2021-12-22, 21:43
Medlem
Tack för inlägget!

Sen har väl varje knäckning en viss tidsperiod på hur mycket information det finns att hämta? Är det olika tidsperioder för de olika telefonerna?

Jag minns att Encro hade iaf ett par månader bakåt men det är 1,5 år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja det finns krypterade att köpa idag som inte knäckts. Polisen har säkert koll på märket men som sagt inte knäckt ännu. Funnits ett tag.

Datum det knäcktes enligt Google
Encro var 11/6 alt precis över klockslaget till 12/6 2020
Sky ECC var 11/3 2021
Anom var 8/6 2021
Förta uppgiften om att polisens får upp Ghostlurar var 21/11 2021.
https://www.securityuser.com/se/Nyheter/Samhalle/fbi-har-knackt-ghost-telefoner
Citera
2021-12-22, 21:59
Medlem
Tja inte följt tråden så mycket men hört att det ryktas om att einar fakeade detta och har flytt utomlands? Är det fler som hört det?? Låter mycket möjligt isåfall berätta gärna
Citera
2021-12-22, 22:04
Medlem
mastarns avatar
Ute på resande fot, har de kommit några namn än officiellt på de 9 gripna?

Och i alla nya spekulationer snöa inte in totalt på dalen nu

Glöm inte dumle, dumle är fortfarande den ända säkra nyckeln som finns än så länge...
Citera
2021-12-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
De e ju de jag skriver, han hade inte sin ort bakom sig för han blev inte accepterad när dom blev äldre.. Jag tror jag vet väldigt mkt mer än vad du tror.
Men jag förstår vad du menar till 100% men tyvärr så var det inte lika lätt för Nisse, han hade dubbelt så mkt att bevisa och det var mer än vad han kunde.. Du tror inte nånting berodde på han va svenne, jag tror mkt hade att göra me de..

Vad skulle du själv göra om du tex blev förnedrad på det sättet han blev, och fukking förrådd av dina ”vänner” hade du stannat och reppat dom eller hade du stuckit?

Säg inte nu att jag inte förstår gatan utan tänk lite, Nisse hade inget val.. han var inte tillräcklig för att klara sig utan back

Jag har varit i gäng där vi har haft en svensk med. I nästan alla gäng så finns det alltid på nåt konstigt sätt en svensk som på nåt sätt är inblandad. Svensken som var med oss var precis som oss. Ingen av oss kände att han behöver visa mer, han hänger ju redan med grabbarna, vad ska han bevisa mer för att vara en del i gänget? Tror du nån säger "du är svensk/arab/svart så visa oss vad din etnicitet går för". Det här är inte film. Grabbarna är tighta och grabbarna don't give a fuck vart du är ifrån, bara du är lojal med grabbarna från din trakt, det är allt det handlar om.

Vad Nisse borde göra? Han borde ha klippt Haval därför Haval var ute 6-7 månader efter kidnappningen. Han hade ett halv år på dig att klippa han. Man går inte på familjemedlemmar och detta är ännu ett snedsteg från hans sida som sluta med att vi sitter här och skriver nu.

Jag har aldrig aldrig aldrig någonsin som sagt hört talats om en ort som har slängt ut en shuno men det har varit hela ortens fel hahahaha. Orten hade tjänat på grabben.

"Låt oss slänga ut en av Sveriges största artister med tiotals miljoner spelningar från vår ort för att han är svensk och vi är avundsjuka".

Det finns ett mönster i Einars liv och det är de ständiga misstagen han gör vilket till slut var bara döden kvar.
Citera
2021-12-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MFQ
Tja inte följt tråden så mycket men hört att det ryktas om att einar fakeade detta och har flytt utomlands? Är det fler som hört det?? Låter mycket möjligt isåfall berätta gärna

Fel tråd att diskutera det i, men för att göra det enkelt för dig.
NEJ det är inte möjligt
Citera
2021-12-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Skojade?! I typ 40 postningar under två veckor...
Ja ,skoja bara behövde väcka upp gruppen lite och lite drama och inre bli jagad av Einars sicarios
Citera
2021-12-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Jag har varit i gäng där vi har haft en svensk med. I nästan alla gäng så finns det alltid på nåt konstigt sätt en svensk som på nåt sätt är inblandad. Svensken som var med oss var precis som oss. Ingen av oss kände att han behöver visa mer, han hänger ju redan med grabbarna, vad ska han bevisa mer för att vara en del i gänget? Tror du nån säger "du är svensk/arab/svart så visa oss vad din etnicitet går för". Det här är inte film. Grabbarna är tighta och grabbarna don't give a fuck vart du är ifrån, bara du är lojal med grabbarna från din trakt, det är allt det handlar om.

