Citat:
Ursprungligen postat av
broncovich
De e ju de jag skriver, han hade inte sin ort bakom sig för han blev inte accepterad när dom blev äldre.. Jag tror jag vet väldigt mkt mer än vad du tror.
Men jag förstår vad du menar till 100% men tyvärr så var det inte lika lätt för Nisse, han hade dubbelt så mkt att bevisa och det var mer än vad han kunde.. Du tror inte nånting berodde på han va svenne, jag tror mkt hade att göra me de..
Vad skulle du själv göra om du tex blev förnedrad på det sättet han blev, och fukking förrådd av dina ”vänner” hade du stannat och reppat dom eller hade du stuckit?
Säg inte nu att jag inte förstår gatan utan tänk lite, Nisse hade inget val.. han var inte tillräcklig för att klara sig utan back
Jag har varit i gäng där vi har haft en svensk med. I nästan alla gäng så finns det alltid på nåt konstigt sätt en svensk som på nåt sätt är inblandad. Svensken som var med oss var precis som oss. Ingen av oss kände att han behöver visa mer, han hänger ju redan med grabbarna, vad ska han bevisa mer för att vara en del i gänget? Tror du nån säger "du är svensk/arab/svart så visa oss vad din etnicitet går för". Det här är inte film. Grabbarna är tighta och grabbarna don't give a fuck vart du är ifrån, bara du är lojal med grabbarna från din trakt, det är allt det handlar om.
Vad Nisse borde göra? Han borde ha klippt Haval därför Haval var ute 6-7 månader efter kidnappningen. Han hade ett halv år på dig att klippa han. Man går inte på familjemedlemmar och detta är ännu ett snedsteg från hans sida som sluta med att vi sitter här och skriver nu.
Jag har aldrig aldrig aldrig någonsin som sagt hört talats om en ort som har slängt ut en shuno men det har varit hela ortens fel hahahaha. Orten hade tjänat på grabben.
"Låt oss slänga ut en av Sveriges största artister med tiotals miljoner spelningar från vår ort för att han är svensk och vi är avundsjuka".
Det finns ett mönster i Einars liv och det är de ständiga misstagen han gör vilket till slut var bara döden kvar.