2021-12-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Det handlar 100% om att han e svenne inget annat 🤷🏻‍♂️

Det gör det inte alls. Det finns svenskar som är aktiva på gatan också. Sen är dom självklart inte i majoritet men dom finns. Gatan handlar inte om etnicitet utan allt handlar om ord och handlingar. Sebbe Staxx var svensk och han är en legend för grabbarna i orten som är aktiva. Du verkar inte fatta i din lilla trångsynta hjärna vad det här egentligen handlade om och hur snubben spelade sina kort. Sluta sprid skitsnack.
Citera
2021-12-22, 11:07
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vem har stått och viftat stolt med sina pengar och skrutit inför medlemmar i kriminella gäng och retat upp dem? Är det en iakttagelse du gjort om Nisse eller är det en allmän spaning från dig till oss alla om vad som kan vara riskabelt här i världen?

Nisse har gjort det, och om du säger något annat är du antingen troll eller väldigt dålig insatt i hans storys på insta eller youtubevideos.
Citera
2021-12-22, 11:14
Medlem
Den misstänkta "torpeden" skall komma ifrån dalen och mordet har utförts åt vårby enligt mina källor. Har svårt att se att Dumle sålt einar till vårby pga deras kopplingar till shottaz. Även på Adel finns det inget som tyder på att han skulle ha sålt einar. Finns det någon annan potentiell orm i hans umgängeskrets?
Citera
2021-12-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorryskabalurka
Vårbynätverket, Chihab Lamouris mentor och ledare även kallat Karl.

För nya läsare - Mr K är ingen människa av kött och blod utan Chibab Lamouris låtsaskompis som han försöker hävda har brukat hans ecrolur och befunnit sig på exakt samma platser som honom själv. Flera i Vårbys ledargrupp försökte sig på denna strategi men det funkade ju inte riktigt....
Citera
2021-12-22, 11:20
Medlem
Man undrar ju vad deras advokater tyckte om det. En försvarsadvokat har sitt jobb såklart men även dom anade förmodligen att det aldrig skulle hålla juridiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
För nya läsare - Mr K är ingen människa av kött och blod utan Chibab Lamouris låtsaskompis som han försöker hävda har brukat hans ecrolur och befunnit sig på exakt samma platser som honom själv. Flera i Vårbys ledargrupp försökte sig på denna strategi men det funkade ju inte riktigt....
Citera
2021-12-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Det gör det inte alls. Det finns svenskar som är aktiva på gatan också. Sen är dom självklart inte i majoritet men dom finns. Gatan handlar inte om etnicitet utan allt handlar om ord och handlingar. Sebbe Staxx var svensk och han är en legend för grabbarna i orten som är aktiva. Du verkar inte fatta i din lilla trångsynta hjärna vad det här egentligen handlade om och hur snubben spelade sina kort. Sluta sprid skitsnack.

Sebbe Staxx var bara frontfigur. Långt mindre kriminell än de flesta som var med i, eller förknippades med kartellen. Det har t.o.m Kinesen gått ut med. Däremot så blev han mer ”äkta” pga det våldskapital de andra hade och den uppbackning han fick därifrån
Citera
2021-12-22, 11:43
Medlem
Citat:

Vem fan tror du att du är din lilla råtta.. snacka inte om min trångsynthet utan att ha torrt på fötterna.. sista jag är är trångsynt.. jag vet exakt hur gatan fungerar men kanske blivit lite vuxnare.. Sebbe staxx ja det var en annan typ av spelare på sin tid. Jag snackar inte om varför han blev mördad, jag pratar om varför han fick mer hat från andra än många andra grabbar som rappar om orten och det sättet att leva utan av själva vara speciellt aktiva 🤷🏻‍♂️
Det sved i mångas ögon att han kom upp som en liten vit Nisse och tog över scenen till viss del.. om du säger imot det så är det du som är trångsynt..
Citera
2021-12-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Man undrar ju vad deras advokater tyckte om det. En försvarsadvokat har sitt jobb såklart men även dom anade förmodligen att det aldrig skulle hålla juridiskt.

