2021-12-23, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Vem fan tror du att du är din lilla råtta.. snacka inte om min trångsynthet utan att ha torrt på fötterna.. sista jag är är trångsynt.. jag vet exakt hur gatan fungerar men kanske blivit lite vuxnare.. Sebbe staxx ja det var en annan typ av spelare på sin tid. Jag snackar inte om varför han blev mördad, jag pratar om varför han fick mer hat från andra än många andra grabbar som rappar om orten och det sättet att leva utan av själva vara speciellt aktiva 🤷🏻‍♂️
Det sved i mångas ögon att han kom upp som en liten vit Nisse och tog över scenen till viss del.. om du säger imot det så är det du som är trångsynt..

Citat:
Och du kanske inte förstår varför N var tvungen spela sina kort som han gjorde.. för han hade inte nån ”liknande” klick. Folk vände ryggen mot honom så fort de blev knas. Han var inte en bror i de flestas ögon.. han var en dräng med cash i deras ögon. Han flyttade på sig för att överleva så länge han kunde.. Du vet själv hur det är. Sen att de finns aktiva svenska killar fattar väl alla.. men då kanske de är deras levebröd oxå.. dom kanske inte står på Ica och slänger mjölk 7-16. Utan dom är kriminell på heltid

Citat:
De e ju de jag skriver, han hade inte sin ort bakom sig för han blev inte accepterad när dom blev äldre.. Jag tror jag vet väldigt mkt mer än vad du tror.
Men jag förstår vad du menar till 100% men tyvärr så var det inte lika lätt för Nisse, han hade dubbelt så mkt att bevisa och det var mer än vad han kunde.. Du tror inte nånting berodde på han va svenne, jag tror mkt hade att göra me de..

Vad skulle du själv göra om du tex blev förnedrad på det sättet han blev, och fukking förrådd av dina ”vänner” hade du stannat och reppat dom eller hade du stuckit?

Säg inte nu att jag inte förstår gatan utan tänk lite, Nisse hade inget val.. han var inte tillräcklig för att klara sig utan back

Citat:
Jag fattar vad du menar, men läs mig igen.. Nisse hade inte det i sig. Han var inte kapabel till att klippa Haval. Och därför inte lika mkt värd för dom andra grabbarna.
Han ville få det till det via sina texter, men så var inte verkligheten.
Men kolla hans grabbar då? Hur lojala var dom mot honom när han blev kidnappad?

Btw har aldrig sagt han blivit utslängd från sin ort för han va svenne, utan det jag sa var att han fick mycket hat pga av det.. från många håll

Citat:
Jo men fly från Sthlm var ju de sämsta han kunde göra enligt Mamme, han skulle stannat och varit lojal mot sin ort, knäppt Haval, inte sökt skydd utifrån.. Visst han gjorde misstag kanske som inte accepterades av vissa, men tror han gjorde de han kunde för att försöka hålla sig levande.

Många som säger man ska göra si eller så, undra hur många av dom som levt med ett pris på sitt huvud 💀

Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Skulle han stanna kvar o bli klippt ? Han var ju jagad när han var där förra året ,dem ville döda han då. Sen hur ska han vara lojal mot sin ort när vissa stog o kolla på under kidnappningen o andra var med på kidnappningen.

Tror du jag missat vad jag skrivit.. 😅 jag håller med dig 100%
Citera
2021-12-23, 03:17
Medlem
En annan anledning till varför jag tror att kidnappningen/utpressningen inträffade från första början är för att Vårby grabbarna visste att Einar inte kommer gå till polisen.

De visste att Einar inte vågar försvara sig med våld men samtidigt ville han till varje pris leva upp till gangster stereotypen om att man inte pratar med polisen.

Även detta gjorde honom till det perfekta utpressningsoffret tyvärr.
Citera
2021-12-23, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Undra varför kidnappningen skedde... grabbar blev helt enkelt avundsjuka på han för att han nu har blivit känd, gör miljoner och dessutom är svensk eller hur? Konstigt hur hans egna från hans egen ort var med och kidnappa han, jag menar det, jävligt konstigt. Oftast är det fiende från andra områden man har haft beef med men nu är alla bara avundsjuka och har "backstabbat" honom. Hejdå snorunge fanboys jag har inte tid med er.

Haha du har ingenting att skriva mer än att du förklarar gatans regler hela tiden som att du vore nåt jävla lexikon och att snubbar e fanboys.
Vad ditt lilla gäng gjorde för varandra när ni va ute å snattade har noll med detta att göra.. Du vet vad avundsjuka gör mot folk? Men du har en poäng när du skriver vi inte har tid med varandra längre..
Citera
2021-12-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undersokaren1
En annan anledning till varför jag tror att kidnappningen/utpressningen inträffade från första början är för att Vårby grabbarna visste att Einar inte kommer gå till polisen.

De visste att Einar inte vågar försvara sig med våld men samtidigt ville han till varje pris leva upp till gangster stereotypen om att man inte pratar med polisen.

Även detta gjorde honom till det perfekta utpressningsoffret tyvärr.
Självklart.
Citera
2021-12-23, 05:35
Medlem
För det första så va einar fuckig LEGEND . Han gjorde något som dom andra avundsjuka råttorna inte klarade .. nämligen att leverera bra musik och försörja sej på det .

Dom försörjer sej på att sälja knark samt utpressa folk .. tänk om dessa vider kunde ta och skaffa sej ett vanligt jävla jobb så dom får veta hur det känns att göra rätt för sej.
Dom har inte ens råd att köpa sina egna rolex eller guld utan måste råna någon för att få det .. altså jag verkligen skäms åt er vägnar. Så tragiskt människor
ert jävla gäng är ett jävla fucking pack som borde få så mkt eir i sin tiz så dom skriker som dom chenzir dom är ..

