltid en regel och när det är genre som jag gillar, ge det alltid 5 avsnitt, det är enda sättet och ta reda på om det är bra eller dålig HANDLING, och att The 4400 stuken var bra, det råder ingen som helst tvivel om.
Och en sak är säker, du har inte en susning om det var bra eller inte pga endast 10min du titta på 4400, men skoj du berättade detta för det ser så komiskt ut.

Men jag ska samla ihop ett gäng avsnitt innan jag tittar, och vem vet, kanske det är dåligt på riktigt.
Men jag tänker i alla fall ta reda på detta genom titta på serien och inte stänga av för man ser en svart person framför sig

Men för de som gjort serien är det ju inte endast detta?

Jag stör mig som fan på att det sitter en massa lilia/rosa/blåhåriga kärringar och bestämmer vad folk ska se för underhållning.

Då kan de få behålla skiten, jag slösar inte en sekund av mitt liv på deras indoktrinering
Citera
2021-10-27, 15:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungAllan

Jag stör mig som fan på att det sitter en massa lilia/rosa/blåhåriga kärringar och bestämmer vad folk ska se för underhållning.

Då kan de få behålla skiten, jag slösar inte en sekund av mitt liv på deras indoktrinering

Det är väl ändå tittarsiffrorna som styr när det gäller tv-serier?

Hur less är jag inte på bra serier som läggs ner för att de inte är tillräckligt populära.
Citera
2021-10-27, 17:38
Medlem
klybans avatar
Citat:

Indoktrinerad av scifi och fiktion, är du så svagsint att du inte klarar av att se skillnaden på scifi och fiktion att du tror det är en verklighet.

Självfallet gör de TV-serien för en ekonomisk vinst

Ingen har bestämt nått i vad du kan se, men argumenten är så extremt bristfälliga när man ropar woke varje gång man ser en hudfärg man inte gillar eller tex lite för kvinnor
Min fråga är varför du ens började titta och när rollistan är som den är, extremt perplexande.
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är väl ändå tittarsiffrorna som styr när det gäller tv-serier?

Hur less är jag inte på bra serier som läggs ner för att de inte är tillräckligt populära.
Ja, det är otroligt många serier som blir nedlagda pga de anses inte ha tillräckligt med tittarsiffror.
FOX var sjuka på detta innan, och de har massor av en säsongs serier som hade en potential.
Ibland ställde jag mig rätt frågande till varför de ens startade upp scifi-serier, som man visste på förhand bara attrakterar ett visst segment.
Citera
2021-10-27, 18:45
Medlem
KungAllans avatar
Citat:
Indoktrinerad av scifi och fiktion, är du så svagsint att du inte klarar av att se skillnaden på scifi och fiktion att du tror det är en verklighet.

Självfallet gör de TV-serien för en ekonomisk vinst

Ingen har bestämt nått i vad du kan se, men argumenten är så extremt bristfälliga när man ropar woke varje gång man ser en hudfärg man inte gillar eller tex lite för kvinnor
Min fråga är varför du ens började titta och när rollistan är som den är, extremt perplexande.

Ja, det är otroligt många serier som blir nedlagda pga de anses inte ha tillräckligt med tittarsiffror.
FOX var sjuka på detta innan, och de har massor av en säsongs serier som hade en potential.
Ibland ställde jag mig rätt frågande till varför de ens startade upp scifi-serier, som man visste på förhand bara attrakterar ett visst segment.

Lugn nu lilla du, behöver inte dra på alla cylindrar här. Nej, jag är inte så svagsint att jag blir indoktrinerad, men det är ju dessa människors mål fattar du väl? Jag röstar med plånboken och ger dem varken min tid eller mina pengar, get it?
Citera
2021-10-27, 20:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Lugn nu lilla du, behöver inte dra på alla cylindrar här. Nej, jag är inte så svagsint att jag blir indoktrinerad, men det är ju dessa människors mål fattar du väl? Jag röstar med plånboken och ger dem varken min tid eller mina pengar, get it?
Intellek¨ta männsikro blir inte indoktrinerade av scifi och fiktion, för är är man per definition svagsint om man tror detta.
Kanske du inte vet vad scifi och fiktion är?
För det skulle förklara allt.

Kommer sluta leka med dig nu, och återkommer när jag sett 5 avsnitt av 4400, dock är en sak säker, jag kommer kolla på handlingen och inte på hudfärg, hårfärg eller om de är kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in