Vad Nisse borde göra? Han borde ha klippt Haval därför Haval var ute 6-7 månader efter kidnappningen. Han hade ett halv år på dig att klippa han. Man går inte på familjemedlemmar och detta är ännu ett snedsteg från hans sida som sluta med att vi sitter här och skriver nu.

Jag har aldrig aldrig aldrig någonsin som sagt hört talats om en ort som har slängt ut en shuno men det har varit hela ortens fel hahahaha. Orten hade tjänat på grabben.

"Låt oss slänga ut en av Sveriges största artister med tiotals miljoner spelningar från vår ort för att han är svensk och vi är avundsjuka".

Det finns ett mönster i Einars liv och det är de ständiga misstagen han gör vilket till slut var bara döden kvar.

Jag fattar vad du menar, men läs mig igen.. Nisse hade inte det i sig. Han var inte kapabel till att klippa Haval. Och därför inte lika mkt värd för dom andra grabbarna.
Han ville få det till det via sina texter, men så var inte verkligheten.
Men kolla hans grabbar då? Hur lojala var dom mot honom när han blev kidnappad?

Btw har aldrig sagt han blivit utslängd från sin ort för han va svenne, utan det jag sa var att han fick mycket hat pga av det.. från många håll
Citera
2021-12-22, 22:32
Medlem
Citat:
Jag fattar vad du menar, men läs mig igen.. Nisse hade inte det i sig. Han var inte kapabel till att klippa Haval. Och därför inte lika mkt värd för dom andra grabbarna.
Han ville få det till det via sina texter, men så var inte verkligheten.
Men kolla hans grabbar då? Hur lojala var dom mot honom när han blev kidnappad?

Btw har aldrig sagt han blivit utslängd från sin ort för han va svenne, utan det jag sa var att han fick mycket hat pga av det.. från många håll
Ja tror han hade andra saker att tänka på under den tiden än att klippa haval. Fly från Stockholm, ta hand om familjen sen polisen kolla han hela tiden. Sen vare oxå att dara skickade folk på Einar o Massa hot, dara gjorde massa misstag som han inte skulle göra
Citera
2021-12-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
De va driv behövde lite drama här folk behövde vakna upp lite . Men sen ville jag inte bli jagad av Einars sicarios utan för min port de hade inte varit bra

Tror inte det varit något du behövt oroa dig för iof 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-12-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ja tror han hade andra saker att tänka på under den tiden än att klippa haval. Fly från Stockholm, ta hand om familjen sen polisen kolla han hela tiden. Sen vare oxå att dara skickade folk på Einar o Massa hot, dara gjorde massa misstag som han inte skulle göra

Jo men fly från Sthlm var ju de sämsta han kunde göra enligt Mamme, han skulle stannat och varit lojal mot sin ort, knäppt Haval, inte sökt skydd utifrån.. Visst han gjorde misstag kanske som inte accepterades av vissa, men tror han gjorde de han kunde för att försöka hålla sig levande.

Många som säger man ska göra si eller så, undra hur många av dom som levt med ett pris på sitt huvud 💀
Citera
2021-12-22, 22:42
Medlem
Citat:
Jo men fly från Sthlm var ju de sämsta han kunde göra enligt Mamme, han skulle stannat och varit lojal mot sin ort, knäppt Haval, inte sökt skydd utifrån.. Visst han gjorde misstag kanske som inte accepterades av vissa, men tror han gjorde de han kunde för att försöka hålla sig levande.

Många som säger man ska göra si eller så, undra hur många av dom som levt med ett pris på sitt huvud 💀
Skulle han stanna kvar o bli klippt ? Han var ju jagad när han var där förra året ,dem ville döda han då. Sen hur ska han vara lojal mot sin ort när vissa stog o kolla på under kidnappningen o andra var med på kidnappningen.
Citera
2021-12-22, 22:57
Medlem
Citat:
Skulle han stanna kvar o bli klippt ? Han var ju jagad när han var där förra året ,dem ville döda han då. Sen hur ska han vara lojal mot sin ort när vissa stog o kolla på under kidnappningen o andra var med på kidnappningen.

Undra varför kidnappningen skedde... grabbar blev helt enkelt avundsjuka på han för att han nu har blivit känd, gör miljoner och dessutom är svensk eller hur? Konstigt hur hans egna från hans egen ort var med och kidnappa han, jag menar det, jävligt konstigt. Oftast är det fiende från andra områden man har haft beef med men nu är alla bara avundsjuka och har "backstabbat" honom. Hejdå snorunge fanboys jag har inte tid med er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in