Dom har fått stor del av Sveriges befolkning emot sej. Dom har startat ett krig dom inte kommer kunna avsluta.. det gäller dom alla pissluffarna...

Som 1 cuz säger . Vapnet i handen på apan ... .

Skulle lätt kunna slänga in en handgranat bara så är problemet löst.. har noll respekt för ortenwannabee gangster som tror dom är något bara för dom slänger med puffan och knarkar bort hjärnan.. respekt förtjänar man genom att visa respekt och de enda dom förtjänar är eir i tiz...

Btw dom golade sej själva .. hade dom inte suttit som ett gäng fittor och babblat på en jävla enchro hade dom aldrig åkt fast ... ska man behöva lära er allt eller ????

Dom borde få pris för världens sämsta orten wannabee .. ni borde fan skämmas !!!

MAN PRATAR ALDRIG VIA CHAT ELLER LUR UTAN ALLTID ÖGA MOT ÖGA era jävla Pajasar...

sen info är ENDAST need to know inte Nice to know ...

Men dra ni en lina till eller 2 och skvallra lite mer så vi kan få rensa lite på gatorna ..

Fy fan för er!!!
Citera
2021-12-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
För det första så va einar fuckig LEGEND . Han gjorde något som dom andra avundsjuka råttorna inte klarade .. nämligen att leverera bra musik och försörja sej på det .

Dom försörjer sej på att sälja knark samt utpressa folk .. tänk om dessa vider kunde ta och skaffa sej ett vanligt jävla jobb så dom får veta hur det känns att göra rätt för sej.
Dom har inte ens råd att köpa sina egna rolex eller guld utan måste råna någon för att få det .. altså jag verkligen skäms åt er vägnar. Så tragiskt människor
ert jävla gäng är ett jävla fucking pack som borde få så mkt eir i sin tiz så dom skriker som dom chenzir dom är ..

Dom har fått stor del av Sveriges befolkning emot sej. Dom har startat ett krig dom inte kommer kunna avsluta.. det gäller dom alla pissluffarna...

Som 1 cuz säger . Vapnet i handen på apan ... .

Skulle lätt kunna slänga in en handgranat bara så är problemet löst.. har noll respekt för ortenwannabee gangster som tror dom är något bara för dom slänger med puffan och knarkar bort hjärnan.. respekt förtjänar man genom att visa respekt och de enda dom förtjänar är eir i tiz...

Btw dom golade sej själva .. hade dom inte suttit som ett gäng fittor och babblat på en jävla enchro hade dom aldrig åkt fast ... ska man behöva lära er allt eller ????

Dom borde få pris för världens sämsta orten wannabee .. ni borde fan skämmas !!!

MAN PRATAR ALDRIG VIA CHAT ELLER LUR UTAN ALLTID ÖGA MOT ÖGA era jävla Pajasar...

sen info är ENDAST need to know inte Nice to know ...

Men dra ni en lina till eller 2 och skvallra lite mer så vi kan få rensa lite på gatorna ..

Fy fan för er!!!

Att Lalla in lite på FB och skriva av sig när man kommer hem på fyllan och är lite sne..

Du framställde inte dig själv som en superskön människa heller, men de kanske du vet.. 😂
Citera
2021-12-23, 09:56
Medlem
Citat:
Att Lalla in lite på FB och skriva av sig när man kommer hem på fyllan och är lite sne..

Du framställde inte dig själv som en superskön människa heller, men de kanske du vet.. 😂

Dålig människo kännare du .. nr 1 dricker inte . Finner inte det tillfredsställande. Nr 2 festar således inte .
Nr 3 aa rätt sne faktist . Dessa wannabee gangster beter sej som jävla apor .. börja bete sej kanske ?

Nr 4 är inte här för att framställas skön . Utan va en åsikt rätt från hjärtat helt nykter hur du tolkar den är.upp till dej . Behöver inte ditt gillande heller. Klarar mej . Kunde bara inte somna . Rätt tröttsamt att landet ser ut som ett smånarnsdagis .. är min åsikt
Citera
2021-12-23, 09:57
Medlem
Situationer ser endast ut såhär för att vi tillåter det
Citera
2021-12-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Situationer ser endast ut såhär för att vi tillåter det

Vad betyder "eir i sin tiz" så dem skriker som dem "chenzir" som du skriver? En spark i veka livet typ?
Citera
2021-12-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad betyder "eir i sin tiz" så dem skriker som dem "chenzir" som du skriver? En spark i veka livet typ?

Kuk i röven (eir i tiz)

Gris (chenzir?) men då skulle det stavas Xhanzir tror jag.
Citera
2021-12-23, 11:33
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Inte redo att röka fredspipa Fricky? Jom har varit big pain in the ass ett bra tag men har kammat snedbena och för tillfället slutat fulposta. Jag tar inte gift på att ett Jom-skov inte kommer men tycker vi får stötta trenden och vänta med bältesläggning.
Jag tycker inte att han har dragit ner på att fulposta överhuvudtaget, men vem är jag att avgöra det.

Blir nog att ta och röka fredspipan ändå, trots allt julafton imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Ja exakt ja såg Einar i Stockholm idag men vet ey om de va min fantasi 🤔
Senast redigerad av Fricky 2021-12-23 kl. 11:46.
Citera
2021-12-23, 11:41
Medlem
Frickys avatar
Vad är grejen med att folk i tråden ska hävda sig om vem som är från "gatan" och inte?

Denna tråd är till för att diskutera kring brottfallet, inte vilka som faktiskt är från "gatan/orten".

Blir väldigt löjligt i mina ögon.
Alla har rätt till att diskutera kring brottfallet, oavsett ens bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in