Ja, har hört många av de förhören och visst undrade man ibland om försvaret var med på "strategin". Samtidigt var de nog rätt desperata. Polis/åklagare hade gjort ett grundligt jobb med att binda dem till encrolurarna vid de viktiga tidpunkterna. De som är lägre i hierarkin körde väl mer med att telefoner lånas hit och dit så man kan inte veta säkert vem som använde telefonen just då. Typ sprida lite "rimligt tvivel".

Men tveksamt om Chibabs och hans bror Chameseddines kreativa sagoberättande var till någon fördel för dem. Men alternativet var kanske "inga kommentarer". Är ingen jurist men tror att i o m att enro accepteras så är de körda. Advokaternas enda hopp vore nog om encrobevis underkändes av princip.

EDIT: Men det handlar väl mer om att försöka få ner tiden lite grann... det måste de väl hoppas på då de överklagade. Har inte följt något från Hovrätten dock. Har inte sett något skrivet/inspelat/rapporterat därifrån...
Misstänker att Chibabs grandiosa personlighet spelade honom ett spratt och i Chamseddines fall - dumhet.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-22 kl. 11:55.
Citera
2021-12-22, 11:48
Medlem
Citat:

Och du kanske inte förstår varför N var tvungen spela sina kort som han gjorde.. för han hade inte nån ”liknande” klick. Folk vände ryggen mot honom så fort de blev knas. Han var inte en bror i de flestas ögon.. han var en dräng med cash i deras ögon. Han flyttade på sig för att överleva så länge han kunde.. Du vet själv hur det är. Sen att de finns aktiva svenska killar fattar väl alla.. men då kanske de är deras levebröd oxå.. dom kanske inte står på Ica och slänger mjölk 7-16. Utan dom är kriminell på heltid
Citera
2021-12-22, 11:50
Medlem
Citat:

Och nummer 3, var har jag skrivit att det inte finns svenska killar på gatan? 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-12-22, 11:53
Medlem
Nej alla Bajen fans, jag varken har eller tror att hela er klacka kommer jaga de ansvariga för Nisses mord, jag drog ett exempel på hur det skulle kunna vara. Där personer knutna till KGB och även Bandidos/Bredäng är inblandade i ganska våldsamma situationer i staden där Nisses fd/nya Manager/säkerhetsansvariga även nu är försvunnen.

Det behöver inte finnas något samband, men om någon tycker det är logiskt och rätt att släcka Nisse pga att han ej ville betala "skatt" på sina inkomster till sina fd kompisar. Så lär det ju finnas personer som kan anse det värt att krångla med den personen som det går mest rykten om att ha krävt Nisse på pengar/skatt för beskydd. Han om någon gjorde kanske inte de han blev betald att göra?

Ursäkta för lite OT här nu.

Är det bara jag som har svårt att separera bla dessa 2 användarnamn åt?
Inte för att de spelar så stor roll just här, men någongång lär man väl hamna i en dialog med ett användarnamn som ligger för nära ett annat, innan man förstå att man snackar med fel "tvilling".

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Citera
2021-12-22, 11:58
Medlem
TigerKid02 och TopDogg08. Hur svårt är det att skilja?

Eller du kanske syftar på djuret i översättningen?

Tigerpojken och Topphunden?

Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Nej alla Bajen fans, jag varken har eller tror att hela er klacka kommer jaga de ansvariga för Nisses mord, jag drog ett exempel på hur det skulle kunna vara. Där personer knutna till KGB och även Bandidos/Bredäng är inblandade i ganska våldsamma situationer i staden där Nisses fd/nya Manager/säkerhetsansvariga även nu är försvunnen.

Det behöver inte finnas något samband, men om någon tycker det är logiskt och rätt att släcka Nisse pga att han ej ville betala "skatt" på sina inkomster till sina fd kompisar. Så lär det ju finnas personer som kan anse det värt att krångla med den personen som det går mest rykten om att ha krävt Nisse på pengar/skatt för beskydd. Han om någon gjorde kanske inte de han blev betald att göra?

Ursäkta för lite OT här nu.

Är det bara jag som har svårt att separera bla dessa 2 användarnamn åt?
Inte för att de spelar så stor roll just här, men någongång lär man väl hamna i en dialog med ett användarnamn som ligger för nära ett annat, innan man förstå att man snackar med fel "tvilling".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in